• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41154
+
-

پشت پرده نقشه 10میلیاردی برای فراری دادن سلطان قیر

اعضای باندی حرفه‌ای قرار بود در ازای دریافت 10میلیارد تومان یکی از مفسدان اقتصادی را از زندان فراری دهند اما نقشه‌شان برملا شد. اما چه افرادی در پشت پرده ماجرای فراری دادن این متهم بودند و چطور نقشه فرار افشا شد؟

مدتی قبل محاکمه حمید باقری درمنی که به سلطان قیر معروف است در شعبه15 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد. براساس گزارش مهر، در جریان یکی از این جلسه‌های محاکمه مقامات قضایی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد اعضای باندی تبهکاری قصد دارند باقری درمنی را از زندان فراری دهند. ماجرا از این قرار بود که فرد ناشناسی با زندان اوین تماس گرفته و با معرفی خود به‌عنوان یکی از مسئولان قضایی خواستار اعزام باقری درمنی از زندان به دادگاه شده بود. این در حالی بود که قاضی صلواتی به مأموران زندان و تیم بدرقه تأکید کرده بود برای اعزام‌های این زندانی دقت زیادی شود. به‌دنبال این تماس حفاظت اطلاعات قوه قضاییه وارد عمل شد و اعضای تیمی که قرار بود باقری درمنی را در ازای دریافت 10میلیارد تومان فراری دهند دستگیر شدند.

در همین حال یک منبع آگاه جزئیات تازه‌تری از این نقشه فرار را در اختیار همشهری گذاشت و گفت: هنگامی که رسیدگی به پرونده باقری درمنی در شعبه15 دادگاه انقلاب در جریان بود، فرد ناشناسی با یکی از وکلای متهم تماس گرفته و پیشنهاد فراری دادن او را مطرح کرده بود. فرد ناشناس مدعی شده بود که با دریافت 10میلیارد تومان می‌تواند کاری کند تا باقری درمنی از زندان به مقصد دادگاه خارج شود اما در بین راه همدستانش او را فراری دهند. این منبع آگاه ادامه داد: بعد از این تماس وکلای متهم تصمیم گرفتند این تماس مشکوک را با دادگاه در میان بگذارند و به این ترتیب نقشه فرار برملا شد. براساس این گزارش حمید باقری درمنی بعد از 9جلسه محاکمه مجرم شناخته و به اعدام محکوم شد و با قطعی شدن این رأی در دیوانعالی کشور وی در یک‌قدمی چوبه دار قرار دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید