• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 19 آذر 1397
کد مطلب : 40420
+
-

اخبار فردا

سه‌شنبه  20آذر

شب سرنوشت در لیگ قهرمانان- بیستم آذر روزی سرنوشت‌ساز برای تیم‌های حاضر در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان است. آخرین بازی‌های دور مقدماتی این بازی‌ها از فردا آغاز می‌شود و چهارشنبه به پایان می‌رسد.  مهم‌ترین بازی‌های فردا‌شب لیگ قهرمانان اروپا در گروه B انجام می‌شود. هم‌اکنون بارسلونا با 13امتیاز، صعود به مرحله بعد به‌عنوان تیم صدرنشین را قطعی کرده است ولی دو تیم تاتنهام و اینتر هنوز برای صعود به‌عنوان تیم دوم گروه در رقابت هستند. به این ترتیب بارسلونا که فردا‌شب میزبان تاتنهام است نقشی مهم در تعیین تکلیف گروه دارد. تاتنهام و اینتر هر دو 7 امتیازی هستند ولی به‌نظر می‌رسد که تاتنهام بخت کمتری برای صعود داشته باشد. آنها باید در خانه بارسلونا پیروز شوند ولی اینتر باید این کار را در خانه و مقابل تیم آیندهوون انجام دهد. فردا‌شب در گروه C هم رویارویی‌هایی جذاب اتفاق می‌افتد. در این گروه سه تیم ناپولی (9امتیاز)، پاری‌سن‌ژرمن (8 امتیاز) و لیورپول (6 امتیاز) شانس صعود دارند. فردا شب لیورپول با ناپولی بازی می‌کند و پاری‌سن‌ژرمن هم برای قطعی‌شدن صعودش باید در خانه ستاره سرخ به پیروزی برسد.



آثاری از بهترین عکاس‌های ایران- هفتمین همایش «۱۰‌روز با عکاسان» فرصتی برای تماشای بهترین آثار عکاس‌های ایرانی است. گذشته از نشست‌های تخصصی که ویژه عکاس‌ها و علاقه‌مندان به عکاسی است، نمایشگاه‌های این دوره می‌تواند گزینه‌ای تماشایی برای همه کسانی باشد که این روزها گذرشان به خانه هنرمندان می‌افتد. نمایشگاه‌های انجمن عکاسان ایران، انجمن عکاسان انقلاب و دفاع‌مقدس، انجمن عکاسان تبلیغاتی و صنعتی ایران، انجمن عکاسان خانه تئاتر، انجمن عکاسان سینمای ایران، انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و انجمن عکاسی میراث فرهنگی با رویکرد چهره ایران و نمایشگاه دانشجویان برنامه نمایشگاهی این دوره همایش است. این همایش روز 21آذر به پایان می‌رسد، بنابراین فردا بیستم آذر از آخرین فرصت‌ها برای تماشای آثار بهترین عکاس‌های ایران است.



زوم روی حمل‌ونقل عمومی- 26آذر روز حمل‌ونقل عمومی است. احتمالا در این روز برنامه‌های ویژه‌ای در شهرهای مختلف ایران برگزار می‌شود ولی این روز می‌تواند فرصتی برای به رخ‌کشیدن هنر عکاسی شما هم باشد. قرار است سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به بهانه روز حمل‌ونقل عمومی مسابقه عکاسی برگزار کند. این مسابقه با موضوعات «توسعه حمل‌ونقل عمومی شهری»، « توسعه حمل‌ونقل پاک در شهرها (پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری)» و«افزایش ایمنی تردد و کاهش تصادفات رانندگی در شهرها» برگزارمی‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا تاریخ ۲۲ آذر آثار خود را به همراه نام و نام خانوادگی و شماره تماس در درگاه اینترنتی www.irtu.ir بارگذاری کنند.



فیلم به مثابه فلسفه- فیلم‌بین‌های حرفه‌ای هرکدام منابعی متحرک از اطلاعات درباره فیلم‌های مشهور، موفق‌ترین‌ها و شکست‌خورده‌ترین‌ها، محبوب‌ترین‌ها یا پرفروش‌ترین‌های سینمای جهان هستند و در کنار این اطلاعات، دیدگاه و نقدی شخصی درباره هر فیلم دارند. صالح نجفی تلاش کرده با انتشار کتاب «فیلم به مثابه فلسفه» این دیدگاه را با فلسفه پیوند دهد. اگر مطالعه این کتاب 10جلدی برایتان جذابیت دارد، نشست نقد و بررسی آن با حضور نویسنده اثر جذاب‌تر نیز خواهد‌بود. مرکز فرهنگی شهر‌کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمدقصیر، نبش کوچه سوم، قصد دارد این نشست را فردا 20آذر از ساعت 16:30 با حضور مازیار اسلامی و صالح نجفی برگزار کند.   نویسنده در این مجموعه به‌دنبال بیان نظریه‌های مختلف فلسفی درباره فیلم نیست بلکه بیشتر درنظر دارد هر فیلمی را که می‌بینیم یا به تعبیری هر فیلمی را که می‌خوانیم به‌عنوان یک متن فلسفی ورق بزنیم. در این مجموعه، فیلم‌های «کازابلانکا»، «پرسونا»، «همشهری کین»، «آنی‌هال» و چندین فیلم دیگر از نگاه فلسفی تحلیل و بررسی شده‌اند. 

خشونت در زیست انسان معاصر- «پرومته/ طاعون» جدیدترین اثر شهاب آگاهی است که از 18آذر در تالار چارسو مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت. پرومِتِه/ طاعون، آخرین اثر گروه تئاتر بِین است که در جریان پرداختن به پروژه تراژدی انسان‌معاصر تولید شده و اقتباسی‌ است از نمایش «پرومته در زنجیر» اثر آشیل و «طاعون» اثر آلبرت کامو. این اثر براساس الگوی پرومته به آثار و علل خشونت در زیست انسان معاصر می‌پردازد. این نمایش هرشب ساعت ۲۰ روی صحنه می‌رود و بلیت‌های آن را می‌توانید از طریق تیوال تهیه کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید