• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 16 مهر 1397
کد مطلب : 33265
+
-

دستگیری کلاهبردار میلیاردی در فرودگاه


مردی که پس از کلاهبرداری 15میلیارد تومانی از شهروندان کرجی به خارج از کشور گریخته بود، هنگام بازگشت به ایران دستگیر شد.

به گزارش همشهری، مدتی قبل مأموران پلیس استان البرز در جریان کلاهبرداری مردی قرار گرفتند که به بهانه پیش‌فروش آپارتمان، 160نفر را فریب داده بود.

بررسی‌ اظهارات شاکیان از این حکایت داشت که متهم با توجه به آشنایی‌ای که با مالباختگان داشت، به بهانه پیش‌فروش آپارتمان از آنها مبالغی را دریافت و در بنگاه‌های معاملات ملکی اقدام به صدور قولنامه رسمی کرده بود اما پس از مدتی مشتریان او متوجه شدند که وی هر آپارتمان را به چند نفر فروخته و سر آنها کلاه گذاشته است. این در حالی بود که متهم پس از کلاهبرداری 15میلیارد تومانی از 160نفر با این شگرد، متواری شده و اثری از خود به‌جا نگذاشته بود.

کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز پس از تحقیقات گسترده متوجه شدند که این مرد پس از کلاهبرداری از طعمه‌هایش به ترکیه گریخته و در آنجا مخفی شده است. به این ترتیب مشخصات او از طریق اینترپل ایران در اختیار اینترپل ترکیه قرار گرفت و بررسی‌ها برای دستگیری وی ادامه یافت. در نهایت مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد متهم در حال بازگشت به ایران است و چند روز قبل تیمی از کارآگاهان با حضور در فرودگاه امام‌خمینی(ره) موفق شدند این مرد را به محض پیاده‌شدن از هواپیما دستگیر کنند. به گفته سردار سیدجعفر حسینی، جانشین فرمانده انتظامی استان البرز، این مرد پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز به فروش هر واحد آپارتمان به چند نفر با همکاری بنگاه‌های معاملات ملکی اعتراف کرد. تحقیقات تکمیلی در این پرونده ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید