• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 39032
+
-

اعترافات 2سارق به سرقت 100گوشی تلفن همراه

گرانی گوشی و اعتیاد، ما را موبایل قاپ کرد

گرانی گوشی و اعتیاد، ما را موبایل قاپ کرد


«چون گوشی موبایل ‌گران شده بود ما هم تصمیم گرفتیم برای پولدار شدن گوشی قاپی کنیم.» این اعترافات 2گوشی قاپ جوان است که با پرسه زدن در خیابان‌های خلوت گوشی رهگذران را سرقت می‌کردند. هرچند آنها توانستند در مدت کوتاهی بیشتر از 100گوشی سرقت کنند اما سرانجام دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، چند روز قبل 2نفر از مأموران واحد تجسس کلانتری 124قلهک مشغول گشت‌زنی در یکی از خیابان‌ها بودند که به 2 جوان مشکوک شدند. آنها موتورسیکلت‌شان را در کنار پیاده‌رو متوقف کرده و در حال خارج کردن سیم‌کارت یک گوشی موبایل بودند. همین موضوع ظن مأموران را برانگیخت و موجب شد تصمیم بگیرند آنها را بازرسی کنند. در جریان بازرسی از این دو مظنون یک چاقو و 3گوشی موبایل سرقتی کشف شد. به این ترتیب متهمان بازداشت و برای انجام تحقیقات به کلانتری منتقل شدند.

دستگیرشدگان در بازجویی‌های مقدماتی به سرقت 9گوشی تلفن همراه اعتراف کردند اما شواهد نشان می‌داد سرقت‌های اعضای این باند بیش از این است. در میان مدارک کشف شده از متهمان گواهینامه دختری جوان وجود داشت که آنها مدعی بودند آن را پیدا کرده‌اند اما زمانی که مأموران با صاحب گواهینامه تماس گرفتند او گفت مدتی قبل کیفش در خیابان بهشتی از سوی 2موتورسوار دزدیده شده است. این نشان می‌داد متهمان سارقان حرفه‌ای هستند و مدت‌هاست دست به سرقت می‌زنند.

به این ترتیب، بازجویی‌های فنی - پلیسی از آنها آغاز شد. یکی از آنها 18ساله و دیگری 22ساله است. هیچ سابقه‌ای از آنها در پلیس آگاهی ثبت نشده بود با وجود این در بازجویی‌های تکمیلی اعتراف کردند که تاکنون گوشی دست‌کم 100نفر از شهروندان را سرقت کرده‌اند. یکی از متهمان گفت: هر دونفرمان بیکار و معتاد بودیم. خرج تهیه مواد‌مخدر هم به ما فشار می‌آورد. از سویی چون فهمیدیم که گوشی موبایل گران شده تصمیم گرفتیم موبایل قاپی کنیم. 2نفری سوار موتورسیکلت می‌شدیم و در خیابان‌های شهر پرسه می‌زدیم. در کوچه‌پس‌کوچه‌های خلوت وقتی یک نفر را تنها می‌دیدیم که با گوشی‌اش صحبت می‌کند به او نزدیک می‌شدیم و گوشی را از دستش می‌قاپیدیم. بیشتر طعمه‌های‌مان زنان و دختران جوان بودند. گاهی هم کیف دستی‌شان را می‌قاپیدیم و علاوه بر گوشی پول و مدارک هم گیرمان می‌آمد.

این متهم درباره سرنوشت 100گوشی سرقتی گفت: هر بار گوشی‌ها را به یک مالخر می‌فروختیم. این اواخر چون گوشی خیلی گران شده بود هر کدام از گوشی‌های سرقتی را در محدوده مولوی یک و نیم میلیون تومان می‌فروختیم. در این مدت توانستیم پول خوبی به جیب بزنیم اما همه‌اش خرج تهیه مواد‌مخدرمان شد.

براساس این گزارش هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات برای کشف سایر جرایم احتمالی آنان ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید