• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32308
+
-

اخطار به بازارهای ناایمن در مشهد

آتشپاد دوم «غلامحسین حاجی‌زاده»| معاون آموزش و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی مشهد:


تاکنون از طریق شهرداری‌های مناطق مشهد 1340 مورد اماکن ناایمن شناسایی شده است که 945 مورد از سوی سازمان آتش‌نشانی اخطاریه دریافت کرده‌اند. به مجتمع ‌زیست خاور نیز با پای کار آمدن هیات‌مدیره جدید و تشکیل جلسات متعدد برای اقدامات ایمنی مانند فعال ‌کردن جعبه‌های آتش‌نشانی و راه‌پله‌های خروجی فرصتی 6 ماهه داده شده است و پس از آن نیز در مدت 4 ماه باید اقدامات تکمیلی ایمنی انجام گیرد که اقدامات عملیاتی آغاز شده است. اگرچه مجتمع تجاری‌های ناایمن پلمب نشده‌اند اما با نصب بنر در مقابل 3 مجتمع تجاری سرای بلور، بازار قماش و بازار فرش مشهد اخطارهای لازم به مردم در خصوص ناایمنی این اماکن داده شده است.

همچنین برای 10 هتل بزرگ نیز در خصوص به‌روز‌رسانی تجهیزات و امکانات ایمنی اخطاریه صادر شده است. طبق مصوبه هیات وزیران در سال 93، تمام ادارات زیرمجموعه ماده 5 خدمات کشوری باید به تجهیزات ایمنی آتش‌نشانی مجهز شوند. بر این اساس به همه ادارات و دستگاه‌ها نامه کتبی ارسال شده است، اما دستگاه‌ها در این زمینه همکاری لازم را نداشته‌اند و فقط در 15 تا 20 اداره اقدامات ایمنی انجام گرفته است. بازارهای زیرمجموعه سازمان توسعه و عمران قدس رضوی، از 10 سال گذشته هر سال در خصوص ایمن‌سازی از آتش‌نشانی اخطاریه دریافت کرده‌اند.

امسال قرار است در تعدادی از سراهای 17 شهریور، بازار رضا، بازار فیروزه و بازار مرکزی یک و 2 اقدامات ایمن‌سازی انجام گیرد. در همین زمینه در یکی از بازارهای بازار رضا برای نصب سیستم اعلام حریق و اطفای حریق اقدامات عملیاتی شروع شده است. همچنین اکنون تمام واحدهای بازار رضا در حال تجهیز به کپسول‌های آتش‌نشانی و فعال کردن جعبه‌های آب که از قبل تعبیه شده بود، هستند. بازار قدیم فرش مشهد نیز از اماکن پرخطر و نا‌ایمن محسوب می‌شود که کوچک‌ترین بی‌احتیاطی در این مکان به آتش‌سوزی عظیمی منجر خواهد شد. سازمان آتش‌نشانی به این بازار نیز اخطاریه داده است. همچنین در خصوص ایمن‌سازی این بازار با سازمان میراث فرهنگی، منطقه شهرداری و دادستانی مکاتبه کرده‌ایم اما تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

این خبر را به اشتراک بگذارید