• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 19 دی 1396
کد مطلب : 3695
+
-

ادامه فیلترینگ تلگرام، یک معضل بزرگ است

یادداشت
ادامه فیلترینگ تلگرام، یک معضل بزرگ است

زهرا ساعی|سخنگوی کمیسیون اجتماعی:

قطع شدن تلگرام در مقطع خاصی برای مدیریت بحران مورد نیاز بود و به‌نظرم در آن مقطع کار درستی صورت گرفت. اما ادامه این مسئله مشکلات و معضلات مختلف و بزرگی برای اشتغال و کسب و کارهای کوچک به‌ویژه در تلگرام به‌وجود آورده است. بسیاری از این کسب و کارهای موجود در تلگرام مرتبط با خانم‌های سرپرست خانوار و جوانان بوده است. آنها در فضای مجازی و تلگرام برای خود شغل و کسب و کاری به‌وجود آورده بودند اما اکنون در روزهای اخیر با مشکل جدی روبه‌رو شده‌اند و عملا بسیاری از کسب و کارهای آنها تعطیل شده است.

بسیاری از آنها با ما در تماس هستند و جمعیت زیادی به‌حساب می‌آیند. به‌ویژه خانم‌های کارآفرین بسیار در این رابطه نگران هستند و وضعیت خانوادگی آنهایی که سرپرست خانوار هستند به خطر افتاده است. چندین آمار مختلف از مسئولین شنیده‌ایم اما هر کدام را قبول کنیم مشخص است که تعداد این افراد آن قدر هست که باید به مشکل آنها توجه کرد.

تلگرام ابزار و وسیله‌ای است که می‌توان از آن به نحو احسن در حوزه اقتصادی استفاده کرد. جوانان بسیاری که فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها هستند هم در این حوزه دست به کارآفرینی زده‌اند و در سال‌های اخیر کارشان رونق خوبی داشته است. تلگرام ابزاری است که می‌تواند مثل تیغ دو لبه استفاده خوب یا بد داشته باشد.

برخی کانال‌ها مخل امنیت و مسائل اخلاقی هستند اما باید تمییزی بین آنهایی که در حال استفاده درست از این ابزار و شبکه هستند قائل بود. مثل همه حوزه‌های دیگر هم استفاده درست و هم نادرست در تلگرام وجود دارد. استفاده نادرست دغدغه خود خانواده‌ها هم به‌حساب می‌آید. به هر حال نهادهای مسئول مانند شورای‌عالی فضای مجازی باید وارد عمل شده و میان محتوای خوب و بعد اقتصادی با بخش مشکل‌زا تمییز قائل شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید