• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33257
+
-

با مردم

با مردم
با مردم


  برخورد با مفسدان اقتصادی
با سلام. قیمت‌گذاری ارز و سکه توسط دلالان در فضای مجازی نشانه فساد اقتصادی بوده و دستگاه قضایی باید با قاطعیت اینگونه موارد را شناسایی و آنها را محاکمه کند. متأسفانه این گستاخی‌های بزرگ از عدم‌اجرای قانون و سوءمدیریت در بخش‌های اقتصادی کشور نشأت می‌گیرد. امیدواریم با اینگونه تخلفات برخورد شود.
 

6263...0938


 از مسئولان پیگیری کنید
با سلام. حالا که قیمت دلار کاهش پیدا کرده است، خوب است که دولت نیز اندکی قیمت دلار دولتی(4200 تومانی) را کاهش دهد. این اقدام می‌تواند پایین آمدن هر چه سریع‌تر قیمت دلار را سرعت بخشد. لطفا در روزنامه همشهری این موضوع را از مسئولان پیگیری کنید.
 
جلالی تهران


 فراموشی وعده‌ها
سلام. از اینکه نظرات مردم را در این ستون منتشر می‌کنید، جای تشکر دارد. نمایندگان زمانی که کاندیدا می‌شوند وعده‌های آنچنانی به مردم می‌دهند اما با گذشت زمان وعده‌های داده شده را فراموش می‌کنند. نمایندگان باید با هماهنگی دولت تدابیری اتخاذ کنند که از رشد قارچ‌گونه قیمت ارزاق عمومی و ضروری مردم جلوگیری شود.
 
عزتی از تهران


  مقابله با فشار اقتصادی
با عرض سلام بی‌پایان. برخورد با سوءاستفاده‌کنندگان ارز دولتی، انسجام بخشیدن به واردات کالاها و جلوگیری از گرانی ناشی از احتکار و نوسانات صعودی بازار مسکن و... از اقدامات فوق‌العاده مهمی است که مسئولان حتی لحظه‌ای نباید نسبت به آنها بی‌توجه یا کم‌توجه باشند. امیدواریم نسبت به مقابله با فشار اقتصادی دشمنان که با نقشه‌های جدید و با هدف فلج کردن معیشت مردم طراحی شده است، مسئولان بی‌توجه نباشند.
 
6263...0938


@همدلی مسئولان با مردم
سلام. در ستون با مردم شهروندی درخصوص راهکار فشارهای اقتصادی گفته بود که اگر مردم و حاکمیت با هم باشند می‌توانیم از این مشکل هم عبور کنیم؛ هرچند این سخن بجا و شایسته‌ای است اما متأسفانه یکی از مشکلاتی که وجود دارد به این برمی‌گردد که مردم که صاحبان اصلی این کشور هستند از سوی مسئولان محرم شناخته نمی‌شوند. اگر مسئولان صادقانه با مردم صحبت کرده و بگویند که مشکلات چگونه است، آنگاه می‌توان انتظار داشت تا مردم هم صادقانه با مسئولان همکاری کنند. لطفا گزارشی درخصوص همدلی مسئولان با مردم هم بنویسید.
 
2451...0919


  بازماندگان سهام عدالت
سلام. کسانی که در زمان ثبت‌نام سهام عدالت نتوانسته‌اند از این امتیاز بهره‌مند شوند باید به کجا مراجعه کنند؟ آیا واقعا خانواده‌هایی مانند من که بسیار هم بوده و مستحق دریافت سهام عدالت هستند، باید محروم بمانند؟ لطفا گزارشی در این خصوص تهیه کنید.
 
یک کارگر جامانده از سهام


  درخواست از شهرداری منطقه2
سلام. با اینکه مدت‌هاست مسئولان در شهرداری تهران قول اجرای احداث زیرگذر در پل گیشا را داده‌اند، تا ترافیک این منطقه سامان پیدا کند اما متأسفانه با گذشت یک‌سال پیشرفت این پروژه با تأخیر صورت می‌گیرد. این درحالی است که مسئولان قبلی شهرداری تهران هم وعده داده بودند که در پایان شهریور96 این پروژه به اتمام خواهد رسید! هم‌اکنون ایجاد ترافیک در این محدوده به‌خصوص بعدازظهرها باعث ایجاد مشکلات زیادی برای ساکنان محل شده است. از شهرداری منطقه2  تقاضای رسیدگی داریم.
 
8949...0912


@معضل اطاله دادرسی‌ها
سلام. با اینکه رئیس قوه قضاییه نیز بارها بر ضرورت آموزش قضات تأکید کرده و از اطاله دادرسی‌ها و نحوه پروسه زمانی رسیدگی به پرونده‌های قضایی انتقاد کرده است اما به‌نظر می‌رسد بی‌تجربگی برخی قضات موجب شده آنها نتوانند در روند رسیدگی به پرونده‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به رأی نهایی برسند و مدت‌ها طرفین پرونده را معطل کرده و باعث می‌شوند با رفت‌وآمدهای طولانی‌مدت در دادسراها و کلانتری‌ها سرگردان و سردرگم شوند. امیدواریم مسئولان ذیربط در قوه قضاییه هرازگاهی به‌صورت سرزده به دادسراها در سطح پایتخت بروند و از نزدیک به مشکلات و بلاتکلیفی پرونده‌ها دستور رسیدگی بدهند.
 
رستمیان از تهران


  درخواست از آموزش و پرورش منطقه 4
با سلام. مدرسه غدیر یک در منطقه4 آموزش و پرورش تهران، دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی را در کلاسی 6متری که فاقد هرگونه امکانات سرمایشی و گرمایشی است به‌صورت فشرده جای داده است. وقتی از دانش‌آموزان به‌عنوان آینده‌سازان مملکت نام می‌بریم، آیا بهتر نیست محیط آموزشی مناسبی هم برای آنها مهیا کنیم؟ لطفا منعکس کنید، بلکه مسئولان منطقه رسیدگی کنند.
 
2750...0912


@کودکان کار را دریابیم
با سلام و خسته نباشید. این روزها مشاهده کودکان کار در خیابان‌ها و چهارراه‌ها از ابتدای صبح تا انتهای شب برای بسیاری از شهروندان به موضوعی عادی تبدیل شده است؛ کودکانی که به هر طریق ممکن جلو رانندگان خودروها را گرفته و تقاضای کمک می‌کنند. چرا دیگر دیدن این صحنه‌ها دل ما را به درد نمی‌آورد؟ متأسفانه حضور گروهی این کودکان چهره بسیار زشتی از پایتخت را در منظر عمومی به نمایش گذاشته است اما واقعیت این است که کودکان کار نتیجه افزایش بیکاری، اعتیاد، مهاجرت، تورم و... در سطح جامعه هستند. مسئولان باید به وضعیت اینگونه کودکان توجه ویژه‌ای بکنند. ما باید همه کودکان کار را فرزندان خود بدانیم. انتظار داریم مسئولان ذیربط در شهرداری تهران و سایر دستگاه‌های متولی موضوع ساماندهی این کودکان کار را به‌طور جدی پیگیری کنند.
 
2536...0912

این خبر را به اشتراک بگذارید