• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
پنج شنبه 8 آذر 1397
کد مطلب : 39131
+
-

اگر احتیاج نداشتم، روغن و ماکارونی تبلیغ نمی‌کردم

گلزار و گودرزی نباید مسابقه اجرا کنند

گلزار و گودرزی نباید مسابقه اجرا کنند


بسیاری از مخاطبان تلویزیونی، انتظار شنیدن صدای منوچهر والی‌زاده روی تیزرهای تبلیغاتی و تبلیغ محصولات غذایی را ندارند اما او هم برای ورود به تبلیغات تلویزیونی دلیل قانع کننده‌ای دارد. والی‌زاده در عین حال معتقد است بازیگران مطرح و پردرآمد نباید به جز بازیگری به حرفه دیگری وارد شوند.



  شما جزو معدود دوبلورهایی هستید که روی تیزرهای تبلیغاتی حرف زده‌اند. فکر نمی‌کنید دوبلورهای قدیمی باید از صدا و هنرشان مراقبت کنند؟
واقعیت ماجرا این است که بخشی از هزینه‌های زندگی‌ام‌‌ با همان تبلیغ معروف تأمین می‌شود. دستمزدی که بابت یک تبلیغ تلویزیونی دریافت می‌کنم خیلی بیشتر از دستمزد دوبله یک فیلم سینمایی است که یک روز کامل زمان می‌برد. البته با ورود دوبلورها و هنرمندان به دنیای تبلیغات موافق نیستم. الان بازیگرانی مثل محمدرضا گلزار و حمید گودرزی در تلویزیون مسابقه اجرا می‌کنند درحالی‌که حرفه اصلی آنها بازیگری است. وقتی مخاطب، آنها را در قامت مجری تلویزیون می‌بیند دیگر ترغیب نمی‌شود که تصویرشان را روی پرده سینما تماشا کند. شما هرگز سوپراستارهایی مثل کلینت ایستوود و پل نیومن را در تیزرهای تبلیغاتی نمی‌بینید.


  با این حساب اگر صدای شما روی یک تیزر تبلیغاتی قرار می‌گیرد جذابیت خودش را نزد مخاطب از دست می‌دهد.
شاید اگر دستمزد دوبله خوب بود و از نظر مالی تأمین بودم به‌عنوان گوینده وارد دنیای تبلیغات نمی‌شدم. اگر به من می‌گفتند در فیلم‌های سینمایی به جای تام کروز و تام هنکس حرف بزن و فلان قدر هم حقوق بگیر، مجبور نبودم در تلویزیون روغن آفتابگردان یا ماکارونی تبلیغ کنم.

این خبر را به اشتراک بگذارید