• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 6 آبان 1397
کد مطلب : 35702
+
-

نحوه محاسبه دوران سربازی در جبهه برای دریافت تسهیلات


رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از احتساب سه‌چهارم معادل ۷۵درصد مدت خدمت وظیفه عمومی سربازان دوران جنگ به‌عنوان خدمت داوطلبانه خبر داد.

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نحوه احتساب مدت حضور سربازان در جبهه برای بهره‌مندی از تسهیلات رزمندگی اظهار کرد: در قانون یکسری تسهیلات مانند تسهیلات مربوط به کنکور و... برای رزمندگان داوطلب پیش‌بینی شده است که این امر سبب نارضایتی برخی از افرادی شده بود که دوران مدت خدمت سربازی خود را در جبهه‌های جنگ تحمیلی گذرانده بودند که در همین راستا ستاد کل نیروهای مسلح در دی‌ماه سال ۸۸ ابلاغیه‌ای صادر کرد که براساس آن سه‌چهارم مدت خدمت سربازی این افراد نیز به‌عنوان خدمت سربازی داوطلبانه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه سربازانی که از سوی ارتش، سپاه پاسداران، کمیته، شهربانی، ژاندارمری و وزارت سپاه و وزارت دفاع و جهاد سازندگی سابق به جبهه و مناطق عملیاتی دوران دفاع‌مقدس اعزام شده‌اند، مشمول این ابلاغیه می‌شوند، گفـت:‌ این افراد می‌توانند از تسهیلاتی که برای خدمت سربازی داوطلبانه درنظر گرفته شده است، برای خود یا فرزندان خود استفاده کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح افزود: به‌عنوان مثال اگر فردی ۱۶‌ماه از دوران خدمت سربازی خود را در جبهه گذرانده باشد، سه‌چهارم این مدت یعنی معادل ۱۲‌ماه آن داوطلبانه خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید