• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 10 مهر 1397
کد مطلب : 32594
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

چهارشنبه 11 مهر

اپرای عاشورا -
کسانی که  به اپرا و تئاتر و اینطور هنرهای نمایشی علاقه‌مند هستند می‌توانند از 11 تا 13 مهر به تالار فردوسی، محل دائمی اجرای اپراهای عروسکی بروند تا شاهد اپرای عاشورا باشند. بهروز غریب‌پور که این اثر را از سال87 به‌اجرا درمی‌آورد حالا بعد از نمایش آن در کشورهای فرانسه، لهستان و ایتالیا، برای چندمین‌بار می‌خواهد در تهران آن را روی صحنه ببرد. این اپرا از ساعت30: 19شروع خواهد شد. 

تماشای «دهانی پر از کلاغ» - آخرین اجرای نمایش دهانی پر از کلاغ  را می‌توانید در پردیس تئاتر تهران، سالن استادمحمد، تماشا کنید. 11مهر ساعت 6عصر به اتوبان امام علی(ع) جنوب، پایین‌تر از میدان مالک اشتر بروید و با خرید یک بلیت 20هزار‌تومانی نمایش دو برادری را تماشا کنید که پس از 17سال، در مکان نامعلومی همدیگر را ملاقات و خاطراتشان را مرور می‌کنند؛ سال‌هایی از کودکی، نوجوانی و جوانی که در جنگ گذشت. آنها با اینکه تقریبا همسن هستند در خانواده بسیار مورد تبعیض قرار گرفته‌اند و این تبعیض برادر کوچک‌تر را کینه‌ای کرده است. دهانی پر از کلاغ به کارگردانی کامبیز جهانگیری و بازی احسان بیرامی، محمدرضا گرامی‌نژاد، پریسا سیاوشی و هلنا محمدی، چهارشنبه برای آخرین روز، روی صحنه است.



سورپرایزهای مایکروسافت - فردا قرار است رویداد بعدی سرفیس مایکروسافت برگزار شود. انتظار می‌رود که دستگاه‌های سرفیس مایکروسافت به‌روزرسانی شوند. البته مهم‌‌ترین اتفاقی که شایعات از آن خبر می‌دهند این است که مایکروسافت احتمالا آپدیت ویندوز 10 را نیز در این مراسم رونمایی و به بازار معرفی می‌کند. البته این هم فقط یک احتمال است و از قطعیت آن خبری نیست. همچنین احتمال به‌روزرسانی Surface Laptop و Surface Studio  از باقی محصولات بیشتر است و ممکن است که Surface Pro و 2 Surface Book نیز در مشخصات خود ارتقایی را شاهد باشند. البته بعید نیست که شاهد معرفی  2  Surface Hub هم باشیم.



رای نهایی - سخنرانی‌های انجام‌شده در مجمع عمومی سازمان ملل نیز نتوانست گرهی که آمریکا در برجام انداخته‌است را باز کند، اما شاید اعلام رأی نهایی دادگاه لاهه بتواند تحولی ایجاد کند. رأی این دادگاه که عالی‌ترین مرجع حقوقی سازمان ملل برای حل مناقشات بین‌المللی است، ‌می‌تواند الزام‌آور باشد اما پیش آمده که احکام آن در گذشته از سوی کشورهایی مانند آمریکا نادیده گرفته شوند. دیوان بین‌المللی لاهه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که رأی نهایی شکایت ایران از آمریکا را چهارشنبه 11مهر اعلام می‌کند و دو طرف دعوا 5روز فرصت اعتراض دارند. پرونده رسیدگی به شکایت ایران از آمریکا روز دوشنبه پنجم شهریور به‌دلیل بازگشت ‌تحریم‌ها در دیوان بین‌المللی دادگستری مستقر در لاهه آغاز و آخرین جلسه رسیدگی به این پرونده نیز روز هشتم شهریور برگزار شد. مقامات ایران از قضات این دادگاه خواسته‌اند تا به لغو هرچه سریع‌‌تر تحریم‌های آمریکا رأی دهند.



این یک مجموعه نیست- گالری آرت‌نگر ۱۱مهر از ساعت ۱۶ تا ۲۰‌میزبان نمایشگاهی با عنوان «این یک مجموعه نیست» خواهد بود. این مجموعه که آخرین روز نمایش خود را سپری می‌کند، متشکل از آثار نقاشی، طراحی، عکس و حجم هنرمندان منتخب این گالری است. این هنرمندان با رویکرد حذفِ دغدغه‌‌های یکسان‌بودن موضوع، سبک و غیره... ، با هدف نمایش و فروش آثار، فارغ از محوریت‌های معمولِ نمایشگاه‌های متداول و تنها محک انتخاب، «کیفیت»، در قالب نمایشگاه انفرادی یا گروهی با گالری همکاری داشته‌اند. امید است با برگزاری این‌سری از نمایشگاه‌ها به‌صورت یک یا 2نمایشگاه در هر فصل، همکاری گالری و هنرمندان منتخب شده استمرار یابد و انگیزه‌ای شود برای هنرمندانی که در آینده، با این گالری همکاری می‌کنند. این آثار در آرت‌نگر؛ قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک۳۳، زنگ سوم به نمایش درآمده و شما می‌توانید همه آثار خوب و ممتاز این گالری را یک‌بار تماشا کنید.



جذاب‌ترین گزینه فوتبالی هفته - بهترین هفته‌ها برای طرفداران فوتبال در تمام نقاط کره زمین، هفته‌هایی است که رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود. معتبرترین رقابت باشگاهی در جهان، فرداشب هم با برخورد غول‌های فوتبال اروپا پیگیری می‌شود.

انتخاب یک بازی برای تماشا در چنین شب‌هایی دشوار است. بااین حال به‌نظر می‌رسد فرداشب اغلب مردم کره زمین مشغول تماشای مسابقه تاتنهام و بارسلونا باشند. بارسلونا با مسی‌اش فصل جدید لیگ قهرمانان را پرقدرت آغاز کرد. آنها در خانه 4گل به آیندهوون (قهرمان هلند) زدند. تاتنهام که هم‌اکنون یکی از جذاب‌ترین تیم‌های اروپا محسوب می‌شود در بازی اول 2بر یک در خانه اینتر بازنده شد. 

حالا آنها می‌خواهند با شکست بارسلونا به رقابت برای صعود از گروه بازگردند، بارسلونا هم که از شکست بیزار است؛ به‌نظر می‌رسد مسابقه‌ای تماشایی در پیش باشد. این بازی ساعت22:30 فردا شب در زمین تیم لندنی برگزار می‌شود. غیراز این بازی، مسابقه ناپولی و لیورپول هم گزینه جذابی برای تماشا به‌نظر می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید