• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 7 آذر 1397
کد مطلب : 38976
+
-

تمرکز شهرداری بر اجرای 16 طرح ناتمام

خبر
تمرکز شهرداری بر اجرای 16 طرح ناتمام

اجرای 16پروژه بر زمین مانده شهرداری مشهد با 2700 میلیارد تومان دوباره آغاز شد. به گزارش همشهری، معاون اقتصادی شهردار مشهد گفت: بلاتکلیفی در اجرای بسیاری از پروژه‌های دوره قبل شهرداری به دلیل اختلاف نظر میان سرمایه‌گذاران، حوزه فنی و شهرسازی و دیگر بخش‌ها بود که با مذاکرات انجام‌شده این اختلاف‌ها حل شد و 16 پروژه بزرگ شهرداری دوباره به چرخه اجرا برگشت. 

«رضا خواجه‌نائینی» در نشست خبری ادامه داد: این پروژه‌های بلاتکلیف در واقع سرمایه این شهر است و حال با رفع اختلاف‌ها و سرمایه‌گذاری 2700 میلیارد تومان می‌تواند به گردش مالی کمک کند. 
او ارزش قراردادهای کلان پروژه‌های شهری این معاونت را در سال گذشته 2100 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: مسکن ارزان‌قیمت علویه، بوستان مینیاتوری، پارکینگ آزادی و مجد از جمله پروژه‌های پارسال معاونت اقتصادی شهرداری است. 
به گفته خواجه‌نائینی، همه پروژه‌های بالای 10 میلیارد تومان شهرداری در حوزه معاونت اقتصادی تامین اعتبار شده است. 

معاون اقتصادی شهردار مشهد از پرداخت همه بدهی‌های این معاونت خبر داد و بیان کرد: بدهی شهرداری بابت اوراق مشارکت 2 هفته قبل تعیین تکلیف شد و به بانک بدهی نداریم. 

او شفاف‌سازی در عقد قرارداد‌ها و جذب سرمایه‌گذاران را بسیار مهم دانست و ادامه داد: قرارداد‌ها در این حوزه مشارکتی است و برخی هم در بخش B.o.T در حوزه سرمایه‌گذاری نوین منعقد می‌شود و در هر شکل قراردادی را بدون فراخوان نداریم تا فرصت برابر برای جذب سرمایه‌گذاران ایجاد شود. 

خواجه‌نائینی بودجه شهرداری را حدود 8 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: 5 هزار میلیارد تومان از این بودجه متعلق به معاونت اقتصادی است. 
رئیس اداره فنی و اجرایی مدیریت سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های اقتصادی شهرداری مشهد هم گفت: پیشرفت پروژه 1312 واحدی یاس که در بلوار طوس اجرا می‌شود به 80 درصد رسیده و ارزش کل این پروژه 130 میلیارد تومان است. 
«امیر دانش» افزود: در این پروژه سهم سرمایه‌گذار 10 میلیارد تومان و سهم شهرداری 30 میلیارد تومان است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید