• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
چهار شنبه 14 آذر 1397
کد مطلب : 39814
+
-

کافه مجلس | سیاست

 شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی

سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی پرونده شکایت شورای نگهبان از محمود صادقی، نماینده تهران در جلسه این هیأت خبر داد و گفت که توصیه‌ها و گلایه‌هایی به ما رسیده ‌مبنی بر اینکه برخی ‌مطالب مطرح‌شده از سوی نمایندگان با مصوبات اعلامی هماهنگی ندارد و از مستندات کافی برخوردار نیست. به گفته محمدجواد جمالی، شکایت مربوط به ادعاهای مطرح‌شده مبنی بر اینکه در برخی ‌پرونده‌های شورای نگهبان اعمال نظر صورت می‌گیرد، بیان شده است. جمالی گفته است درباره اظهارنظر حداقل 2نماینده درخصوص اعطای 2500تابعیت آمریکا به فرزندان مسئولان نیز پرونده‌ای تشکیل شده است. او گفته است: قوه مجریه نسبت به این اظهارات معترض بوده‌اند. پیش‌تر مجتبی ذالنوری این ادعا را مطرح کرده بود که باعث شد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به این ادعا در توییتی به برجام، دولت اوباما و مذاکره‌کنندگان ایران حمله کند.

    تذکر به وزیر فرهنگ به دلیل بخشی از نمایش‌ها

جمعی از نمایندگان مجلس که در طرح استیضاح‌ علیه وزیران دولت پیشگام هستند، تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داده‌اند که احتمالا مقدمه یک استیضاح دیگر از سوی آنهاست. نصرالله پژمانفر، نادر قاضی‌پور و 40نماینده دیگر در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از عدم‌نظارت بر محتوای نمایش‌های صحنه‌ای در ماه‌های اخیر گلایه کرده و گفته‌اند که این نمایش‌ها موجب رنجش بسیاری از دلسوزان نظام شده است. آنچنان که ایسنا نوشته است، این نمایندگان مدعی تک‌خوانی بانوان، شوخی‌های جنسی، رقص‌های دسته‌جمعی بانوان و آقایان ‌در نمایش‌ها شده و ادعا کرده‌اند در برخی از این مؤسسات اولویت‌های هنری و نمایش‌های با اختلاط بانوان و آقایان در آموزش‌ها همراه بوده است.

   مجلس با یک دولت طرف نیست

علی اکبری، نماینده مردم شیراز و عضو فراکسیون امید مجلس به ایلنا گفت: اگرچه مجلس از ابزار نظارتی برخوردار است، اما نباید فراموش کرد که در کشور بعضی مراکز قدرت که از امکانات کافی مانند بانک، رسانه، اسکله، دوربین، تریبون و گردش مالی زیاد حتی بیش از دولت برخوردارند، باعث شده است که مجلس با یک دولت طرف نباشد.

    استیضاح وزیر علوم تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد

محمدرضا رضایی کوچی، نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با فارس، از تقدیم طرح استیضاح منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات به هیأت رئیسه مجلس خبر داده و گفته است برای این طرح نزدیک 100 امضا جمع‌آوری شده و هم‌اکنون روال قانونی خود را طی می‌کند. رضایی با بیان اینکه این طرح دارای 10محور است، ادامه داد: ازجمله محورهای مهم این طرح به ضعف مدیریتی، انتصابات ضعیف در برخی دانشگاه‌ها و عدم‌نگاه به توسعه دانشگاه‌ها می‌توان اشاره کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید