• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 27 آذر 1397
کد مطلب : 41274
+
-

قطبی همیشه لبخند می‌زند

قطبی همیشه لبخند می‌زند

حسن بیت‌سعید در استقلال خوزستان خودش را به‌عنوان یک مهاجم فرصت‌طلب به فوتبال ایران معرفی کرد و درخشش او حتی باعث شد تا این بازیکن راهی استقلال تهران شود. بیت‌سعید اما در استقلال به هدف‌هایش نرسید تا دوباره به اهواز برگردد و این‌بار پیراهن فولاد را بر تن کند. فولادی‌ها حالا با آمدن افشین قطبی روزهای متفاوتی را تجربه می‌کنند و پیروزی برابر تراکتورسازی در تبریز به آنها انگیزه داده تا نتایج بد نیم‌فصل اول را جبران کنند. با بیت‌سعید درخصوص شرایط فولاد صحبت کردیم و او به سؤالات همشهری ورزشی پاسخ داد.
  فکر می‌کردید تراکتور را در تبریز شکست بدهید؟
ما می‌دانستیم بازی سختی در پیش داریم و تراکتورسازی از حمایت 70هزار تماشاگر بهره می‌برد. تراکتورسازی مدت‌ها بود که در خانه‌اش شکست نمی‌خورد. ما واقعا بازی سختی در پیش داشتیم و شکست‌دادن تراکتورسازی در زمین خودش کار هر تیمی نبود؛ با این حال هدف ما قبل از بازی، کسب برد بود که خوشبختانه به هدفمان رسیدیم.
  به‌نظر می‌رسد حضور افشین قطبی در فولاد، خیلی زود تأثیر خودش را نشان داده است؟
تیم ما به‌خاطر نتایجی که گرفته بود شرایط خوبی نداشت و وضعیت روحی و روانی بازیکنان به‌هم ریخته بود. وقتی افشین قطبی به فولاد آمد، اعتمادبه‌نفس را به بازیکنان بازگرداند و این موضوع نقش مهمی در برد ما برابر تراکتور داشت. تمرینات خوبی هم در این مدت انجام دادیم و خوشبختانه نتیجه خوبی برابر تراکتورسازی گرفتیم. ما در نیمه اول بازی با تراکتور، یکی از منظم‌ترین نیمه‌های فولاد را در چند سال اخیر پشت سر گذاشتیم و در این بازی مستحق برد بودیم.
  حالا برای نیم‌فصل دوم انگیزه و روحیه بالایی دارید، درست است؟
دقیقا همینطور است و ما باید نتایج نیم‌فصل اول را جبران کنیم. هواداران فولاد در نیم‌فصل اول و در خیلی از بازی‌ها خوشحال نبودند، با این حال باید از حمایت آنها تشکر کنم. امیدوارم که در نیم‌فصل دوم نتیجه بهتری بگیریم و آنها را خوشحال کنیم. کادر فنی هم قصد دارد تیم را تقویت کند و این موضوع می‌تواند نتایج بهتری را برای فولاد رقم بزند.
  کارکردن با قطبی چطور است؟
او مربی باتجربه‌ای است که در مسائل فنی و روحی-روانی شگردهای خاص خودش را دارد. قطبی همیشه لبخند می‌زند و همیشه انرژی دارد. این موضوع به بازیکنان هم انرژی می‌دهد. 50درصد فوتبال به مسائل روحی مربوط می‌شود.
  بعد از درخشش در استقلال خوزستان، راهی استقلال تهران شدی. چرا در این تیم موفق نبودی؟
من زمانی به استقلال رفتم که حال این تیم خوب نبود و مشکلاتی در تیم و باشگاه وجود داشت. وقتی هم تیم نتیجه نمی‌گیرد حاشیه‌ها بیشتر می‌شود. در آن مقطع هیچ بازیکنی عملکرد خوبی نداشت. البته من افتخار می‌کنم که پیراهن تیم بزرگی مثل استقلال را بر تن کردم.
  استقلال خوزستان تیم سابقت هم وضعیتی بحرانی دارد. حتما این موضوع برای تو هم آزاردهنده است.
واقعا تماشای این وضعیت استقلال خوزستان مرا زجر می‌دهد. این تیم قهرمان لیگ شد و با صعود از گروه آسیایی، شخصیت خود را نشان داد. این اتفاقات و مشکلات شایسته استقلال خوزستان نیست. این تیم حدود 20 بازیکن خیلی خوب را به سطح لیگ برتر تحویل داده است. از مسئولان خواهش می‌کنم نگاه مثبتی به تیم داشته باشند. سرمایه استان ما در حال سقوط است. امیدوارم گروه ملی یا تیم را حمایت کند یا اینکه به شرکت دیگری تحویل بدهد تا از بحران خارج شود. خوزستان بسیار پراستعداد است و وجود این تیم در لیگ لازم است تا حداقل جوان‌های مستعد خوزستان را به سطوح بالاتر معرفی کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید