• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36459
+
-

اسنو آری، ترامپ هرگز

اشاره رئیس‌جمهور آمریکا به جمله تجاری سریال بازی تاج و تخت، به نفع اچ‌ بی‌ او تمام می‌شود

اسنو آری، ترامپ هرگز

استفاده ترامپ ازجمله تجاری معروف سریال بازی تاج و تخت برای اشاره به آغاز تحریم‌های ایران، نخستین دست به دامان شدن سیاستمداران به این مجموعه پرطرفدار نبود. 2سال پیش وقتی رقابت‌های انتخاباتی بین جمهوریخواهان و دمکرات‌ها تازه شروع شده بود، مجله تایم با چاپ عکس جورج.دبلیو بوش و بیل کلینتون تیتر بازی‌تاج و تخت را برای یکی از مهم‌ترین شماره‌های سال خود انتخاب کرده بود. سردبیران تایم می‌دانستند که این تیتر به یک میزان برای سیاستمداران و مردم عادی معنای یکسانی دارد. یک سال قبل از این تیتر، ورایتی نوشت که از دفتر باراک اوباما با مدیران اچ بی‌او تماس گرفته‌اند تا نگرانی دختران رئیس‌جمهور برای مرگ جان اسنو را به مدیران مؤسسه گوشزد کنند.
تجسم رویدادهای فرهنگی در زندگی روزمره، مهم‌ترین نشانه موفقیت آن رویداد است اما اگر شخصیت‌ها، رویداد‌ها و گفت‌وگوهای یک فیلم یا یک سریال بازتاب‌‌دهنده محتوای زندگی روزمره باشد، آنجاست که باید درباره یک پدیده تازه حرف بزنیم. سریال بازی تاج و تخت اکنون یک پدیده فرهنگی است. بازگشت زمستان، دیگر فقط اشاره به تغییر فصل نیست. کافی است که شما هم 7فصل و 67قسمت بازی تاج و تخت را دیده‌باشید تا به مجموعه بزرگ و جهانی کسانی اضافه شوید که از نماد‌های این سریال در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنند.
موفقیت جهانی بازی تاج و تخت 2 نکته را ثابت کرد؛ جاه‌طلبی اچ‌بی‌او برای ساخت این مجموعه جواب داده است. وقتی نخستین خبر‌ها درباره ساخت مجموعه‌های تلویزیونی براساس رمان جورج.آر.آر مارتین منتشر شد، اغلب طرفداران دوآتشه این سریال، اچ‌بی‌او را برای این کار مناسب نمی‌دانستند. آنها به طعنه و کنایه در توییتر می‌نوشتند که کمپانی سازنده سریال‌های خانوادگی که بزرگ‌ترین موفقیتش مجموعه تلویزیونی جنسیت و شهر است، نمی‌تواند از پس ساخت صحنه‌های عظیم و شکوه شخصیت‌ها و رویداد‌های این داستان بربیاید. اما اچ‌‌بی‌او به کمک تکنولوژی توانست همه را راضی و شیفته این محصول جدید دنیای سرگرمی کند. از موفقیت بازی تاج و تخت همچنان باید این موضوع را به‌خاطر آورد که قدرت داستان و داستان‌گویی تا کجا می‌تواند مؤثر باشد؛ قدرتی که مهم‌ترین ابزار صنعت سرگرمی‌سازی‌ است.
 ترامپ دست به دامان بازی تاج و تخت می‌شود. بدون شک همه چند سال بعد او را فراموش خواهند کرد اما بعید است که کسی تا سال‌های سال زندگی، مرگ و حیات دوباره جان اسنو را فراموش کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید