• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 9 آبان 1397
کد مطلب : 35993
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


   معضل برچسب‌های تبلیغاتی
سلام. معضل برچسب‌های رنگی کوچک بر در و دیوار منازل ساکنان پایتخت چه زمانی ساماندهی خواهد شد؟ متأسفانه اخیرا برچسب‌های خیلی بزرگ صنف حمل بار هم زشتی شهر را دوچندان کرده است. با توجه به اینکه هزینه امحای برچسب‌ها بر‌عهده شهرداری است، از سازمان زیباسازی شهرداری تهران درخواست می‌کنیم برای حل این مشکل با همکاری معاونت حقوقی شهرداری و شرکت مخابرات و قوه قضاییه اقدام قانونی به‌عمل آورند. البته در این خصوص شهرداری می‌تواند مکان‌هایی را در محلات برای نصب برچسب‌های تبلیغاتی مشخص کند و درصورت عدم‌رعایت، برابر قانون با آگهی‌دهنده برخورد جدی صورت پذیرد.
 

یک شهروند از تهران


  حمایت از مشاغل خانگی
سلام. از اینکه نظرات مردم را منتشر می‌کنید، جای تشکر دارد. با اینکه ایجاد مشاغل خانگی با توجه به هزینه پایین راه‌اندازی، یکی از جذاب‌ترین راه‌های درآمدزایی است اما از سوی مسئولان ذیربط حمایت کافی صورت نمی‌گیرد. این در حالی است که در جای‌جای کشورمان به لحاظ انعطاف‌های این نوع مشاغل، روزبه‌روز افراد بیشتری به کسب و کار در این زمینه روی می‌آورند. باور کنید اگر حمایت لازم از مشاغل خانگی همچون فرش‌بافی، خیاطی، کشاورزی شامل پرورش دام و طیور، پرورش قارچ، طراحی، ساخت و تولید انیمیشن، صنایع‌دستی، بسته‌بندی مواد غذایی و... به‌صورت اصولی و واقعی انجام بگیرد، مشکلات اشتغال‌زایی و مسائل اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها حل خواهد شد.
 
4578...0912


   پیگیری حق و حقوق کارگران
با سلام و عرض ادب و احترام. لطفا از مسئولان مربوطه پیگیرحق و حقوق کارگرانی شوید که توسط پیمانکاران در شرکت‌های خصوصی به‌راحتی به کار گرفته می‌شوند ولی آنها با واریز نکردن حق بیمه هنگام تسویه‌حساب کارگران را با مشکلات زیادی مواجه می‌کنند. امیدواریم گزارشی در این‌باره بنویسید.
 
محمدی از تهران


   هزینه‌ پزشکی مستمری‌بگیران
سلام. وقت بخیر. با اینکه در سنوات گذشته بیمه آتیه‌سازان حافظ هزینه‌های پزشکی مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را پس از کسر مبلغ از فیش آنها حداکثر پس از یک‌ماه پرداخت می‌کرد اما مدتی است پرداخت هزینه‌ها بیش از 2‌ماه طول می‌کشد. متأسفانه هربار هم که پیگیری می‌کنیم کسی پاسخگوی ما نیست. وقتی به کانون بازنشستگان مراجعه می‌کنیم می‌گویند به ما ارتباطی ندارد! سؤال اینجاست وقتی مبالغ حق بیمه به‌صورت ماهانه از حقوق ما کسر می‌شود، چرا حق بیمه‌ها با تأخیر واریز می‌شود؟
 
رستمی، بازنشسته مستمری‌بگیر


   کمبود فضای پارکینگ
سلام. وقت بخیر. برابر آمار غیر‌رسمی در تهران حدود 4میلیون خودرو در حال تردد در معابر شهر هستند که این خودرو‌ها علاوه بر جای پارک ثابت نیازمند پارک‌های حاشیه‌ای در طول فعالیت‌های روزانه‌اند. همه روزه شاهد هستیم در معابر اصلی شهر و معابر پرترد‌د شهری به‌دلیل کمبود فضای پارک، بسیاری از رانندگان برای یافتن جای پارک سرگردان می‌مانند. این بلاتکلیفی علاوه بر تشدید ترافیک شهری سبب افزایش مصرف سوخت نیز شده که به افزا‌یش آلودگی و آلایندگی هوا منجر می‌شود. با اینکه سال‌هاست مسئولان درنظر دارند پارک‌های حاشیه‌ای معابر شهری را ساماندهی کنند اما تاکنون این اقدامات نتوانسته از مشکلات و معضلات در این زمینه بکاهد‌. درواقع به‌کارگیری کارت پارک، پارکومتر، پارکبان و دیگر اقدامات نتوانسته گرهی از مشکلات در این زمینه باز کند. امیدواریم مسئولان ذیربط نسبت به ساماندهی پارک‌های حاشیه‌ای اقدامی بکنند.
 
2452...0912


  دستمزدهای پایین کارگران
با سلام و تشکر از اینکه مشکل مردم را منتشر می‌کنید. لطفا درباره کارگران که از محروم‌ترین اقشار جامعه هستند و در اکثر موارد از داشتن حداقل‌های زندگی محروم می‌شوند، گزارشی بنویسید. متأسفانه دستمزدهای پایین، نداشتن امنیت شغلی، پرداخت نکردن حقوق تعریف شده در قانون کار از سوی کارفرما و بسیاری موارد دیگر نشان می‌دهد که حقوق ما کارگران پایمال می‌شود. البته بدتر از اینها، وجود واسطه‌های پیمانکاری است که حقوق قانونی کارگر را از کارفرمایان در دستگاه‌ها و سازمان‌ها می‌گیرند اما آن‌را به کارگران نمی‌پردازند و در بسیاری از موارد، حتی حداقل‌ها را نیز به کارگران نمی‌دهند. امیدوارم منعکس کنید.
 
گلایه تعدادی از کارگران


  مشکل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی
سلام. در سال‌های اخیر خشک بودن کشور و کاهش نزولات آسمانی یک واقعیت انکارناپذیر است؛ چراکه حجم آب پشت سدها حتی در استان‌های پربارش کشور هم به‌شدت کاهش پیدا کرده است. اما در کنار کاهش نزولات آسمانی به‌نظرم یکی از علت‌های اساسی بحران کم‌آبی عدم‌مدیریت صحیح و فرسودگی شبکه‌های آبرسانی در شهرها و روستاهاست. متأسفانه در حال حاضر بر اثر فرسودگی و عمر طولانی شبکه‌های آبرسانی بیش از 40درصد پرتی آب در کشور داریم. این در حالی است که در بیشتر شهرها و روستاها، همچنان کشاورزان از روش‌های سنتی در سیستم آبیاری استفاده می‌کنند که باید آموزش‌های لازم به آنها ارائه شود. توسعه مخازن و جلوگیری از تبخیر آن نیز می‌تواند مؤثر باشد و نیازمند برنامه‌ریزی است. از سوی دیگر مدیریت بهینه‌ مصرف هم در کشور وجود ندارد. لذا اگر 2 وزارتخانه جهادکشاورزی و نیرو مدیریت صحیح اعمال کنند، بدون تردید مشکل کم‌آبی قابل کنترل است و این نیازمند مدیریتی قوی‌ است.
 
کارشناس منابع طبیعی

 

این خبر را به اشتراک بگذارید