• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 19 مهر 1397
کد مطلب : 33667
+
-

4کتاب ایرانی در فهرست کلاغ‌سفید

4کتاب ایرانی  در فهرست کلاغ‌سفید



فهرست کلاغ‌سفید سال 2018منتشر شد و نام 4کتاب ایرانی در آن حضور دارد. کتابخانه بین‌المللی مونیخ همه ساله از میان هزاران عنوان کتاب که از زبان‌ها و کشورهای مختلف به کتابخانه می‌رسند، با کمک کارشناسان زبان‌های مختلف و ساعت‌ها کار و بررسی و رایزنی تعدادی از آنها را برای معرفی در فهرست کلاغ سفید بر می‌گزیند. هدف از انتشار فهرست کلاغ سفید کمک به ارتقای کیفیت کتاب‌های کودکان در کشورها و زبان‌های مختلف و معرفی مصادیق این نوع از ادبیات به جامعه جهانی است. امسال 4 کتاب «احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره صبحانه‌اند» مجموعه شعر نوجوان، سروده حسین تولایی، «پتش خوآرگر» بر بنیادهای هستی، نوشته آرمان آرین، «شب به‌خیر ترنا» نوشته جمال‌الدین اکرمی و « مشت‌زن»، نویسنده و تصویرگر حسن موسوی از 4 نشر مختلف در این فهرست جای گرفته‌اند.

نخستین آلبوم روزبه بمانی به بازار می‌آید



روزبه بمانی- شاعر و ترانه سرا- که بیش از 10سال سابقه فعالیت هنری و همکاری با خوانندگان مطرحی چون احسان خواجه امیری، محمد اصفهانی، محسن یگانه، محسن چاوشی، فرزاد فرزین، محمد علیزاده و... داشته و تاکنون چندین قطعه با صدای خود منتشر کرده است، در صفحه اینستاگرام خود از انتشار نخستین آلبومش خبر داده است. بعضی از قطعه‌های این آلبوم امسال با صدای او از تلویزیون و در برنامه‌های مختلف شنیده شده است. اما مهم‌ترین قطعه که نام آلبوم هم از آن گرفته شده است، قطعه «کجا باید برم» است که بمانی برای فیلم سینمایی لاتاری خوانده بود.

نمایندگان ملت لایحه FATF را تصویب کردند



نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی هفته گذشته لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم FATF را به‌عنوان نخستین دستور، مورد بررسی قرار دادند و در آخر این لایحه را تصویب کردند. در این نشست که برخی از مقامات دولتی ازجمله محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و عباس عراقچی، معاون سیاسی او، وزیر اطلاعات، رئیس بانک مرکزی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی و لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور ایران حضور داشتند، از ۲۷۱ نماینده حاضر ۱۴۳ رأی موافق، ۱۲۰ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع نتیجه رای‌گیری بود که در نهایت با همین نتیجه این لایحه تصویب شد.

به پویش« از خودمان شروع کنیم» بپیوندیم



بعد از پایین‌آمدن قیمت دلار خیلی زود حرف کاهش قیمت‌ها به میان آمد. مردم همگی انتظار داشتند قیمت کالاهایی که با بالا‌رفتن دلار افزایش پیدا کرده بود، حالا با پایین‌آمدن قیمت دلار کاهش پیدا کند. برای این کار هم پویشی به‌عنوان از خودمان شروع کنیم راه افتاد که خیلی از مغازه‌داران و صاحبان مشاغل با اعلام اینکه قیمت‌ها را به حالت پیش از افزایش دلار در آورده‌اند حمایت خود از این پویش را اعلام کردند؛ اتفاق خوبی که باعث همدلی و همراهی مردم با یکدیگر و تقویت روحیه همکاری اجتماعی شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید