• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
یکشنبه 15 مهر 1397
کد مطلب : 33064
+
-

تاریخچه خودزنی

تاریخچه خودزنی

مصاحبه رادیویی عجیب اصغر حاجیلو حالا به یک سوژه داغ و جنجالی در فوتبال ایران تبدیل شده است. سرپرست استقلال که گویا یک لحظه جایگاه حقوقی خودش را فرمواش کرده بود، در این گفت‌وگو به الحاجی گرو یورش برده و گفته: «او کلی پول می‌گیرد، اما یک‌هزام مامه تیام هم کارایی ندارد!» باورنکردنی است که در روزهای ناآرام و نسبتا بحرانی استقلال، سرپرست تیم به همین وضوح علیه بازیکن خارجی و جدید باشگاه موضع بگیرد و روحیه او را تخریب کند. به همین دلیل هم اظهارات حاجیلو با واکنش تند و منفی هواداران مواجه شده است. این البته نخستین‌بار نیست که یکی از اهالی فوتبال ایران به‌طور مستقیم و علنی به بازیکن خودش حمله می‌کند. از این مدل رفتارهای غیرحرفه‌ای و زیانبار، کلی مثال وجود دارد که بعضی از آنها را با هم مرور می‌کنیم.
 
  بی‌تعصب‌ها پای فینال آسیا
در میانه‌های لیگ شانزدهم زمانی که امید عالیشاه و احمد نوراللهی خیلی بی‌سروصدا خودشان را سرباز کردند و سر از تراکتورسازی درآوردند، این مسئله باعث بهت و حیرت مدیران باشگاه پرسپولیس شد. در آن زمان علی‌اکبر طاهری مصاحبه بسیار تندی علیه این دو بازیکن انجام داد و پندار خمارلو هم لابد به پیروی از رئیس سابقش، به نوراللهی و عالیشاه لقب «بی‌تعصب» داد. این در حالی بود که هر دو بازیکن همچنان تحت قرارداد پرسپولیس بودند و روزی باید به این تیم بازمی‌گشتند. امروز همان روز است؛ زمانی که بی‌تعصب‌ها برگشته‌اند و با پرسپولیس پای فینال آسیا هستند. جالب اینکه آقای خمارلو هم هنوز به‌عنوان مدیر رسانه‌ای تشریف دارند!
 
  قلعه‌نویی و بازیکن بی‌جنبه
امیر قلعه‌نویی فوق‌متخصص حمله به بازیکنان خودی است و به انواع و اقسام روش‌ها این کار را انجام داده. یک‌بار بعد از آن داربی که بیژن کوشکی در مهار علی کریمی ناموفق بود و جادوگر در آخرین دقایق بازی گل مساوی پرسپولیس را زد، قلعه‌نویی همانجا در زمین سراغ کوشکی رفت و جلوی چشم همه با این بازیکن برخورد کرد. او در دوره قبلی حضورش در سپاهان هم یک‌بار لب خط با جواد کاظمیان بدجوری درگیر شد که ویدئوی مربوط به آن اتفاق بازتاب زیادی داشت. امیر در آن مقطع با برخی تماشاگران مشکل داشت و وقتی کاظمیان برای همین گروه از هواداران دست تکان داد، با خشم عجیب و واکنش غیرمنتظره قلعه‌نویی مواجه شد. در عین حال شاید مستقیم‌ترین حمله امیر به یکی از شاگردانش، در لیگ دوازدهم و روی نیمکت استقلال رخ داد؛ جایی که او فروردین 92بعد از تساوی با سپاهان در نشست خبری گفت: «فرزاد حاتمی جنبه ندارد. او اولش برای ما خوب بازی می‌کرد، اما الان شرایط قبل را ندارد. کاش همیشه خدا پیش از آنکه چیزی به ما می‌دهد جنبه‌اش را بدهد.» جالب اینکه بعدها قلعه‌نویی همین حاتمی را برای بازی در تراکتورسازی هم جذب کرد!

    علی کریمی خائن است؟
مانوئل ژوزه معروف که در لیگ دوازدهم سرمربی پرسپولیس بود، یک دشمنی قدیمی با کارلوس کی‌روش داشت. دو طرف انگار دعوای‌شان را برای ایران گذاشته بودند و علی کریمی هم بین آنها وجه‌المناقشه شد. ژوزه مدتی بعد از حضور در پرسپولیس ادعا کرد کریمی از سوی کی‌روش تحریک می‌شود تا مقابل او بایستد و در کارش اختلال ایجاد کند. پیرمرد پرتغالی در نهایت کریمی را به «خیانت» متهم کرد و از پرسپولیس کنار گذاشت؛ آنچه که با حمایت محمدرویانیان هم مواجه شد. بعد از مدتی اما خود ژوزه از پرسپولیس رفت و کریمی به این تیم برگشت.
 
  ایمون زاید و پرویز مظلومی
یکی از قصه‌های باورنکردنی روزگار آن است که ایمون زاید و پرویزمظلومی بعد از آن داربی تاریخی، در یک تیم همکار شدند! زاید که با آن 3 گل معروفش بزرگترین ضربه حرفه‌ای را به مظلومی زد، چندی بعد در آلومینیوم هرمزگان شاگرد خود او شد، اما ظاهرا ایمون خیلی دل به‌کار نمی‌داد و طرفین با دلخوری از هم جدا شدند. مظلومی که کینه از زاید در کلامش کاملا ملموس بود، همان روزها در مورد این بازیکن گفته بود: «هر روز پایش را می‌گیرد و می‌گوید مصدومم، اما کادر پزشکی هیچ نشانه‌ای از مصدومیت را تایید نمی‌کند. ما که توی پای او نیستیم بدانیم دقیقا چه مشکلی دارد! اینطوری درست نیست. قصه‌های داربی تمام شده و رفته، الان باید کنار هم برای آلومینیوم کار کنیم.»
 
  از دمپایی پاره تا محسن مسلمان
سعید آذری،مدیرعامل ذوب‌آهن، کلا ادبیات بسیار تندی دارد و وقتی خون جلوی چشمش را بگیرد، به‌خودی و غریبه رحم نمی‌کند. او تا به حال به دفعات در رسانه‌ها علیه زیرمجموعه‌های خودش موضع‌گیری کرده. در یک مقطع، زمانی که یحیی گل‌محمدی سرمربی ذوب بود بین او و آذری یک جدل اینستاگرامی وحشتناک به‌وجود آمد و طرفین چیزهایی علیه هم گفتند که باورکردنی نبود. آذری که بارها برخی بازیکنان ذوب‌آهن را به جنبه نداشتن متهم کرده، بعد از جدایی محمد صلصالی با اودرگیر شد و در موردش گفت: «صلصالی با دمپایی پاره به ذوب‌آهن آمد، اما الان برج‌سازی می‌کند.» آذری این عادتش را همچنان حفظ کرده و رگه‌هایی از آن را می‌توان در انتقادهای اخیر او از محسن مسلمان هم دید؛ جایی که آقای مدیرعامل می‌گوید: «برای من مهم نیست مسلمان از پرسپولیس آمده یا منچستر؛ او اینجا باید چهار برابر تیم قبلی‌اش بدود، در غیراین صورت ساکش را جمع کند و برود. من اجازه نمی‌دهم بازیکن برایم تعیین تکلیف کند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید