• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 23 آبان 1397
کد مطلب : 37448
+
-

ایران؛ مقصد مطمئن گردشگران

امروز همدان آخرین ساعات میزبانی از بزرگ‌ترین رویداد گردشگری سال جهان را از سر می‌گذراند؛ رویدادی که توانست حداقل برای چند ماه نام بلند همدان را روی صفحه نخست معتبرترین رسانه‌های جهان ببرد تا شاید برای سال‌های آینده، همدان در صدر فهرست شهرهای انتخابی گردشگران برای سفر باشد. 

به گزارش همشهری، چهلمین اجلاس جهانی گردشگری فرصتی شد تا نه فقط همدان که ایران، تاریخ کهن خود را به رخ جهانیان بکشد. رئیس هیئت رئیسه اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری در چهلمین اجلاس عمومی اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری گفت: اعضای سازمان جهانی گردشگری را ۵۴۰ سازمان و نهاد تشکیل می‌دهند‌.  میگوئل مندز اظهارکرد: در ماه سپتامبر سندی برای مشخص شدن خط مشی‌های جدید و اعضای وابسته تبیین شد که با این سند به دنبال  مشارکت بیشتر افراد وابسته در سازمان هستیم که اعضا بتوانند به فعالیت‌های سازمان دسترسی بیشتری داشته باشند.


نشست خبری

 دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در نشست خبری خود در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان گفت: مایل هستیم ایران و همدان را به ‌عنوان مقصد گردشگری مطمئن و آرام به دنیا معرفی کنیم. زوراب پولولیکاشویلی اظهار کرد: آینده بسیار خوبی را برای گردشگری ایران پیش‌بینی‌ می‌کنیم و در آینده گردشگران بسیار زیادی به ایران می‌آیند. وی با بیان این‌که می‌دانیم ده‌ها هتل در ایران در حال ساخت است که چندین شغل ایجاد می‌کند، عنوان کرد: تمام این سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌هایی که توسط دولت انجام می‌شود، کمک می‌کند گردشگران بیشتری به ایران وارد شوند. 

پولولیکاشویلی با بیان این‌که ایران فرهنگ غنی، مردم مهمان‌نواز، غذاهای خوشمزه و موسیقی اصیلی دارد، گفت: در چند سال آینده به ‌دنبال برنامه‌ای هستیم که به کشورها فرصت دهیم گردشگری روستایی خود را معرفی کنند. دبیرکل سازمان جهانی گردشگری با بیان این‌که به ‌دنبال برگزاری کنفرانسی بین‌المللی در زمینه اکوتوریسم هستیم و انتظار داریم این اتفاق در جمهوری اسلامی ایران رخ دهد، افزود: این نوع گردشگری در حال محبوب شدن است و مردم بسیاری برای دیدار از ظرفیت‌های مختلف این مناطق به روستاها سفر می‌کنند.

وی ادامه داد: معتقدیم در درازمدت مشکل تحریم‌ها رفع خواهد شد و اگر صحبت‌های من موثر باشد، در تمام مذاکرات رسمی از ایران سخن خواهم گفت چراکه ایران از نیروهای فعال ما در عرصه بین‌المللی است.  پولولیکاشویلی گفت: در درازمدت نه‌تنها برای ایران بلکه برای کل دنیا باید مساله ویزا حل شود. وی با تاکید بر این‌که بسیاری از تحریم‌ها کمک می‌کند ما قوی‌تر شویم، اظهار کرد: اینجا هستیم که به ایران کمک کنیم تا قدرتمند شود و در نتیجه سازمان جهانی گردشگری را قدرتمندتر کنیم.


گردشگری تحریم‌ناپذیر است

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نیز گفت: روابط بین کشورها و مردم جهان را نمی‌توان قطع کرد چراکه گردشگری تحریم‌ناپذیر است. علی‌اصغر مونسان در حاشیه چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در گفت‌و‌گو با خبرنگاران درباره آثار تحریم در توسعه صنعت گردشگری بیان کرد: حضور 80 عضو سازمان جهانی گردشگری در همدان نشان‌دهنده امن بودن و نبود مشکل در ایران است.

وی اضافه کرد: رویدادهای اقتصادی اخیر به سود گردشگران ورودی به کشور است و آمارهای رو به رشد شمار گردشگران این موضوع را تایید می‌کند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بیان کرد: امسال کاهشی در آمار ورود گردشگران اروپایی به کشور نداشتیم. محمدناصر نیکبخت استاندار همدان نیز با بیان این‌که برگزاری چهلمین اجلاس جهانی گردشگری در همدان باعث شد این شهر در دنیا برجسته شود، گفت: در همین راستا دفتر منطقه‌ای سازمان جهانی گردشگری در ایران و شهر تهران راه‌اندازی و در آینده‌ای نزدیک به همدان منتقل می‌شود. 


در حاشیه اجلاس

برگزاری سمینار بین‌المللی نوآوری و فناوری در زمینه گردشگری فرهنگی از طریق unwto، پنل تخصصی نوآوری؛ تزریق توسعه پایدار به گردشگری فرهنگی و پنل تکنولوژی و گردشگری فرهنگی؛ ترویج رقابت‌مندی جهانی-محلی، از جمله برنامه‌های برگزارشده در روز اول اجلاس بودند و دیروز نیز کارگاه مدیریت ارزش‌های فرهنگی و معنوی در مکان‌های گردشگری مقدس، افتتاحیه اجلاس عمومی و جلسه نتورکینگ برگزار شد. 

این خبر را به اشتراک بگذارید