• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 3 آذر 1397
کد مطلب : 38532
+
-

آثار و صدای سلیم موذن‌زاده اردبیلی ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از ثبت ملی آثار و صدای زنده‌یاد استاد سلیم موذن‌زاده خبر داد.
به گزارش اداره میراث فرهنگی استان اردبیل، نادر فلاحی در مراسم بزرگداشت استاد سلیم موذن‌زاده اعلام کرد: آثار و صدای سلیم موذن‌زاده به‌عنوان میراث معنوی ماندگار استان اردبیل ثبت ملی می‌شود.
وی گفت: استاد سلیم موذن‌زاده به‌عنوان چهره ماندگار فرهنگی و مذهبی کشور یکی از سرمایه‌های بزرگ ایران اسلامی محسوب می‌شود و وظیفه ما حفظ و نگهداری از این آثار بی‌بدیل و تکرار ناشدنی برای نسل‌های آینده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: پرونده این آثار در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه و برای ثبت ملی به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.
فلاحی گفت: صدای سلیم موذن‌زاده به‌عنوان یک برند مداحی نه‌تنها در اردبیل و ایران بلکه در تمام دنیا و برای عاشقان و دوستداران اباعبدالله الحسین(ع) آشنا و خاطره‌انگیز
 است.
سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی، مداح ایرانی در سال۱۳۱۵ خورشیدی در محله تازه‌شهر اردبیل متولد شد. مؤذن‌زاده به‌طور متوسط روزانه 5 ساعت از عمر خود را صرف مداحی می‌کرد و بیش از 2هزار عنوان نوار کاست مربوط به برنامه‌های او از زمان پیدایش ضبط صوت تاکنون به زبان‌های ترکی، فارسی و عربی موجود است. وی در دوم آذر۱۳۹۵ در ۸۰سالگی
 درگذشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید