• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 2 دی 1397
کد مطلب : 41951
+
-

تکرار داستان تعطیلی دولت آمریکا

جهان‌نما
تکرار داستان تعطیلی دولت آمریکا

بخشی از دولت آمریکا به‌دلیل به توافق نرسیدن 2حزب دمکرات و جمهوریخواه در سنا بر سر بودجه، تعطیل شد. 
به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، این تعطیلی شامل بخش‌های غیرضروری یک‌چهارم وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولت فدرال مانند وزارت مسکن، امنیت داخلی، کشاورزی، خارجه و دادگستری می‌شود و با این تعطیلی حدود 800هزار کارمند نباید سر کارشان حاضر شوند. 
دونالد ترامپ تهدید کرده‌بود اگر دمکرات‌های سنا با تخصیص بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک موافقت نکنند، با تصویب بودجه موافقت نمی‌کند و به این ترتیب دولت را به تعطیلی می‌کشاند. او هفته گذشته بعد از آخرین چانه‌زنی‌ها با رهبران کنگره، در کاخ سفید خطاب به خبرنگاران گفت: امیدوارم اینطور نشود ولی ما کاملا برای یک تعطیلی طولانی آمادگی داریم.
ترامپ خواستار اختصاص 5میلیارد و 700میلیون دلار برای احداث دیوار مرزی برای مقابله با ورود مهاجران غیرقانونی از مکزیک است. اما دمکرات‌ها این کار را بی‌حاصل می‌دانند. رایزنی برای حل این مشکل همچنان ادامه خواهد داشت. 
سال گذشته نیز اختلاف بر سر بودجه باعث تعطیلی بخش‌هایی از دولت آمریکا شد. این اختلاف در دولت اوباما هم میان دمکرات‌ها و جمهوریخواهان بر سر بودجه بیمه همگانی موسوم به اوباماکر وجود داشت.
 دیروز ترامپ با انتشار تصویری از خود در دفتر کارش در کاخ سفید در توییتر نوشت: اسناد و لوایح زیادی را باید امضا کنم و به این خاطر تعطیلاتم را لغو کردم و منتظریم ببینیم دمکرات‌ها برای دفاع از مرزهای جنوبی به ما کمک می‌کنند یا نه. 
در همین حال چاک شومر رهبر دمکرات‌های سنا خطاب به ترامپ گفته‌است: آقای رئیس‌جمهور به دیوار مورد نظرتان نمی‌رسید. استراتژی تعطیلی دولت را کنار بگذارید. نه امروز، نه هفته آینده و نه در سوم ژانویه که دمکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به‌دست می‌گیرند، به خواسته‌تان نمی‌رسید.

این خبر را به اشتراک بگذارید