• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32138
+
-

«سرگذشت عزیزبیک» نقد می‌شود

کتاب «سرگذشت عزیزبیک» اثر آیفر تونچ سه‌شنبه ۱۰ مهرماه در مرکز فرهنگی شهرکتاب نقد و بررسی می‌شود.
به گزارش همشهری، در این نشست که از ساعت16:30آغاز می‌شود، نرمین ملااوغلو، مدیر آژانس قلم (آژانس انتشاراتی برگزیده سال۲۰۱۶ ترکیه)٬ مژگان دولت‌آبادی (مترجم کتاب)٬ فرخنده آقایی (نویسنده و منتقد)٬ مهسا خراسانی (ویراستار کتاب) و علی‌اصغر محمدخانی حضور خواهد داشت. همچنین پیام تصویری آیفر تونچ ارائه خواهد شد.
 این رمان، سرگذشت تنبورنواز بداقبالی است که خلق‌وخوی تندش از طرفی و ناسازگاری سرنوشت از طرف دیگر دست‌به‌دست هم می‌دهند تا روزگار را به کامش تلخ کنند. عزیزبیک به‌دنبال عشق از دست‌رفته‌اش جلای وطن می‌کند و مدتی در دیار غربت سردرپی یار دیرین اما بی‌وفایش می‌گذارد. وی بعد از بازگشت به ترکیه برای گذران زندگی دچار رنج و محنت فراوان می‌شود و...
آیفر تونچ در این کتاب با هنرمندی تمام، مردی را به تصویر می‌کشد که رد تازیانه زمانه را بر پشتش دارد. شخصیت عزیزبیک یک شخصیت تماما سیاه و یا سفید نیست. یعنی کسی نیست که بتوانیم در چند خط اول داستان به او علاقه‌مند یا از او دلزده شویم. مثل همه آدم‌های واقعی خاکستری است.
آیفر تونچ متولد شهر آداپازاری ترکیه است. وی در رشته علوم سیاسی دانشگاه استانبول تحصیل کرده و تا‌کنون بیش از 15 عنوان کتاب و فیلمنامه تألیف کرده است. برخی از داستان‌های کوتاه و کتاب‌های او برنده جوایز ادبی ملی و بین‌المللی شده‌اند.
«سرگذشت عزیزبیک» با ترجمه مژگان دولت‌آبادی در بهار امسال توسط نشر شورآفرین با خرید کپی‌رایت اثر راهی کتابفروشی‌ها شده است. 

این خبر را به اشتراک بگذارید