• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41131
+
-

کوتاه از سیاست | ایران

درگذشت همسر مهدی بازرگان

همسر رئیس دولت موقت ایران صبح روز گذشته درگذشت. به گزارش ایسنا، ملک طباطبایی همسر مهدی بازرگان نخستین نخست‌وزیر ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رئیس دولت موقت به‌دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

پاسخ زیباکلام به رحیم پور ازغدی

صادق زیباکلام فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به اظهارات حسن رحیم پور ازغدی در خطبه‌های اخیر نمازجمعه تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: سخنشان این بود که وضع فرهنگی کشور پس از گذشت چهاردهه از انقلاب مطلوب نیست و مسبب آن هم مسئولانی هستند که رهنمودها و دستورالعمل‌های مرحوم امام خمینی و مقام معظم رهبری را تحقق نبخشیده‌اند. بحث بر سر آن نیست که جریان فکری جناب رحیم‌پور ازغدی 40 سال است که انحصار کلیه نهادهای فرهنگی از صداوسیما، شورای‌عالی انقلاب‌فرهنگی، شورای‌عالی آموزش‌و‌پرورش، وزارتخانه‌های ارشاد، علوم و آموزش‌وپرورش گرفته تا حوزه‌های علمیه، تریبون‌های نمازجمعه، بیش از 40 مؤسسه، نهاد، بنیاد و سازمان‌های فرهنگی-تبلیغاتی(با بیش از ۸۰۰۰میلیارد تومان بودجه‌های سالانه)، ده‌ها سایت، روزنامه، هفته‌نامه و... را در اختیار داشته‌اند. اما امروز که به زعم آنان وضع فرهنگی کشوربه‌این‌صورت درآمده، کوچک‌ترین مسئولیتی در قبال سیاست‌ها، تصمیمات و عملکردشان نپذیرفته و از دیگران پاسخگویی می‌طلبند.

 هیچ‌گاه مثل امروز آرامش در دانشگاه نداشتیم

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در جشنواره‌ای منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری را وزیری دلسوز و پرکار توصیف کرد و گفت: دکتر غلامی از شخصیت‌های علمی کشور و مورد اعتماد رئیس‌جمهور و دولت است و وضع فعلی دانشگاه‌های کشور نماد وزارت ایشان است و هیچ‌گاه مثل امروز شاهد آرامش در دانشگاه‌های کشور نبوده‌ایم که هم نشاط سیاسی دارند و هم به مسائل علمی پرداخته می‌شود و روسای دانشگاه‌ها نیز با انگیزه در صحنه حضور دارند.‌(ایسنا)

این خبر را به اشتراک بگذارید