• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 8 مهر 1397
کد مطلب : 32296
+
-

اخبار فردا

د.وشنبه 9 مهر

لیلا را ببینید -9 مهر روز تولد لیلاحاتمی است و این امکان وجود دارد که حتی آدم‌های غریبه هم تولد او را با تماشای یکی از فیلم‌هایش، خانوادگی برگزار کنند. دختر علی‌حاتمی نخستین‌بار در فیلم پدرش (کمال‌الملک- 1363) بازی کرد. دلشدگان دیگر فیلمی است که می‌توانید در آن لیلاحاتمی را در فیلم پدرش ببینید. غیراز این، می‌توان «پله‌آخر» را پیشنهاد کرد که کاری از علی‌مصفا (بازیگر، کارگردان و همسر لیلاحاتمی) است و لیلاحاتمی به‌خاطر بازی در این فیلم گوی بلورین بهترین بازیگر نقش ‌اول زن را از جشنواره کارلووی‌واری دریافت کرد. فارغ از فضای خانوادگی- هنری لیلا حاتمی، پیشنهاد مناسب دیگر برای تماشا در روز تولد 46سالگی او، «لیلا» ساخته داریوش‌مهرجویی است؛ فیلمی که لیلاحاتمی در آن برای اولین‌بار مقابل دوربین کسی غیر از خانواده‌اش قرار گرفت.

پایان مهلت FATF- فردا آخرین روز از مهلت سه ماهه گروه اقدام مالی در رابطه با ایران است. بدون شک در یک‌سال اخیر بارها و بارها نام FATF را از رسانه‌ها شنیده‌اید، برخی آن را راهی برای محدود کردن ایران می‌دانند و بعضی هم عضویت در گروه اقدام مالی(FATF) را دریچه امیدی برای وضعیت اقتصادی ایران در شرایط تحریم معرفی می‌کنند. اگر اخبار سیاسی- اقتصادی جزو علایق شما هست و می‌خواهید از سرنوشت ایران در فهرست سیاه FATF باخبر شوید، اخبار فردا را فراموش نکنید.



روز گیاهخواری- 9مهر یا اول اکتبر از سال 1977به نام روز جهانی گیاهخواری شناخته می‌شود. آن هم به‌خاطر احترام به افرادی که فکر می‌کنند خوردن گوشت یک جورهایی خیانت به حیوانات است و این حرف‌ها.  حالا شما هم می‌توانید در این روز مثل گیاهخواران عمل کنید و مثلا یک روز گوشت نخورید تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد.  البته الان در حالت عادی هم خیلی نمی‌شود گوشتخوار بود و شاید با این شرایط اقتصادی بهتر باشد همه گیاهخوار شویم.

خواندن از ارسطو - براساس بعضی منابع تاریخی، اول اکتبر روز درگذشت ارسطو- فیلسوف، آموزگار و دانشمند سرشناس یونان باستان- است. اینطور نوشته‌اند که او در سال 322پیش از میلاد، روز اول اکتبر (به تقویم ایران 9مهر) در 62سالگی از دنیا رفت. درباره فلاسفه یونان باستان زیاد شنیده‌اید ولی در حجم انبوه اطلاعات کمتر فرصت پیش آمده که درباره تفکر آنها بیشتر بخوانیم. ارسطو یکی از فیلسوف‌هایی است که افکار و روش‌هایش بیش از سایر فلاسفه دوران کلاسیک در جهان نفوذ داشته. روز درگذشت ارسطو، بهانه خوبی برای خواندن درباره توصیه‌های اوست. کتاب‌های بسیاری از ارسطو یا درباره شیوه تفکر او در کتابفروشی‌ها پیدا می‌شود ولی کتاب اخلاق و 3جلدی مابعدالطبیعه که از متن‌های مورد علاقه ابوعلی‌سینا هم بود احتمالا گزینه‌های جذاب‌تری هستند. گرچه خواندن این نوشته‌ها دشوار است و بسیار هم طولانی هستند. اینطور به‌نظر می‌رسد که روز مرگ ارسطو تنها می‌تواند بهانه برای خرید اثری از او و شروع مطالعه باشد وگرنه پایان کار با خداست.



به تماشای نمایش «مده‌آ»- تئاتر مستقل تهران به‌مدت 2 روز از دوشنبه ۹ تا ۱۱ مهر ساعت 9شب کمتر از یک ساعت این نمایش را روی صحنه خواهد برد. 

قیمت بلیت 30هزار تومان در نظر گرفته شده که شما می‌توانید با مراجعه به سایت تیوال از 50درصد تخفیف این سایت استفاده کنید. این نمایش به کارگردانی ندا قاسمیان و بازی ونوشه واحدی و هامون هوشیار برداشتی آزاد از نمایشنامه مده‌آ نوشته هاینر مولر است.

 او در اصل زنی در اسطوره‌ها و داستان‌های یونانی است که از اهالی منطقه کولخیس گرجستان بود. مده‌آ از برترین ساحران جهان باستان و طرفدار هکاته بود. بازی‌دهنده عروسک در این نمایش حجت هاشمی است و برای تماشای آن باید به ضلع شرقی چهارراه ولیعصر (تئاترشهر)، خیابان رازی، نبش کوچه زندوکیل، پلاک 50 بروید.



پایان پیش‌فروش - 9 مهر آخرین روز پیش‌فروش ایران‌خودرو است. بعد از حاشیه‌هایی که پیش‌فروش خودروهای سایپا ایجاد کرد و تقریبا به بسیاری از مراجعه‌کنندگان به‌علت شلوغی سایت، خودرویی نرسید، ایران‌خودرو بر آن شد که سهمیه فروش خود را در 6روز تقسیم کند و براساس رقم آخر کد ملی پذیرای متقاضیان باشد. 

بر این اساس نخستین روز، یعنی سوم مهر، به کسانی اختصاص یافت که رقم آخر کد ملی آنها رقم یک بوده و آخرین روز یعنی نهم مهر‌ماه سهم کسانی شد که کد ملی آنها به رقم صفر ختم می‌شود.

گشت در نمایشگاه پلیس- خیلی‌ها دوست دارند در هر نمایشگاهی که برگزار می‌شود شرکت کنند. 

مشخص نیست این علاقه از چه زمانی و چگونه در ذهن مردم ایران شکل گرفت ولی نمایشگاه‌های تخصصی مثل «فناوری‌های نوین در زمینه چرخنده‌های صنعتی» هم اگر برگزار شود، بدون تردید بازدیدکننده‌های فراوانی پیدا می‌کند. البته نمایشگاه‌هایی مثل نمایشگاه ایپاس جذابیت‌هایی دارد که دلیل حضور افراد مختلف را توجیه می‌کند. 

هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، امنیتی و ایمنی (ایپاس ۲۰۱۸) با شعار «امنیت و ایمنی، پشتوانه تولید داخلی» از فردا(۹ مهرماه) در محل مصلای بزرگ حضرت امام‌خمینی (ره) شروع می‌شود و تا ۱۲ مهرماه ادامه دارد. 

این نمایشگاه قرار است جدیدترین تجهیزات پلیس را به تماشا بگذارد و در حاشیه هم برنامه‌های سرگرم‌کننده‌ای برای بازدیدکننده‌ها دارد. احتمالا چنین نمایشگاهی علاوه بر بزرگسالان برای پسربچه‌ها هم تماشایی است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید