• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 39024
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


@ نهنگ‌ها از دست انسان‌ها خودکشی کرده‌اند
خبر خودکشی 150نهنگ غم‌انگیز بود. به‌نظر من که این نهنگ‌ها از دست آدم‌ها خودکشی کرده‌اند؛ از بس که انسان‌ها به محیط‌زیست و طبیعت آسیب می‌رسانند و در همه‌‌چیز دست می‌برند.
 

فرهاد مدیرزارع


  پول گرفتن راه‌حل مشکلات نیست!
در روزنامه پنجشنبه اول آذر در صفحه 3مطلبی درخصوص آلودگی هوا و ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده نوشته بودید که بسیار متین و بجا بود اما در این دسته گزارش‌ها به ریشه این آلودگی‌ها کمتر می‌پردازید. مسئولان به‌جای حل‌کردن مشکلات فقط طرح پول‌گرفتن از مردم را برنامه‌ریزی می‌کنند. یک نفر بگوید وقتی من نمی‌توانم لاستیک بخرم و مسئولان هم مدام تحویل لاستیک دولتی را حواله در قباله می‌کنند، چطور معاینه فنی بگیرم. وقتی همه درآمدم در برخی روزها به 50هزار تومان هم نمی‌رسد چطور من را هر روز 50‌هزار تومان جریمه می‌کنند. در حل هر موضوعی مسئولان به گرفتن پول از مردم روی می‌آورند که این راه‌حل منصفانه نیست. ما نمی‌گوییم خودروهای آلوده‌کننده تردد کنند، اما اول ببینید عامل این همه آلودگی هوای تهران کیست؟ اصلا ریشه این آلودگی از کجا و کدام خطاها شروع شد؟
 
اسفندیار حجتی از تهران


   کاهش حقوق جانبازان برچه اساسی است؟
جانباز 40درصد اعصاب و روان هستم که دریافتی امسالم با وجود افزایش قیمت‌ها از سال گذشته کمتر شده است! هر چه به بنیاد شهید مراجعه می‌کنم فایده‌ای ندارد و می‌گویند بودجه کافی ندارند. ما به خاطر دریافت مزد و مواجب به میدان نبرد نرفتیم اما خداوند خواسته و هنوز زنده‌ایم و انسان زنده در این دوران هزینه دارد. به‌دلیل شرایط جسمی و روحی هر جایی قادر به کارکردن نیستم و تنها منبع تأمین زندگی من و خانواده 4نفری‌ام همین حقوق است که به جای افزایش، کاهش داشته. درخواست رسیدگی از مسئولان دارم.

عبدالحسین قره‌داغی از میانه


  مدارس کرمانشاه را به بهانه زلزله تعطیل کردند
زلزله در 150‌کیلومتری کرمانشاه رخ داد اما مدارس مرکز استان را تعطیل کردند. چرا برخی مسئولان در مورد چیزی که اطلاع ندارند تصمیم‌گیری می‌کنند. مسئولان ما کی مدیریت بحران یاد می‌گیرند؟
 
10...091856


  نگران جایگزینی نیروهای بازنشسته نباشید
 خبری در روزنامه سه‌شنبه  6 آذر داشتید که مسئولی گفته بود جبران نیروهای بازنشسته تا 3 سال دیگر سخت است. من به شما می‌گویم همین امروز می‌توان جانشینان مناسبی برای آنها یافت و در عین حال با تشکیل کمیته‌ها و تیم‌هایی از تجربیات بازنشستگان به نحو احسن استفاده کرد. اگر قرار باشد بازنشستگان تا روز مرگ کار کنند جوان‌ترها کی فرصت تجربه پیدا کنند و پا جای پای آنها بگذارند.
 
علینژاد از کرج


@  پایین آمد اما قیمت‌ها نه!
اگر پس از کاهش نرخ ارز و دلار امکان کاهش تدریجی یا دفعی قیمت‌ها حاصل نمی‌شود، لااقل انتظار این است که دیگر بیش از این قیمت‌ها سیر صعودی نداشته باشد.
 
رضایی


  دستگاه‌های نظارتی کی اقدام می‌کنند؟
اگر مواداولیه صنایع پلاستیک، فلزی، غذایی و... در داخل تأمین می‌شود چند‌برابرشدن قیمت‌ها و فشار بر مردم، هیچ توجیهی ندارد! اتحادیه‌های اصناف، ادارات نظارتی و حمایتی کی می‌خواهند اقدامی کنند؟!
 
عبداللهی


@ دوچرخه‌سواری یک خانم چه عیبی دارد؟
به‌عنوان یک خانم که وضع مالی خوبی هم دارم و دارای خودروی شخصی هستم هر روز با دوچرخه به سرکار می‌روم، اما نگاه‌های برخی مردم و نیز بعضا برخوردها با دوچرخه‌سواری من به‌عنوان یک زن خوب نیست؛ درحالی‌که لباس فرم اداری بر تن دارم و حجابم هم مشکلی ندارد. من به سهم خودم اینگونه به سلامت هوا، شهر، محیط‌زیست و خودم کمک می‌کنم چرا باید برخورد نادرست بشود؟
 
محبوبه راستکار از تهران


  بدقولی خودروسازان
 لطفا درمورد عدم‌تحویل به‌موقع خودرو از نمایندگی‌های ایران خودرو گزارش تهیه کنید. چندین‌ماه است که از موعد تحویل خودرو گذشته و نمایندگی مربوطه اصلا پاسخ مشخصی نمی‌دهد. ضمن اینکه از برگشت اصل پول هم خبری نیست! چند شرکت بزرگ خودروسازی قیمت‌ها را در دست دارند و هر قدر مسئولان تلاش کنند، فایده‌ای ندارد. قشر ضعیف حتی توان خرید پراید را که ارزان‌ترین خودرو محسوب می‌شود، ندارد.
 
رسولی از اندیشه


  22سال برای صدور کارت معافیت کافی نیست؟
 چرا کمیسیون‌های ارتش برای معافیت این‌قدر طولانی می‌شوند؟ سال 75یعنی 22سال قبل به سربازی اعزام شدم. در طول خدمت 2بار تحت عمل جراحی روده قرار گرفتم و از سربازی معاف شدم. به مرور زمان هم به‌خاطر عوارض عمل، عقیم کامل شده‌ام ولی ارتش هنوز محل خدمتم را به کمیسیون نفرستاده است تا کارت معافیت من صادر شود. 22سال کافی نیست. خواهشمندم منعکس فرمایید.
 
طاهر غلامپور از اردبیل


   زیرگذر آزادی چه شد؟
حدود 3 سال از اتمام و تکمیل پروژه سنگین ایجاد زیرگذر عابر پیاده در میدان آزادی ابتدای خ محمدعلی جناح به سمت پایانه شرکت واحد می‌گذرد اما متأسفانه هنوز این زیرگذر بازگشایی و افتتاح نشده و عبور از عرض خیابان در اطراف میدان آزادی بسیار خطرناک است. مسئولان در این خصوص توضیح دهند.
 
عباس جهانی از تهران

این خبر را به اشتراک بگذارید