• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
دو شنبه 5 آذر 1397
کد مطلب : 38773
+
-

کوچه‌باغ بی‌نام و نشان

آسفالت نامناسب و نداشتن پیاده‌رو از مشکلات چشمگیر محله بوستان یکمکوچه‌باغ است

گزارش
کوچه‌باغ بی‌نام و نشان

خدیجه ستارزاده|‌  البرز-خبرنگار:


کوچه‌ای قدیمی در یکی از نقاط مرکزی شهر کرج، محدوده هفت‌تیر و بلوار بلال در انبوهی از مشکلات و کمبودها بی‌نام و نشان مانده است؛ کوچه‌ای که اهالی قدیم آن را به «کوچه باغ» می‌شناسند و برخی می‌گویند نامش بوستان یکم است، اما حتی تابلویی ندارد تا هویت گمشده این کوچه را نشان دهد. ورودی نامناسب این کوچه که منجر به تصادفات زیاد می‌شود، زمین‌های خالی و محدوده پشت پارک که محل استراحت کارتن‌خواب‌ها و کیف‌قاپ‌ها شده و نیز نبود پیاده‌رو از مشکلاتی است که اهالی با آن مواجهند  و درخواست رسیدگی به آنها را دارند.


ورودی نامناسب، عامل تصادفات

ساکن اولین خانه پس از ورودی این کوچه می‌گوید: از این‌که برای رفع مشکلات مختلف به شهرداری مراجعه  و با هر کسی بحث کرده‌ام خسته شده‌ام.
«زهرا خلیلی» می‌گوید: این کوچه ورودی مناسبی ندارد و خودروهایی که از خیابان اصلی با سرعت وارد کوچه می‌شوند باعث تصادف با خودروها و عابرانی می‌شوند که از کوچه به خیابان اصلی می‌روند.
خلیلی با نشان دادن خانه‌اش که با محل رد شدن خودروها فقط یک دیوار فاصله دارد، می‌گوید: پیاده‌رو وجود ندارد و از ترس نمی‌توانیم ماشین خود را از حیاط بیرون بیاوریم، تاکنون چند بار زمان خروج با خودروهایی که با سرعت وارد کوچه شده‌اند و دید ندارند تصادف کرده‌ایم.


کمبود روشنایی تصادف و سرقت‌ها را افزایش می‌دهد

خلیلی اظهار می‌کند: روشنایی این محدوده کم است و نبود تیر چراغ برق و لامپ باعث کاهش دید و سوءاستفاده کیف‌قاپ‌ها می‌شود. این بانوی میانسال می‌افزاید: تعداد زمین‌های خالی در این کوچه زیاد است، برای همین بیشتر مواقع افرادی نخاله‌های ساختمانی را در آنها تخلیه می‌کنند و برای مدت‌ها در این محل باقی می‌ماند. چند بار به شهرداری منطقه 2 مراجعه کرده‌ و خواستار رسیدگی به این مسئله شده‌ام و گاهی ماشین برای جمع‌آوری نخاله‌ها فرستاده‌اند، اما هر چند وقت یک بار این کار تکرار می‌شود و من نمی‌توانم مدام به شهرداری مراجعه و با پرسنل آن سر هر مسئله‌ای بحث کنم.


دیوارکشی زمین‌های خالی و رها شده

خلیلی با بیان این‌که سال‌های زیادی است این زمین‌ها رها شده و بلاتکلیف هستند، می‌گوید: اگر شهرداری جلو آنها را دیوار بکشد، هم نخاله در آن تخلیه نمی‌شود و هم امنیت محله بهتر 
می‌شود.وی اضافه می‌کند: به دلیل نبود شیب و جدول و نیز آسفالت نامناسب در زمان بارندگی آب زیادی در این کوچه جمع می‌شود که رفت‌وآمد را برای عابران و خودروها سخت می‌کند و آبیاری زمین کشاورزی که کنار پارک قرار دارد باعث شده رطوبت وارد خانه‌های ما شود.


محلی برای کارتن‌خواب‌ها و کیف‌قاپان

یکی دیگر از ساکنان این کوچه می‌گوید: پشت پارک و لابه‌لای درختان همیشه افراد کارتن‌خواب و کیف‌قاپ هستند که در طول روز و شب جلو رهگذران را می‌گیرند و کیف و اموال آنها را سرقت می‌کنند.«محمد خداقلی‌پور» می‌افزاید: این کوچه امنیت کافی  ندارد و هر روز تعدادی از عابران مورد حمله کیف‌قاپ‌ها قرار می‌گیرند.خداقلی‌پور می‌گوید: علاوه بر این بارها مشاهده کرده‌ام اموال کیف‌هایی که از دیگر نقاط شهر به سرقت برده شده نیز در اینجا تقسیم می‌شود.


ساخت گذر14 متری هنوز محقق نشده است

خداقلی‌پور  اضافه می‌کند: از سال 90 من از شهرداری برای ساخت یک رستوران در این کوچه جواز گرفتم. قرار بود شهرداری سال 92 یک گذر 14 متری از این مسیر باز کند اما تاکنون محقق نشده است.


یک تیربرق به ورودی کوچه افزوده می‌شود

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی صنعت برق البرز اظهار می‌کند: برای بررسی مشکلات این کوچه کارشناسی اعزام شد و با بررسی‌ها مقرر شد در ورودی این کوچه یک تیر برق روشنایی افزوده و شبکه احداث شود. 
«شاهین عباس‌زاده» می‌افزاید: طرح انجام این کار باید از سوی واحد مهندسی آماده و سپس به مناقصه گذاشته شود که احتمالا تا عید زمان می‌برد و با توجه به شرایط اقتصادی بازار و افزایش روزافزون قیمت تجهیزات، در اولین فرصت این کار انجام می‌شود.


هزینه جابه‌جایی تیرهای برق به عهده شهرداری است

عباس‌زاده با بیان این‌که هزینه جابه‌جایی تیرهای برق وسط خیابان بر عهده شهرداری است، می‌افزاید: شهرداری باید مراجعه کند و درخواست بدهد و ما با همکاری پیمانکار برای جابه‌جایی آنها اقدام کنیم. 
وی می‌گوید: این تیرها در ساختار قبلی منطقه کنار جدول قرار داشتند که بعد از اصلاحات و ساخت‌و‌سازها اکنون در وسط کوچه قرار گرفته و مشکل‌ساز شده‌اند.


جانمایی نامناسب تیرهای برق

بانوی ساکن کوچه باغ، کوچه‌ای قدیمی در محدوده هفت تیر و بلوار بلال، می‌گوید: تیرهای برق انتهای این کوچه که به سمت مصلای کرج است وسط کوچه قرار گرفته  و مشکلات زیادی ایجاد  کرده است.«سمیه کوهی» می‌افزاید: این تیرهای برق ابتدا کنار جدول بود اما بعد از ساخت‌وسازهای جدید اکنون وسط کوچه قرار گرفته که رفت‌وآمد خودروها را با مشکل مواجه کرده و باعث تصادفات زیادی شده است. کوهی با بیان این‌که بارها به شهرداری منطقه 2 و اداره برق منطقه مراجعه کرده است، می‌افزاید: تاکنون اقدامی برای جابه‌جایی این تیرهای برق نشده است. 
 

این خبر را به اشتراک بگذارید