نمونههای سوءمدیریت فراوان است
عضو ناظر شورای شهر کرج در سازمان حملونقل ریلی گفت که پروژه مترو بدون «تأمین مالی» به مرحله راهاندازی نمیرسد و هماکنون جلسات کارگروههای کارشناسی برای رفع موانع اجرایی و بررسی راهکارهای تأمین بودجه بهصورت منظم برگزار میشود.
به گزارش ایسنا، محمدحسین خلیلیاردکانی با بیان اینکه دوره کنونی مدیریت شهری، پروژه مترو را با حجم انبوهی از مشکلات و چالشها تحویل گرفته است، گفت: «متأسفانه پیشرفت کند فیزیکی موجب شده تا نیاز پروژه به منابع مالی به نسبت شروع کار چندینبرابر شود و ما تلاش میکنیم تا میراثی معیوب را برای آیندگان به یادگار نگذاریم؛ برای مثال در مقطعی بالغ بر هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت از طریق سیستم بانکی عرضه شد اما این مبلغ در اختیار پیمانکار قرار نگرفته است و شهرداری کرج امروز ملزم به پرداخت اصل و سود پولی است که هرگز به پروژه مترو تزریق نشد؛ از این نمونههای سوءمدیریت و کمکاری فراوان است و ما میراثدار مشکلاتی هستیم که رفع آنها نیازمند عزم ملی و حمایت دولت محترم است.» او ادامه داد: «کارگران شاغل در کارگاههای مترو در بدو آغاز بهکار دوره پنجم شورای شهر کرج در حدود 158نفر بود که با پیگیریهای صورت گرفته در مقطعی به 500 تا 600 نفر رسیدند و هماکنون 432 نفر در ایستگاههای مختلف مشغول کار هستند و این موارد نشانگر آن است که روحی تازه در پروژه دمیده شده و تلاش داریم تا با تأمین منابع مالی و رفع موانع اجرایی، شهروندان در آیندهای نزدیک قادر به استفاده از نعمت مترو باشند.» عضو شورای شهر کرج عنوان کرد: «طبق پیشبینیها و برآوردهای صورتگرفته درصورت تزریق 250میلیارد ریال اعتبار به پروژه مترو، میتوان پیشرفت فیزیکی خوبی را طی 60 روز آینده در ایستگاههای مختلف شاهد بود که نویدبخش تحول در پروژه و نزدیکتر شدن به سرمنزل مقصود است. طبق راهکارهای بررسی شده منابع مالی پروژه مترو از چند طریق تأمین خواهد شد که یکی از آنها تخصیص بخشی از درآمدهای ماهانه شهرداری کرج است؛ همچنین فروش 250میلیارد تومان اوراق مشارکت در آیندهای نزدیک و دریافت وام خارجی از شرکتهای چینی نیز در دستور کار قرار دارد و ما از دولت نیز انتظار داریم بودجه وعده شده در سفر ریاست محترم جمهوری که در حدود 200میلیارد تومان است، بهمنظور تسریع عملیات اجرایی تخصیص یابد.»