• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41388
+
-

بازگشت رؤیای رکوردشکنی سرعت روی زمین

بازگشت رؤیای رکوردشکنی سرعت روی زمین

چندسالی است تیمی متشکل از متخصصین هوافضا و مهندسین مکانیک قصد دارند با پروژه Bloodhound رکورد سرعت 1600کیلومتر روی زمین را ثبت کنند.
در پی عدم‌ موفقیت مدیران Bloodhound در جذب سرمایه‌های لازم، پیش از این اعلام شده بود این پروژه به پایان خط رسیده و دیگر شاهد رکوردشکنی آن نخواهیم بود.
به گزارش بی‌بی‌سی،اما با پیدا شدن یک سرمایه‌گذار حالا امیدها در این رابطه زنده شده است  و این پروژه احتمالا خواهد توانست به مسیر خود ادامه دهد. 
طبق اطلاعات موجود، تیم Bloodhound برای ثبت رکورد خارق‌العاده با جت زمینیSSC، به کمک‌هزینه‌ای در حدود 25میلیون پوند (معادل تقریبا 32میلیون دلار) نیاز داشته است. 
اندرو شریدان یکی از مدیران این پروژه در مصاحبه اخیر خود با بی‌بی‌سی گفته  بود :به‌رغم حمایت‌های انرژی‌بخش عمومی، پتانسیل‌ها و علاقه زیاد برخی سرمایه‌گذاران، نتوانستیم فردی را برای خرید این کسب و کار و دارایی‌هایش پیدا کنیم.
تیم این پروژه درنظر داشت خودروی فوق‌سریع
 Bloodhound SSC را به جنوب آفریقا منتقل کرده و تا پایان سال2019 تست‌هایی را در دریاچه نمک
 Hakseen Pan برگزار کند.
خودروی Bloodhound SSC برای نخستین‌بار در سپتامبر۲۰۱۵ در لندن به نمایش عمومی درآمد که این رویداد به تأمین بودجه موردنیاز جهت پیشرفت پروژه کمک شایانی کرد. هم‌اکنون رکورد سرعت روی زمین متعلق به ‌خودروی Thrust SSC است که در سال1997 با رانندگی اندی گرین توانست به سرعت 1227کیلومتر در ساعت دست یابد. این راننده قصد داشت در سال2019 با Bloodhound SSC  رکورد زمینی جدیدی را ثبت کند که نشد. این خودرو برای رسیدن به هدف خود یعنی سرعت هزارمایل بر ساعت، به یک موتور جتEJ200 متعلق به جنگنده یوروفایتر به همراه یک سیستم موشکی سفارشی مجهز شده بود. در این خودرو یک پیشرانه V8 سوپرشارژ ساخت جگوار-لندروور هم به‌عنوان یک واحد نیروی کمکی و همینطور برای به حرکت درآوردن پمپ اکسیدکننده موشک تعبیه شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید