• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 30 مهر 1397
کد مطلب : 34956
+
-

سفره سالم برای سیگاری‌ها چه جزئیاتی دارد؟

سیر تا پیاز برای نبرد با مرگ

نگار فراهانی

درباره ضرر و زیان‌های سیگار تحقیقات اثبات‌شده زیادی وجود دارد که همگی به شما هشدار می‌دهند سیگار را هرچه زود‌تر کنار بگذارید. با وجود این، اگر ترک سیگار برای شما دشوار است باید مواد غذایی ضروری برای سیگاری‌ها را بشناسید و در رژیم غذایی روزانه حتما از آنها استفاده کنید؛ به این ترتیب با تامین ویتامین‌ها و املاح ضروری، احتمال بروز بعضی از مشکلات را به حداقل می‌رسانید.

چه غذاهایی برای سیگاری‌ها مفید هستند؟ 

برگ‌های سبز: به سبزیجاتی با برگ سبز تیره توجه داشته باشید. اسفناج، کاهو و انواع سبزی‌خوردن باید یک پای سفره میز ناهار و شام شما باشد.

یک بشقاب رنگین کمان: سبزیجات قرمز، نارنجی و زرد هم باید در طول روز مصرف شوند؛ بنابراین لازم است که هویج، انواع فلفل‌دلمه‌ای، خیار و گوجه‌فرنگی را از قلم نیندازید.

خشکبار: یک مشت آجیل شامل گردو، بادام و فندق میان‌وعده خوبی برای سیگاری‌هاست، چون به تامین ویتامین و املاح مورد نیاز بدن کمک می‌کند.

چای سبز: یک نوشیدنی عالی و سالم برای افراد سیگاری است. چای سبز با داشتن آنتی‌اکسیدان،  از بدن افراد سیگاری در مقابل تخریب و آسیب‌های ناشی از دود سیگار محفاظت می‌کند.

 سبزیجات بدبو: نتایج بررسی‌های پژوهشگران نشان می‌دهد افرادی که حداقل 2 بار در هفته سیر مصرف می‌کنند ۳۰ درصد کمتر از سایرین به سرطان ریه مبتلا می‌شوند.

 پروتئین‌ها: مرغ و ماهی ازجمله منابع سالم پروتئین هستند که مصرف آنها به سیگاری‌ها توصیه می‌شود.

میوه‌های مختلف: افراد سیگاری باید در طول روز 3 تا 5 وعده میوه‌های تازه مصرف و کمبود ویتامین‌های بدنشان را از طریق این دسته از مواد غذایی سالم برطرف کنند.

امگا ۳: مواد غذایی سرشار از امگا3 مانند ماهی‌های چرب، سویا، روغن زیتون خالص و خشکبار در پیشگیری از بروز سرطان مؤثر هستند.

لبنیات: مصرف شیر، ماست و دوغ از جذب مواد سمی موجود در سیگار پیشگیری می‌کند و به همین دلیل مصرف لبنیات برای سیگاری‌ها ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید