• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 آذر 1397
کد مطلب : 40945
+
-

پایان یک تراژدی در بابل

پایان یک تراژدی در بابل

محسن محمودصفری

سوت فینال مسابقات که به صدا درآمد تیم بیمه رازی سه بر هیچ از تیم ترکیه جلو بود؛ چرا که 3کشتی‌گیر ترکیه سروزن نرسیدند و از شرکت در مسابقات بازماندند. پنجمین دوره رقابت‌های کشتی باشگاه‌های جهان در حالی در بابل به پایان رسید که مطابق معمول فقط تیم‌های ایرانی این مسابقات را جدی گرفته بودند. حضور تیم پاس ستارگان ساری و بیمه رازی از ایران در کنار 6تیم خارجی سبب نشد تا مشتاقان به کشتی این رقابت‌ها را آنطور که باید پیگیری کنند گواه این ماجرا صندلی‌های خالی سالن در روز اول مسابقات بود.
  تیم‌های ناقص در رقابت تیمی!
پنجمین دوره رقابت‌ها باشگاه‌های جهان بیشتر برای تیم بیمه رازی جدی بود. آنها با جذب 2کشتی‌گیر خارجی عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده بودند.احمد گاجی ماگمدوف و ماگومد قربان‌علی‌اف، دو کشتی‌گیر روس تیم بیمه رازی بودند که دستمزد خود را در پایان رقابت‌ها به دلار دریافت کردند. همچنین رضا اطری، حسن رحیمی، میثم نصیری، مصطفی حسین‌خانی، علیرضا کریمی و عباس فروتن تنها برخی از نفرات نامدار ایرانی تیم بیمه رازی بودند. سایر ملی‌پوشان ازجمله حسن یزدانی ترجیح داده بودند در مسابقات لیگ کشتی نگیرند. در مقابل تیم پاس ستارگان ساری تنها از کشتی‌گیران ایرانی بهره برده بود که غالبا نفرات جوان و بومی در ترکیب این تیم قرار گرفته بود، تیم پاس ستارگان ساری در پایان رقابت‌ها موفق به کسب عنوان سومی شد. اما تیم‌های خارجی شرکت‌کننده وضعیت جالبی داشتند به‌عنوان مثال تیم هندوستان و مجارستان با ترکیبی ناقص در رقابت‌های تیمی حاضر شده بودند! که این مسئله از عدم‌اهمیت این رقابت‌ها برای خارجی‌ها حکایت داشت.تیم مجارستان در مقابل تیم پاس ستارگان ساری در اوزان 57 و 65کیلوگرم کشتی‌گیری نداشت و در نهایت هم با نتیجه 10بر صفر شکست خورد. تیم هند هم با یک کشتی‌گیر کمتر در مقابل ترکیه با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد تا تیم ترکیه راهی دیدار فینال شود.
  غیبت معنادار روس‌ها
رقابت‌های باشگاه‌های جهان با ابتکار فدراسیون کشتی ایران راه‌اندازی شده است ولی باید گفت استقبال خوبی تا به امروز از آن نشده است. روس‌ها همانند دوره‌های پیش تیمی را روانه این مسابقات نکردند و آمریکایی‌ها هم ترجیح دادند در پنجمین دوره رقابت‌های باشگاه‌های جهان، غایب باشند. تیم تایتان مرکوری آمریکا در 4 دوره قبل این رقابت‌ها شرکت کرده بود که موفق به کسب عنوان قهرمانی و نایب‌قهرمانی رقابت‌ها شده بود. این مسابقات هزینه بسیاری را برای فدراسیون به همراه دارد ولی باید دید چه خروجی‌ای برای کشتی ایران داشته است؟ آیا تیم‌هایی که تحت عنوان مجارستان، هندوستان، قرقیزستان و اوکراین در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند باشگاه هستند؟ سؤال ساده‌تر اصلا این کشورها لیگ کشتی دارند که پا به مسابقات باشگاه‌های جهان می‌گذارند؟ در این بین کشور هندوستان لیگ پویایی دارد که در هر دوره کشتی‌گیران مطرح خارجی در آن حضور دارند و رقابت می‌کنند ولی تیمی که به ایران آمد اصلا شبیه تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ کشتی این کشور نبود گواه این ماجرا تیم ناقص هند در بابل بود. رقابت‌های فرنگی باشگاه‌های جهان قرار است 29 و 30 آذر‌ماه به میزبانی اردبیل برگزار شود. مسابقات با حضور سه تیم ایرانی برگزار خواهد شد برای اینکه تیم‌های ایرانی به فینال نرسند نمایندگان ایران را در یک گروه قرار خواهند گرفت و سپس قرعه‌کشی رقابت‌ها انجام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید