• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36378
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   نسخه شفابخش تجویز کنند
با سلام. به‌نظر می‌رسد اقتصاد ایران به‌دلیل عدم‌تبدیل نقدینگی و انرژی به‌کار مفید و ایجاد بیش از اندازه نیازهای کاذب خودرو و سکه و مانند آنها، دچار نوعی بیماری دیابت اقتصادی شده است! آیا وقت آن نرسیده ‌‌تا برای بیماری اقتصادی، نسخه شفا‌بخشی تجویز کنند؟
 

2146...0913

  کم‌بودن مستمری
سلام و خسته نباشید. با اینکه ما بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی فریاد‌مان درخصوص کم‌بودن مستمری، گوش عالم را پرکرده است‌ اما خبرها حکایت از آن دارد که تصویب ترمیم حقوق کارمندان دولت در دستور کار قرار گرفته است! به‌نظر می‌رسد مسئولان خود را به خواب زده‌اند.
 
حسینی، بازنشسته از تهران


  پاسخگوی افزایش قیمت‌ها نیستند
با سلام. این روزها قیمت فرآورده‌های لبنی هر هفته یک‌بار گران می‌شود. به‌عنوان نمونه 2کیلو ماست کاله نزدیک به 14هزار تومان و پنیر 400 گرمی 8هزار تومان شده و متأسفانه هر بار شاهد افزایش قیمت بسیاری دیگر از کالاهای اساسی ازجمله لبنیات و مرغ و گوشت در بازار هستیم. این درحالی است که مسئولان در ستاد تنظیم بازار اعلام کرده‌اند‌ همچنان آمادگی نظارت دقیق برای مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها را دارند! چرا کسی پاسخگوی این افزایش قیمت‌ها نیست؟
 
5525...0912

  عدالت اجتماعی
سلام. مردم همواره طالب عدالت اجتماعی و عدم‌تبعیض و بی‌عدالتی هستند، اما این عدالت باید از مسئولان در دستگاه‌های مختلف اجرایی و قضایی که حقوق‌بگیران نجومی هستند، شروع شود تا عدالت اجتماعی در کشور حاکم شود.
 
5254...0936

  صدای مظلومیت مردم یمن
سلام. به‌نظر می‌رسد موضوع قتل خاشقجی سناریوی از پیش طراحی‌شده برای نجات عربستان و هم‌پیمانش از باتلاق جنگ 4ساله یمن بود؛ جنگی که نابودی تأسیسات حیاتی و کشته و زخمی‌شدن هزاران انسان بی‌گناه در یمن را به‌دنبال داشت! این درحالی است که کشورهای غربی که داعیه حقوق بشر آنها گوش فلک را پر کرده است، در قبال این فاجعه انسانی نه چشمی برای دیدن دارند و نه گوشی برای شنیدن صدای مظلومیت مردم یمن.
 
1467...0914


  گرانی‌ها ادامه دارد
این روزها که مدام شاهد افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی ازجمله لبنیات و مرغ و گوشت در بازار هستیم، مسئولان همچنان از آمادگی و نظارت دقیق برای مقابله با افزایش بی‌رویه قیمت‌ها خبر می‌دهند؛ این درحالی است که متأسفانه گرانی‌ها همچنان ادامه دارد.
 
یک بازنشسته از تهران


  قانون اعدام برای اختلاسگران
با سلام. اگر همت مسئولان در دستگاه قضایی به‌منظور مقابله و پیشگیری و ریشه‌کن‌کردن فساد و اختلاس در کشور، همانند سایر کشورها ازجمله چین، با اجرای قاطعانه قانون اعدام برای اختلاسگران اجرایی شود، باور کنید تأثیر مثبت داشته و کمتر شاهد دزدی‌های میلیاردی از بیت‌المال خواهیم بود.
 
2584...0919


@  بی‌توجهی به الزام استفاده از کارتخوان
سلام. بسیاری از پزشکان متخصص هنوز الزام استفاده از کارتخوان در مطب‌ها را رعایت نکرده و از بیماران خود پول نقدی دریافت می‌کنند. به‌نظرم برای انضباط مالی، همه اصناف باید کارتخوان داشته باشند و نیازی به این نیست که قانون تک ‌به ‌تک به همه اصناف ازجمله پزشکان گوشزد کند که کارتخوان نصب کنند. این هم از بی‌قانونی سازمان امور مالیاتی است که صرفا از کارمندان و کارگران با درآمد 3میلیون تومانی مالیات بگیرند اما از یک پزشک با درآمد چند صدمیلیون تومانی مالیات نگیرند. چطور یک دستفروش و هندوانه‌فروش را مجبور می‌کنند که کارتخوان داشته باشند ولی یک پزشک نباید داشته باشد؟ پزشکانی که در مطب خود کارتخوان ندارند، فقط برای فرار از مالیات است. از سازمان امور مالیاتی درخواست می‌کنیم به اینگونه موارد رسیدگی کند.
 
چگینی از تهران


  فکری به حال ما بکنند
با سلام. بنده معلولیت شدید بینایی دارم. از طرفی متأهل و بیکارم چون جایی برای کار امثال ما وجود ندارد. باور کنید مستمری‌ای که بهزیستی می‌دهد با این وضعیت گرانی کفاف اموراتمان را با شرایط مستأجری نمی‌دهد. لطفا منعکس کنید تا فکری هم به حال ما بکنند.
 
1567...0919


 

این خبر را به اشتراک بگذارید