• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3710
+
-

باورهای غلط در دنیای فناوری

شنیده شدن بعضی از حرف‌ها و عقاید اشتباه، آنها را تبدیل به باوری غلط کرده است. این دانستنی‌های اشتباه در دنیای تکنولوژی کم نیستند و بسیاری از آنها از دیرباز رواج داشته‌اند.  

افزایش سرعت با رفرش کردن

 

از دیرباز بسیاری با زدن چند باره گزینه رفرش بر این عقیده بوده‌اند که این کار باعث سرعت بخشیدن به روند کارها می‌شود؛ درصورتی که این گزینه به کلی وظیفه‌ای دیگر دارد. با رفرش کردن نمایش آخرین وضعیت صفحه برایتان به‌روز می‌شود و اتفاق دیگری در آن رخ نمی‌دهد.

 

حرف نزدن در زمان شارژ

بعد از اینکه چندین گوشی در سال‌های گذشته منفجر شد بسیاری این باور را در مردم به‌وجود آوردند که کار کردن با گوشی هنگام شارژ ممکن است باعث ایجاد مشکل شود. اگر گوشی و شارژر شما هر دو مشکلی نداشته باشند، کار کردن با گوشی هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد و می‌توان با خیال راحت از این وسیله در هنگام شارژ مجدد استفاده کرد.

 

تجهیزات تنها با برند دستگاه

بسیاری معتقدند که تنها از وسایل جانبی که هم برند دستگاه اصلی هستند باید استفاده کرد؛ درصورتی که بسیاری از دسته‌های خوب کنسول‌های سونی یا مایکروسافت عملا از برندهای دیگر هستند یا حتی وقتی صحبت از شارژر گوشی می‌شود، اگرچه بعضی جنس‌های تقلبی ممکن است برای گوشی شما مشکل‌ساز شود اما این به این معنی نیست که نباید از برندهای معتبر شارژرهایی برای گوشی خود خرید.

 

آنتن کامل یعنی سرویس‌دهی بهتر

اگرچه ممکن است نبود آنتن کافی باعث بروز ایراد در سرویس‌دهی گوشی شما شود اما آنتن کامل نیز کیفیت سرویس‌دهی را تضمین نمی‌کند. این نشانگر تنها میزان قدرت سیگنال از نزدیک‌ترین برج تجهیزات موبایل را به شما نمایش می‌دهد و این شرکت ارائه خدمات است که باید از این پهنای باند ایجاد شده، سرویسی مناسب در اختیارتان قرار دهد.

 

رم بیشتر، سرعت بهتر

شاید حالا دیگر این باور خیلی رایج نباشد اما یکی از باورهای قدیمی و غلط در مورد سرعت دستگاه، اضافه کردن رم بیشتر بوده است. رم بیشتر تنها میزان حافظه موقت بیشتر روی دستگاه شما اضافه می‌‌کند؛ درصورتی که سرعت کلی دستگاه به نوع هارد، پردازنده، جنس رم و بسیاری از المان‌های دیگر اعم از دمای دستگاه نیز مرتبط است.

 

مشکلات حافظه فلش

هنوز هم هستند بسیاری که باور دارند در هر صورتی اگر فلش را از دستگاه خارج کنید، بدون اینکه به‌صورت نرم‌افزاری آن را روی حالت Safly قرار داده باشید، امکان دارد فایل‌های درون آن خراب شود. نکته درست درمورد کلیت این ماجرا به این صورت است که اگر دستگاه در حال خواندن یا نوشتن فایلی از روی فلش باشد و شما آن را به یکباره از دستگاه خارج کنید، آن فایل دچار ایراد می‌شود. پس اگر دستگاه با فلش شما کاری نداشت، نیازی به هیچ کار دیگری نیست و می‌توانید به‌راحتی آن را از درگاه USB خارج کنید.

 

باآنتی‌ویروس‌ها در امان باشید

حتی اگر آنتی‌ویروس شما به‌روز باشد و شما از بهترین نوع ممکن آن در بازار استفاده کنید، باز هم این باوری غلط است که فکر کنید دیگر مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. با تمام این تفاسیر باز باید مراقب لینک‌هایی که بازمی‌کنید یا سایت‌هایی که به آنها مراجعه می‌کنید، باشید.

 

از دست رفتن آنها برای همیشه

اگرچه این موضوع از بسیار جهات درست است اما بگذارید توضیحی کوتاه در مورد آن بدهم. وقتی شما فایلی را از سطل آشغال ویندوز پاک می‌کنید، ویندوز آن را از نظر نمایش میان فایل‌ها حذف و فضایی به همان اندازه را برایتان خالی می‌کند اما فایل مربوطه هنوز روی هارد ثبت مانده است و تا زمانی که شما روی ویندوز کاری انجام ندهید و در آن قسمت هارد چیزی کپی نکنید، با نرم‌افزارهای بازیابی، قابل برگشت خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید