• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33069
+
-

بعد از حکم اعدام سلطان سکه، دستگیری مدیرعامل سکه ثامن، دومین شوک قضایی بازار سکه بود

شکار طلایی پلیس

ابراهیم جلالیان | خبرنگار:

«سکه» کماکان در صدر خبر‌هاست؛ از صدور حکم اعدام برای سلطان آن تا دستگیری متهم فراری سکه ثامن با حدود 300میلیارد تومان کلاهبرداری «طلایی». بعد از دستگیری وحید مظلومین که از او تعبیر به سلطان سکه می‌شد و بعد از آن اعلام صدور حکم اعدام وی در روزی که بازار سکه و دلار بیشترین کاهش و به قول خود بازاری‌ها نزول خود را تجربه کرد، روز گذشته قوه قضاییه خبر از دستگیری متهم سکه ثامن داد با این خبر دومین شوک هم به بازار سکه و طلا وارد شد. دستگیری «فرهاد زاهدی‌فر» یک هفته بعد از آن صورت گرفت که دادستان تهران از فرار او خبر داده بود. عباس جعفری دولت‌آبادی دیروز اما با رد ادعای مطروحه مبنی بر عامدانه بودن فرار متهم و وجود همکاری در این زمینه، تأکید کرد: این فرد قبل از تشکیل پرونده فرار کرده بود و بامداد امروز پلیس با زحمات بسیار زیادی موفق به دستگیری این فرد شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما متهم بعد از فرار به دو کشور، به کشور سومی می‌رود و محل اختفای او رصد می‌شود. «زاهدی‌فر» مدیرعامل «سکه ثامن» که به تعبیر رسانه‌ها فراری بوده است، روز گذشته طی عملیات اطلاعاتی پلیس با کمک قوه قضاییه، پلیس اینترپل، پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی و پلیس فتا حدود ساعت 4صبح به کشور بازگردانده شد.

وی در بدو ورود به فرودگاه امام‌خمینی(ره) درحالی‌که دستبند پلیس بر دست داشت مدعی شد که فرار نکرده است. او گفته بلیت برگشت هم داشتم اما از سوی کاربران تهدید می‌شدم که امکان بازگشت وجود نداشت. سردار کاظم مجتبایی جانشین پلیس بین‌الملل کشورمان البته گفته این متهم تنها نیست و برخی بستگان وی هنوز متواری هستند.

جانشین رئیس پلیس بین‌الملل ناجا تأکید کرد: متهم با بیش از هزار نفر معامله، مبادله و خرید و فروش طلا و سکه داشت و با توجه به نوساناتی که در موضوع ارزش سکه صورت گرفت بیش از ۱۰هزار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و از کشور متواری شده بود.
نیروی انتظامی هم با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرپنجه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی و هوشمندی هر روز قوی‌تر از گذشته اجازه فعالیت‌های مجرمانه را به هیچ‌کس نخواهند داد.

شرکت بازرگانی آریو پرگاس آیلین تحت عنوان «سکه ثامن» براساس اطلاعات ثبت شده در تارنمای آن از سال 95در بازار پولی کشور فعال شده است. این شرکت ظرف دو سال و نیم گذشته توانسته بود برخی شهروندان را با خود همراه کند تا سرمایه‌های خود را به سمت بازار طلا سرازیر کنند اما از 24شهریور‌ماه به‌صورت ناگهانی بخش معاملات آن‌لاین این شرکت به‌دلیل آنچه «انتقال سرور و امور فنی» اعلام شد، قطع شد.

سرانجام 27شهریور‌ماه ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر از ابلاغ دستور پلمب سکه ثامن از سوی اتحادیه طلا و جواهر به اداره اماکن نیروی انتظامی خبر داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید