• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36447
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

دوشنبه 14 آبان

سینمای نئورئالیسم ایتالیا در ایران-
طرفداران سینمای درخشان ایتالیا از 10 آبان فرصتی به‌دست آوردند تا به تماشای فیلم‌های مشهوری مانند «رم شهر بی‌دفاع» و «دزد دوچرخه» بنشینند. 5اثر مشهور سینمای ایتالیا در قالب برنامه‌ای با عنوان «نگاهی به سینمای نئورئالیسم ایتالیا» که با همکاری2 موزه سینمای ایران و تورین برگزار شده‌است، به‌نمایش گذاشته شده‌اند و علاقه‌مندان این آثار سینمایی تا فردا، 14آبان فرصت تماشای این آثار را بر پرده سینما دارند. این برنامه با هدف معرفی و مرور فیلم‌ها و عکس‌های مکتب سینمایی نئورئالیسم، از مهم‌ترین دوران‌های سینمای ایتالیا و قابلیت‌های آن برنامه‌ریزی شده است و 5فیلم سینمایی «رم شهر بی‌دفاع»، «دزد دوچرخه»، «معجزه در میلان»، «امبر تودی» و «واکسی» در طول برگزاری آن در محل موزه سینمای ایران روی پرده می‌روند. «سرجوتوفتی» رئیس موزه ملی سینمای تورین، «روبرتاباسانو» مسئول خزانه‌داری عکس موزه و «فرانچسکاپاچی» خبرنگار روزنامه لاستامپا از جمله مهمانان این رویداد فرهنگی و سینمایی هستند.

«وداع» روی صحنه - قرار است ارکستر ملی ایران به رهبری نادر مرتضی‌پور، ۱۴ آبان روی صحنه برود. حسام‌الدین سراج می‌خواهد در این کنسرت قطعاتی را از آلبومش با نام «وداع» که اثری عاشورایی است، بخواند. سراج درباره این کنسرت می‌گوید: «از طرف بنیاد رودکی با من تماس گرفتند که کنسرت وداع برگزار شود. من چون نسبت به موضوع علاقه‌مندم و شعرهای عمان را دوست دارم قبول کردم. آقای میرزمانی پارتیتور را بازنویسی کرده است. از همان جلسه اولی که شروع کردیم گروه خیلی خوب و منسجم بوده است و صدادهی خوبی دارد. امیدوارم ارکستر در سال‌های آینده موفق باشد». این آلبوم توسط سیدمحمد میرزمانی آهنگسازی و سال‌ها پیش منتشر شده است. فریدون شهبازیان نیز به عنوان مدیر هنری ارکستر در این اجرا حضور دارد و سید جواد یحیوی راوی آن خواهد بود.



نمایش تلنگر - میثم و کیارش که برای دستبرد به موسسه محل می‌روند پس از دزدی برای تقسیم پول‌ها در کنج خرابه‌ای، هر یک با خویش درگیر می‌شود. از سویی، مردم محله حاج منان را مقصر می‌دانند و هیچ یک باور نمی‌کنند شب تاسوعا همه پول‌ها دزدیده شده باشد. این داستان نمایش تلنگر است که در باغ موزه قصر روی صحنه رفته و تا ۱۴آبان می‌توانید آن را تماشا کنید. بلیت این نمایش یک‌ساعته که ساعت 5عصر به کارگردانی مهین نوبخت روی صحنه خواهد بود به قیمت ۱۲هزارتومان به فروش می‌رسد.



سرنوشت برنامه90 - 3هفته بدون برنامه90 اتفاقی عجیب برای اهالی فوتبال در ایران است. اختلاف عادل فردوسی‌پور با مدیر شبکه3 علنی شده و گرچه در ابتدا به نظرمی‌رسد حذف برنامه پرمخاطب90 از کنداکتور شبکه3 غیرممکن باشد ولی حالا باید به احتمال وقوع چنین اتفاقی به صورت جدی نگاه کرد. این میان حتی میانجیگری رشیدپور در برنامه حالا خورشید هم به نتیجه‌ای مطلوب نرسید. حتی حرف‌های فردوسی‌پور در این برنامه، آتش اختلاف‌ها را تندتر هم کرد. در صورتی که برنامه 90 این هفته هم پخش نشود، دیگر باید باور کنیم که این برنامه را هرگز با اجرای عادل فردوسی‌پور نمی‌بینیم. البته از نظر کارشناس‌ها،90 بدون مجری‌اش هویت خود را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند مثل سال‌های گذشته در زمره پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون ایران قرار بگیرد. آیا این پایان درخشش برنامه‌ای با عنوان90 در تلویزیون ایران است؟ پاسخ این پرسش فردا شب مشخص می‌شود.

«ایست...گاه بعدی»-  نمایش«ایست...گاه بعدی» در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است. این نمایش از ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۵۰ دقیقه تا ۱۴آبان نوبت نمایش گرفته است. نمایش ایست...گاه بعدی که بلیت آن 25هزار‌تومان است به کارگردانی هما پارسایی سرنوشت داستان پدر و برادر خانواده‌ای است که دختر خانواده را به قتل می‌رسانند؛ قصه‌ای مشابه فیلم «خانه پدری» کیانوش عیاری که نوبت نمایش نگرفت. برای تماشای این نمایش به خیابان طالقانی، ضلع جنوبی باغ هنر، بام‌خانه هنرمندان بروید.



ماموریت استقلال در تبریز- هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال ایران فردا با یک بازی در تبریز پیگیری می‌شود. استقلال شفر که هنوز از قرار گرفتن در کورس قهرمانی ناامید نیست، با ماشین‌سازی تبریز بازی می‌کند. آبی‌های تهران برای اینکه در پایان نیم‌فصل اول رتبه خوبی در جدول داشته باشند و به آینده امیدوار بمانند، باید در خانه حریف برنده بازی باشند. گرچه ماشین‌سازی تبریز تا پایان هفته دهم نتایج خوبی نگرفته ولی تنها 2شکست را تجربه کرده و این موضوع نشان می‌دهد که شفر و بازیکنان استقلال روز راحتی در پیش ندارند. البته استقلال در صورت تصاحب 3 امتیاز این بازی تا رده سوم جدول بالا می‌آید و این موضوع پیش از رویارویی با صدرنشین فعلی لیگ (پدیده مشهد) تاثیر قابل‌توجهی در استقبال هواداران از آن بازی خانگی حساس دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید