• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41157
+
-

افشای راز پنج ساله جنایت 200هزار دلاری

افشای راز پنج ساله جنایت 200هزار دلاری

معمای پنج ساله قتل تاجر ثروتمند زمانی فاش شد که قاتلان تصمیم گرفتند املاک میلیاردی او را  با اسناد جعلی بفروشند. به گزارش همشهری، اوایل بهمن سال92 گزارش قتل مردی 70ساله در غرب تهران به پلیس پایتخت گزارش شد. کارآگاهان پس از حضور در خانه مقتول با جسد غرق در خون وی روبه‌روشدند. طبق گفته پزشکان چندساعتی از مرگ او می‌گذشت و درحالی‌که دهان و دست‌وپای او با چسب بسته شده بود، آثار ضربات چاقو هم روی بدنش به چشم می‌خورد.
بررسی محل جنایت نشان می‌داد که قتل از سوی فردی آشنا صورت گرفته که به‌راحتی توانسته وارد خانه شود و پس از جنایت، ‌اموال قیمتی مقتول را که مردی ثروتمند و تاجر بود سرقت کند. یافته‌های کارآگاهان نشان می‌داد که مقتول به‌تنهایی زندگی می‌کرد و خانواده‌اش در خارج از کشور بودند. نخستین کسی که با جسد او روبه‌رو شده بود یکی از بستگان او بود که هرازگاهی به وی سر می‌زد. او در تحقیقات به کارآگاهان گفت: مقتول داخل خانه‌اش گاوصندوقی داشت که پیش از مرگش می‌گفت داخل آن همه اسناد و مدارک مربوط به املاکش به‌علاوه 200هزار دلار و سکه‌های طلاست. وی ادامه داد: روز حادثه هرچه به او زنگ زدم پاسخ نداد. نگران شدم و خودم را به مقابل خانه‌اش رساندم اما در را به رویم باز نکرد. سابقه نداشت که جواب مرا ندهد. برای همین مطمئن شدم حادثه‌ای رخ داده و پلیس و آتش‌نشانی را خبر کردم. بعد با شکستن قفل وارد خانه او شدیم و ناباورانه جسد او را داخل اتاق خواب دیدیم.

دستگیری چندین مظنون

با اظهارات این مرد، تحقیقات برای شناسایی عاملان این جنایت آغاز شد. کارآگاهان به چند نفر در این پرونده مظنون شدند و به بازجویی از آنها پرداختند. یکی از آنها همان فردی بود که با جسد او روبه‌رو شده بود. اما چون مدرکی علیه وی نبود آزاد شد. نفر بعدی پرستار مقتول بود که وقتی مأموران در خانه وی چند قطعه ظرف بلور و عتیقه پیدا کردند و متوجه شدند که این ظروف متعلق به مقتول است به او مشکوک شدند. زن جوان اما مدعی بود که قاتل نیست و ظروف را مدتی قبل سرقت کرده بود تا مقابل مهمانان همسرش که قرار بود از خارج از کشور به خانه آنها بیایند، خودی نشان دهد. به این ترتیب وی آزاد شد و در ادامه چندین مظنون دیگر دستگیر شدند اما هرگز راز جنایت فاش نشد.

حل معما

حدود 5سال از قتل تاجر ثروتمند گذشته بود و هنوز هیچ ردی از قاتلان در دست پلیس نبود تا اینکه به کارآگاهان خبر رسید 3نفر از مدتی قبل با جعل اسناد و مدارک قصد فروش املاک مقتول را دارند. بررسی‌ها نشان می‌داد که یکی از آنها چند روز قبل به اتهام حمل اسلحه دستگیر شده و هم‌اکنون در زندان است. 2نفر دیگر نیز اواخر هفته گذشته در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند و در بازجویی‌ها راز جنایتی را که 5سال قبل مرتکب شده بودند فاش کردند.

یکی از آنها در توضیح جزئیات حادثه به قاضی رضوانی بازپرس شعبه هشتم دادسرای جنایی تهران چنین گفت: سال92 بود که برای کار از شهرستان به تهران آمدم و با اجاره کردن آپارتمانی در مرکز تهران مجردی زندگی می‌کردم. چند روز پیش از جنایت، دختر موردعلاقه‌ام به همراه خواهرش مهمان خانه من بودند. میترا، خواهر دختر موردعلاقه‌ام می‌گفت در خانه مرد تاجری کار می‌کند که خیلی پولدار است و اگر اموالش را سرقت کنیم زندگی‌مان از این‌رو به آن‌رو می‌شود. همان روز نقشه سرقت از خانه پیرمرد را با کمک آنها و دوستانم طراحی کردیم اما قصد کشتن پیرمرد را نداشتیم. وی ادامه داد: روز حادثه میترا و خواهرش به خانه پیرمرد رفتند و پشت سرشان در را به روی ما باز گذاشتند. پس از آن من و 2دوستم وارد شدیم و دست، پا و دهان پیرمرد را با چسبی بستیم و او را در اتاقی زندانی کردیم. دوستم چند ضربه به‌صورت سطحی با چاقو به مقتول زد و پس از آن گاوصندوق پیرمرد را سرقت کردیم. داخل آن تعداد زیادی سکه بود که بین خودمان تقسیم کردیم. علاوه بر این 200هزار دلار هم بود که آن هم تقسیم شد. اسناد و مدارک را هم نزد خودمان نگه داشتیم تا در فرصتی مناسب و وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد با جعل و سند‌سازی‌ بفروشیم که همین باعث شد دستمان رو شود. هم‌اکنون همه متهمان این پرونده به دام افتاده و 3پسرجوان به اتهام مشارکت در قتل روانه زندان شده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید