• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33286
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

سه‌شنبه  17مهر

برنامه ویژه برای کودکان - ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۴ مهر آغاز شد و تا ۲۰ مهر در تهران به میزبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان در خیابان حجاب و همچنین مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور ادامه دارد. 

فردا سه‌شنبه (۱۷مهر ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ کارگاه «انتقال تجربه با موضوع رسانه‌ها» با همکاری ماهنامه تخصصی «قلک» و با حضور امیرعباس تقی‌پور، استاد دانشگاه و مدیر مسئول ماهنامه مدیریت ارتباطات در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برپاست. در همین زمینه آموزش مشاغل نیز برای کودکان ارائه می‌شود. در این کارگاه قرار است به کودکان علاقه‌مند به حوزه رسانه مبانی ابتدایی خبر و رسانه آموزش داده شود. آخرین نشست تخصصی نیز با همکاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دانشگاه خوارزمی و در همان روز سه‌شنبه، ۱۷ مهر‌ماه با حضور فاضل نظری، مدیرعامل کانون برگزار می‌شود. 

بزرگ بانوی روح من - گلی ترقی متولد 17مهر 1318است. قبل از او، هیچ نویسنده‌ای در ایران جزئیات زندگی قشر مرفه را آنطور که هست توصیف نکرده بود.

 گلی‌ترقی که در خانواده‌ای مرفه بزرگ شد، چنین حفره‌ای در داستان‌نویسی ایران را از بین برد. او با نثری معروف به «خاطره‌نویسی» داستان نوشت و در زمره بهترین‌ها قرار گرفت. برای تولد 76سالگی یکی از موفق‌ترین نویسنده‌های تاریخ داستان کوتاه در ایران، نیازی نیست زیاد به ‌خودتان زحمت بدهید. 

سراغ نزدیک‌ترین کتابفروشی بروید و مجموعه‌داستان «جایی‌دیگر» از گلی ترقی را بخواهید. 3داستان این مجموعه - انار بانو و پسرهایش، بزرگ بانوی روح من و درخت گلابی- در فهرست بهترین‌های داستان‌نویسی ایران قرار دارند. آن آخری- درخت گلابی- را داریوش‌مهرجویی روی پرده سینما برد.
 این فیلم هم می‌تواند پیشنهادی برای روز تولد گلی‌ترقی باشد. 

ورود آقایان ممنوع - بانوان محترم! شما دعوتید به نمایش «علیا مخدره» در مجموعه فرهنگی سرچشمه. فقط به‌خاطر داشته باشید برای تماشای این نمایش نباید موبایل و هرگونه دوربین با خود به همراه داشته باشید و باید پیش از ورود به سالن، آن را به سالن امانت تحویل دهید. پس پیشنهاد ما تماشای «علیامخدره» در ۱۷ مهرماه است. بلیت این نمایش که 10هزار تومان است، شرح احوال 3تن از زنان کاخ ناصرین‌الدین شاه قاجار است که در جریان کتابت داستان امیرارسلان نامدار، با قصه‌ دلیرمردی آشنا می‌شوند و این آشنایی، با وجود مشکلات در قصر، موجب برپایی تعزیه می‌شود. 

کارگردان این نمایش مریم شعبانی است و ساعت۱۶:۳۰ روی صحنه می‌روند. برای رسیدن به این سالن نمایش ویژه بانوان باید به میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، انتهای کوچه‌ صیرفی‌پور بروید.



سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا؛ رایگان- نمایشگاه پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و استرالیا در نگارخانه تابستان خانه هنرمندان برگزار می‌شود. 

۱۷ مهر این نمایشگاه از ساعت۱۴تا ۲۱ برپاست. 

سه‌شنبه۱۷ مهر۲ فیلم به نمایش درخواهد آمد؛ ساعت۱۷ فیلم «از موسیقی به سکوت» ( Music Silence) به کارگردانی فرشید اخلاقی‌پور محصول سال ۲۰۱۸ روی پرده می‌رود و از ساعت۱۹ نیز فیلم «سامسون و دلیله» (Samson &  Delilah) به کارگردانی وارویک تورنتون محصول سال۲۰۰۹ نمایش داده می‌شود. 

پس از نمایش فیلم‌ها و از ساعت۲۱ نشست نقد و بررسی با حضور امیر پوریا برگزار خواهد شد. 

حضور در این مراسم برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.



نمایش چاه مسموم و طریق مغموم- نمایش «چاه مسموم و طریق مغموم» در فرهنگستان هنر، سالن ایران روی صحنه خواهد بود. ۱۷مهر روز پایانی این نمایش است. ساعت اجرای آن ۱۹:۳۰ است و بلیت این نمایش به مبلغ ۴۰هزار تومان به فروش می‌رسد. 

چاه مسموم و طریق مغموم به کارگردانی عبدالحسین لاله با بازی ابراهیم عباسعلی‌زاده، شهرام خزرایی، علی مجیدپور و... داستان چاهی مسموم در وسط بیابانی بی‌آب و علف است. 

در این میان مرد دیوانه‌ای هشدارهای صاحب کاروان را نمی‌شنود و می‌خواهد از آب آن چاه مسموم بنوشد تا نجات یابد.

 این قصه البته پیوندی با داستان پادشاه و کنیزک مولوی دارد. 

برای تماشای این نمایش باید به خیابان ولیعصر، تقاطع طالقانی، سالن ایران فرهنگستان هنر بروید.

نمایش «صدا... یا» - 17مهرماه در عمارت روبه‌رو می‌توانید نمایش «صدا... یا» را ببینید. این نمایش ساعت 18به‌مدت 45دقیقه روی صحنه خواهد بود. بلیت «صدا... یا» 20هزار تومان است و علی ایزدی نمایش را کارگردانی و بازی کرده است. این نمایش قصه مردی است که یک شب حدودهای نیمه‌شب صدایی می‌شنود؛ انگار یکی یک‌جور ناله‌ای کرده باشد و قصه اتفاق می‌افتد. برای رسیدن به عمارت روبه‌رو باید قبل از رسیدن به چهارراه ولیعصر به بن‌بست کیانپور، پلاک ۷ بروید.

این خبر را به اشتراک بگذارید