• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
یکشنبه 13 آبان 1397
کد مطلب : 36332
+
-

دنیامالی و وزارت ورزش در یک قایق؟

درحالی‌که از امروز ثبت‌نام مجدد برای برگزاری انتخابات فدراسیون قایقرانی آغاز می‌شود، احمد دنیا‌مالی، مرد پشت پرده قایقرانی ایران دوباره برای انتخابات فعال شده است، با این تفاوت که با توجه به بازنشسته بودن، او نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند و به همین دلیل درصدد همکاری با وزارت ورزش برای انتخابات است؛شاید ائتلافی دوباره میان این دو بسته شده باشد. 
احمد دنیامالی پیش از حذف امینی از فدراسیون به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان قرار بود با او در انتخاباتی که در میانه تابستان ثبت‌نام آن انجام شده و به‌دلیل برگزاری بازی‌های آسیایی عقب افتاده بود، رقابت کند. 4سال پیش در انتخابات گذشته بسیاری پشت پرده حضور امینی در پست ریاست فدراسیون را لابی احمد دنیامالی عنوان می‌کردند که او فرد نزدیک به‌خودش را به این پست گمارده است. اما تحولات انتخابات میانه تابستان حداقل در ظاهر نشان داد که این دو با یکدیگر در انتخابات جدید رقیب هستند نه رفیق. حتی تأکید امینی بر کنار نکشیدن به نفع دنیامالی این گمانه را تشدید کرد. اما هرگز رقابتی میان این دو برگزار نشد و به‌دلیل قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان کلا ثبت‌نام گذشته منتفی شد. با این حال اما ورود فدراسیون بین‌المللی قایقرانی به مسئله کنار رفتن امینی باعث حرف و حدیث‌های زیادی در مورد این فدراسیون شده است. برخی از نزدیکان وزارت ورزش اعلام کرده‌اند که گروهی از روسای بازنشسته در تماس با نهادهای بین‌المللی مسئله دخالت دولت در ورزش با موضوع قانون منع به‌کارگیری روسای بازنشسته در ورزش را پیوند زده‌اند. امینی این خبر را حداقل در مورد خودش تکذیب کرده است. 
دیروز اما احمد دنیامالی در گفت‌وگو با رسانه‌ها با لحنی آشتی‌جویانه نسبت به گذشته، قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در ورزش را برای قایقرانی بی‌خطر دانست و گفت که هیچ تعلیقی ایران را تهدید نمی‌کند؛«قایقرانی ایران هیچ‌گاه تعلیق نبوده و نمی‌دانم چرا برخی این موضوع را مطرح کرده‌اند. اگر تعلیق بودیم که المپیک نمی‌رفتیم. در چند مسابقه جلوی ورزشکاران ما را گرفتند ولی هیچ وقت به‌صورت رسمی تعلیق نشدیم. فدراسیون جهانی قوانین هر کشور را محترم می‌دارد و اساساً به‌خودش اجازه ورود در آن را نمی‌دهد و حق ورود هم ندارد. آنها به چارچوب‌های ملی کشورها احترام می‌گذارند. پای قانون در میان است و به نوعی محدوده سنی درنظر گرفته شده و مشکلی وجود ندارد». 
لحن دنیامالی با توجه به اینکه خودش نیز در گروه بازنشستگان ورزشی است و نمی‌تواند در انتخابات شرکت کند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛سؤال جدی اینجاست که آیا او که پست‌های بین‌المللی در رشته‌های مختلف قایقرانی دارد به‌دنبال پیروزی فرد نزدیک به‌خودش در انتخابات پیش‌روی قایقرانی است؟ این گمانه زمانی محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد که وی در مورد امینی، 4سال پیش نیز همین رویه را در پیش گرفت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید