• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 10 آذر 1397
کد مطلب : 39221
+
-

کانکس مدرسه نمی‌شود

نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی: عمده مدارس شرق استان ساختمان‌هایی غیر استاندارد دارند

آموزش
کانکس مدرسه نمی‌شود

 کمبود امکانات آموزشی در شرق استان همیشه مطرح بوده است. هنوز در برخی نقاط از مدارس کانکسی استفاده می‌شود که این موضوع در بم بیشتر مشهود است. کمبود امکانات آموزشی بر کاهش میزان ورودی دانش‌آموزان برای تحصیل در مقاطع دانشگاهی نیز تاثیر گذاشته است.  به گزارش ایسنا، نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد آموزش و پرورش در شرق استان کرمان می‌گوید: آموزش و پرورش در شرق استان کرمان عملکرد بسیار بدی داشته است. 

عمق فاجعه به میزانی زیاد است که در آینده نزدیک شاید ما دیگر ورودی به دانشگاه‌های مطرح کشور نداشته باشیم. این درحالی است که بالاترین ورودی به دانشگاه‌ها در گذشته و در حوزه رشته‌های فنی در استان از این منطقه بوده است. 

 «حبیب‌الله نیکزادی» می‌افزاید: عمده مدارس شرق استان ساختمان‌هایی متروکه دارند و در هر چهار شهرستان شرقی استان مدارس کانکسی وجود دارد، در صورتی که فقط در شهرستان بم 12 مدرسه کانکسی هستند. یک لحظه گرما و سرمای شدیدی را که دانش‌آموزان باید در این کانکس‌ها تحمل کنند، تصور کنید؛ ضمن آن‌که این کانکس‌ها حصار محوطه، آسفالت کف محوطه و سرویس بهداشتی هم ندارند. 


کیفیت آموزش

نیکزادی به کیفیت آموزش در شرق استان اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به  معلمان پرتلاش و دلسوزی که داریم، به علت کمبود امکانات آموزشی، تالمات روحی خانواده‌ها به دانش‌آموزان و همچنین بی‌توجهی مسئولان آموزش و پروش در استان، امروز به میزان قابل توجهی بار علمی دانش‌آموزان این منطقه کاهش پیدا کرده است. به طوری که آن‌ها دیگر قدرت رقابت با سایر دانش‌آموزان مناطق سراسر کشور را در کنکور سراسری ندارند. 
وی ادامه می‌دهد: در شهر بم، نه در نگین‌شهر یا ریگان یا نرماشیر، بلکه در خود شهر بم که شهری برخوردار است، امروز از 36 صندلی تیزهوشان دخترانه دوره اول 10 صندلی خالی است و این یک فاجعه است. 


مشکلات تجمیع مدارس

نماینده بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی به وضعیت آموزش در روستاهای حوزه انتخابیه خود نیز اشاره می‌کند و می‌افزاید: با توجه به سیاست‌های اشتباه آموزش و پرورش مبنی بر تجمیع مدارس در روستاها، امروز شاهد هستیم که دانش‌آموزان سایر روستاها باید به یک مدرسه خاص در یک روستای خاص بروند و همین امر سبب شده به دلیل کمبود  بضاعت مالی و نبود وسیله نقیله، دانش‌آموزان برخی روستاهای منطقه شرق استان به‌ویژه دختران ترک تحصیل کنند. 

وی می‌گوید: فرماندار ریگان اذعان کرده است حدود 1100 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل داریم. اکنون بیشترین فارغ‌التحصیلان ما در رشته‌های علوم انسانی هستند؛ همچنین بیشترین مهاجر تحصیل‌کرده از بم به سایر نقاط استان را داریم. باید به آموزش و پرورش که زیرساخت همه زیرساخت‌هاست، در منطقه شرق استان کرمان توجه شود. 

نماینده مردم شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی می‌افزاید: این کیفیت نامطلوب آموزش بر زندگی و آینده شغلی فرزندان ما تأثیر خواهد گذاشت، به طوری که غیر از آن‌که نمی‌توانند در دانشگاه‌های مطرح تحصیل کنند، حتی نمی‌توانند دیگر در آزمون‌های استخدامی نیز قبول شوند. 
نیکزادی در پایان می‌گوید: اگر امروز جلوی این بی‌کیفیتی آموزشی را نگیریم، در آینده به شدت گرفتار خواهیم شد و دیگر جبران هم نمی‌توانیم بکنیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید