• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38578
+
-

واکنش بهزیستی به تعطیلی احتمالی کافه «داونتیسم»


معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به حمایت‌های سازمان بهزیستی در ابتدای راه‌اندازی «کافه داونتیسم»، نسبت به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر در مورد اینکه این کافه به‌دلیل عدم‌حمایت سازمان بهزیستی، در آستانه تعطیلی است، واکنش نشان داد.

حسین نحوی‌نژاد با بیان اینکه ابتدا ایده راه‌اندازی کافه داونتیسم، با هدف مشارکت اجتماعی مبتلایان به سندروم داون و همچنین اوتیسم، نوآورانه و خوب بود، گفت: این طرح در قالب گروهی و تشکلی به سازمان بهزیستی ارائه نشد بلکه مؤسس این کافه با هدف حمایت معنوی از افرادی که مبتلا به سندروم داون و اوتیسم بودند، این تسهیلات را در اختیار صاحب ایده این کافه قرار داد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که مدتی بعد از راه‌اندازی کافه داونتیسم، گردانندگان آن با خانواده کودکانی که در این محل شاغل بودند دچار مشکل و چالش شدند. این افراد فکر می‌کردند با راه‌اندازی این کافه صاحب یک «برند» شده‌اند و این «برند» قابل فروش است. به‌دنبال این اختلافات ابتدا سازمان بهزیستی بنا داشت تا با میانجیگری این اختلاف حل شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای شورای شهر در صفحات مجازی با این محتوا که کافه داونتیسم به‌علت عدم‌حمایت سازمان بهزیستی در آستانه تعطیلی قرار دارد، گفت: این دست اظهارات بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد، چرا که سازمان بهزیستی از همان ابتدا تمام حمایت‌های خود را برای راه‌اندازی این کافه به‌کار برد، اما هیچ جایی گفته نشده است که سازمان بهزیستی باید تا انتهای یک کسب و کار هزینه آن را پرداخت کند.

وی با اشاره به نحوه‌ حمایت سازمان بهزیستی از راه‌اندازی کسب و کار برای معلولان و یا سایر افراد تحت پوشش این سازمان افزود: این افراد به 2شکل می‌توانند از تسهیلات و حمایت‌های سازمان بهزیستی بهره‌مند شوند. مورد اول زمانی است که متقاضیان به شکل فردی به سازمان مراجعه می‌کنند و مورد دوم نیز مربوط به زمانی است که افراد به شکل گروهی و تشکلی در قالب راه‌اندازی کارگاه‌ها و... خواستار دریافت تسهیلات هستند. در این حالت آنها باید حتما برای راه‌اندازی کسب و کارشان، در کنار طرح و برنامه اقتصادی، مجوز نیز داشته باشند.

به گزارش ایسنا، «کافه داونتیسم» اردیبهشت‌ماه سال‌جاری با هدف اشتغال‌زایی و مشارکت اجتماعی تعدادی از کودکان مبتلا به سندروم داون و اوتیسم با همت یکی از مربیان و فعالان این حوزه آغاز به‌کار کرد. بخش بسیاری از هزینه راه‌اندازی این کافه با حمایت سازمان بهزیستی تأمین و در روزهای آغاز به‌کار نیز با استقبال خوب شهروندان روبه‌رو شد، این در حالی است که این کافه مدتی است در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید