• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 26 آذر 1397
کد مطلب : 41116
+
-

رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل یزد

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد از تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی خبر می‌دهد

در استان یزد
رونمایی از ناوگان جدید حمل و نقل یزد




 رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد با گرامی‌داشت  روز حمل و نقل، از رونمایی از اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های جدید به این مناسبت، چهارشنبه 28 آذر در مراسمی در پایانه امام‌علی (ع) خبر می‌دهد.
به گزارش همشهری، «محمدرضا شفیعی» می‌افزاید: امسال 12 دستگاه اتوبوس و 15 دستگاه مینی‌بوس شامل یک دستگاه مینی‌بوس ویژه معلولان جسمی و حرکتی خریداری شده و با رونمایی در روز حمل و نقل برای جابه‌جایی مسافران به کار گرفته خواهند شد.

وی از تلاش برای نوسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی‌ یزد خبر می‌دهد و می‌گوید: در حال حاضر 263 دستگاه اتوبوس و 30 دستگاه مینی‌بوس در یزد وجود دارد که از تعداد اتوبوس‌ها تنها 168 دستگاه در حال بهره‌برداری است.
شفیعی متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی‌ شهر را 14 سال عنوان و بیان می‌کند: با اضافه شدن ناوگان جدید متوسط عمر ناوگان به کمتر از 12 سال خواهد رسید و اقدام موثری برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ‌شهر محسوب می‌شود.
رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد همچنین از بازسازی اتوبوس‌های فرسوده و دیزلی کردن 17 دستگاه اتوبوس گازسوز برای کاهش هزینه‌ها خبر می‌دهد و می‌افزاید: تاکنون یک دستگاه اتوبوس گازسوز با هزینه 170 میلیون تومانی دیزلی شده، اما با توجه به افزایش قیمت‌ها هزینه دیزلی کردن بقیه اتوبوس‌ها چندین برابر شده است.

وی می‌گوید: نوسانات بازار ارز تاثیر بسزایی در افزایش نرخ بهسازی و نوسازی ناوگان دارد. قیمت خرید هر دستگاه اتوبوس نو در شهریور ماه نزدیک به700 میلیون تومان بود و همین اتوبوس در حال حاضر نزدیک به 5/1 میلیارد تومان قیمت دارد.
شفیعی درباره تخصیص اعتبار ویژه برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی ‌شهر از سوی وزارت کشور می‌گوید: شهرداری‌ها در گذشته از یارانه دولتی برخوردار بودند و این موضوع دوباره در مجلس شورای اسلامی‌ پیگیری شده است تا از این اعتبار برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ‌شهر استفاده شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید