• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 29 آبان 1397
کد مطلب : 38078
+
-

کلایی کلیددار شهر بهشت شد

فاطمه رجب‌زاده |  خبرنگار- خراسان‌رضوی:

پس از استعفای «قاسم تقی‌زاده خامسی» از سمت شهرداری، با رأی‌گیری از میان اعضای شورای اسلامی شهر بین 2 کاندیدای نهایی، «محمدرضا کلایی» و «رضا خواجه‌نائینی»، کلایی به عنوان شهردار انتخاب شد و در جلسه علنی شورا هم دست‌ها برای او بالا رفت. او از اعضای شورا برای اعتمادی که به او داشتند تشکر کرد و از نبود خامسی اظهار تاسف کرد و گفت: برای اجرای کارآمد و موثر برنامه‌های شهرداری آماده است و برنامه‌ریزی اقتصادی هدفمندی برای شهرداری دارد. 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه بیان کرد: با توجه به لزوم اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان، شورا برای انتخاب شهردار جدید وارد عمل شد و پس از دفاع کاندیداها از برنامه‌هایشان، کلایی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد رأی اعتماد گرفت و ١١ رأی موافق از ١٥ رأی داده‌شده برای او بود. 
«محمدرضا حیدری» از خدمات تقی‌زاده خامسی قدردانی کرد و گفت: او به عنوان یک مشاور همواره در کنار شورای اسلامی شهر و شهرداری خواهد بود. 

کلایی پیش از این معاون مالی و پشتیبانی شهردار مشهد بود. او متولد 1359 است و دکترای علوم اقتصادی دارد. او که در دوره قبلی انتخاب شهردار از رقابت با انصاری و تقی‌زاده خامسی انصراف داده بود با اجرای قانون منع بازنشستگان و تصمیم جدید شورا برای انتخاب شهردار، کاندیدای این سمت شد. مدرس دانشگاه فردوسی مشهد، قائم‌مقام معاون برنامه‌‌ریزی توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، معاون برنامه‌‌ریزی و امور شرکت‌های صندوق بازنشستگی فولاد کشور، مدیر کل نظارت و ارزیابی اقتصادی وزارت کار، مدیر برنامه‌‌ریزی و نظارت بر امور اقتصادی شهرداری مشهد، مشاور اقتصادی شورای اسلامی شهر مشهد از مهم‌ترین مسئولیت‌ها و عناوینی است که او در کارنامه دارد. 

کلایی گفت: کارهای بسیاری در شهرداری داریم و باید به همه کارها شتاب بیشتری بدهیم هرچند کار بسیار سختی است. او ادامه داد: ما مشهد را دوست داریم و شهر ما می‌تواند از بهترین امکانات کشور برخوردار باشد و انرژی ما به عنوان جوانان این شهر از همین علاقه نشأت می‌گیرد. کلایی افزود: بله‌ای که مشهد و شورای اسلامی این شهر با انتخاب یک جوان به این قانون گفت جدا از این‌که به من لطف داشتند، بله‌ای به آینده است. 
وی از مردم خواست برای اجرای کامل برنامه ١٣٩٧ تا ١٤٠٠ شهرداری در زمینه توسعه مشهد با شهرداری همراه باشند و در اداره شهر مشارکت کنند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید