• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41275
+
-

شستا شفاف‌سازی‌ کرد

گزارش عملکرد مالی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای اولین‌بار به‌صورت عمومی در سامانه ‌کدال منتشر شد

به‌دنبال اعمال تغییرات مدیریتی در شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، این شرکت عملکرد مالی خود را منتشر کرد و در یک گزارش جداگانه اعلام کرد قصد دارد بخشی از سهام شرکت‌های تابعه خود را در بورس تهران و همینطور بورس‌های بین‌المللی بفروشد.

به گزارش همشهری، روز گذشته شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی اطلاعات مربوط به عملکرد مالی سه‌ماه نخست سال‌جاری خود را در سامانه کدال منتشر کرد. این شفاف‌سازی‌ بعد از آن انجام شد که به تازگی محمد رضوانی‌فر به‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) منصوب و جانشین مرتضی لطفی در این سمت شد.

بر همین اساس اطلاعات مالی جدید این شرکت نشان می‌دهد که ارزش کل دارایی‌های این هلدینگ بزرگ که در صنایع مختلفی ازجمله دارو‌سازی‌، سیمان، نفت، گاز، پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی، حمل‌ونقل، فولاد و ساختمان فعال است جمعا با 5.5درصد رشد به بیش از 20هزار میلیارد تومان رسیده است همچنین مطابق این اطلاعات سود انباشته تلفیقی این شرکت هم با 88درصد افزایش نسبت به سه ماهه اول سال قبل هم‌اکنون به 3173میلیارد تومان رسیده است.

هیأت مدیره این شرکت همچنین در گزارش توجیهی جداگانه اعلام کرده است قصد دارد بخشی از سهام مدیریتی خود را در شرکت‌های بورس به ارزش 1430میلیارد تومان بفروشد و 2هزار میلیارد تومان از منابع مالی‌اش را از طریق انتشار اوراق بدهی تامین کند.

هیأت مدیره این شرکت همچنین اعلام کرده است قصد دارد سهام شرکت‌های تابعه خود را در بورس تهران و همینطور بورس‌های بین‌المللی واگذار کند و فعالیت‌های اقتصادی خود را از طریق ایجاد شرکت‌های جدید در کشورهایی نظیر ترکیه، عمان و آلمان برای کاهش تحریم‌ها توسعه دهد.

آن طور که هیأت مدیره شستا اعلام کرده است این هلدینگ بزرگ ایرانی قصد دارد برنامه‌ریزی‌های جدیدی را برای عرضه محصولات تولیدی‌اش در بورس‌های بین‌المللی آغاز کند.

شستا همچنین اعلام کرده است قصد دارد بخشی از منابع مالی‌اش را از طریق ارزی و به روش‌های جدید تامین کند اما اشاره‌ای نکرده است که این کار با استفاده از چه ابزاری انجام خواهد شد.

شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی هم‌اکنون 10درصد از تولید فولاد خام، 34درصد تولید سیمان، 47درصد از تولید مس نورد و اکستروژن و بخشی از تولیدات محصولات ساختمانی را در ایران در اختیار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید