• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 7 مهر 1397
کد مطلب : 32100
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

یکشنبه 8  مهر

«مثل یک عاشق»  - فیلم «مثل یک عاشق» قرار است در مؤسسه فرهنگی هنری چارسو به نمایش درآید. این فیلم به کارگردانی عباس کیارستمی یکشنبه ۸ مهر ساعت 17عصر نمایش داده می‌شود. مثل یک عاشق که رابطه زنی جوان و پیرمردی در توکیوست ۲۱ می‌۲۰۱۲ در شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن در سالن گرند لومیر نشان داده شد و منتقدان کن را به 2 دسته تقسیم کرد. برخی آن را فیلمی ضعیف دانسته و برخی مثل درک مالکوم و میشل سیمون آن را ستودند. اکنون شما با پرداخت مبلغ 15هزار تومان این فرصت را دارید تا دسته خود را مشخص کنید. برای تماشای این فیلم به شمال غربی پل سیدخندان، خیابان شقاقی،  پلاک ۲۴ بروید.

سینما از ویولن جذاب‌تر است؟ - درباره «میکل‌آنجلوآنتونیونی»، بنیانگذار سینمای مدرن ایتالیا، اینطور می‌توان نوشت که تنها خواندن زندگینامه‌اش شبیه به تماشای یک فیلم سینمایی است. او در 9سالگی نخستین کنسرت ویولنش را با موفقیت اجرا کرد. البته بعد با شروع فیلمسازی، نوازندگی را برای همیشه کنار گذاشت و پایان سینمایی زندگی‌اش هم اینکه در سی‌ام جولای 2007، درست در همان روزی که «اینگمار برگمن»، دیگر فیلمساز بزرگ سینمای جهان درگذشت، او هم از دنیا رفت. در تولد 106سالگی او –30سپتامبر، 8مهر - بهترین کاری که یک فیلم‌باز حرفه‌ای می‌تواند انجام دهد، تماشای دوباره فیلم‌های «ماجرا» (1960)، «شب» (1961) و «کسوف» (1962) است. این سه‌ فیلم باتوجه به شباهت در سبک و موضوع - نگرانی‌های بشر امروز- به سه‌گانه‌ آنتونیونی معروف شدند.



شورش بی‌دلیل - فردا روزی است که جیمز بایرُن دین در تصادف رانندگی کشته شد. ولی این اتفاق تلخ باعث شد او به نخستین بازیگری تبدیل شود که پس از مرگ، نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد می‌شود. مهم‌تر اینکه جیمز دین تنها بازیگری است که دو بار پس از مرگش نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد شده است. در سال1999، مؤسسه فیلم آمریکا او را در فهرست «100سال... 100ستاره»، در میان بهترین ستاره‌های مرد عصر طلایی هالیوود، در رتبه هجدهم قرار داد. گرچه بیش از نیم قرن از مرگ او می‌گذرد ولی فضای مجازی هیچ غیرممکنی باقی نمی‌گذارد، یعنی در روز درگذشت جیمز دین هم می‌توانید در فضای مجازی به جست و جو بپردازید و بهترین کارهایش را برای تماشا دانلود کنید. «شرق بهشت»، «غول» و البته «شورش بی‌دلیل» گزینه‌های مناسبی برای تماشا هستند.

مولوی‌پژوهی در روز بزرگداشت مولوی- نشست ویژه‌ شهر کتاب در روز یکشنبه ۸ مهر ساعت ۱۶ و در روز بزرگداشت مولوی، به بررسی کارنامه‌ مولوی‌پژوهی در یک سال گذشته و 2 کتاب «کیمیا، دست‌پرورده‌ حرم مولانا» نوشته‌ غلامرضا خاکی و «بی‌من مرو» نوشته‌ اعظم نادری که به کج‌فهمی‌ها از زندگی و آثار و افکار شمس و مولانا می‌پردازد، اختصاص دارد. این نشست با حضور دکتر ایرج شهبازی، دکتر محمودرضا اسفندیار، دکتر غلامرضا خاکی و اعظم نادری در مرکز فرهنگی شهرکتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.



شنبه علیه یکشنبه - بازی‌های مهم فوتبال اروپا در رقابت‌های باشگاهی امشب برگزار می‌شود. مثلا در ایتالیا یوونتوس با ناپولی بازی می‌کند. این دو تیم در چند فصل اخیر رقبای اصلی برای تصاحب عنوان قهرمانی سری آ بوده‌اند و همیشه هم یوونتوس به موفقیت رسیده. امشب این تیم با کریس رونالدو بار دیگر با ناپولی روبه‌رو می‌شود؛ تیمی که کارلو آنچلوتی، سرمربی پیشین رونالدو در رئال مادرید را روی نیمکت دارد. در لیگ برتر انگلیس، چلسی میزبان لیورپول است؛ یکی از آن کلاسیک‌‌های جهانی میان تیم‌هایی به رنگ‌های آبی و قرمز. این دو تیم این فصل از مدعی‌های جدی قهرمانی در لیگ برتر انگلیس هستند. در اسپانیا امشب دربی داریم. رئال‌مادرید با آتلتیکو مادرید بازی می‌کند. تجمع این همه مسابقه جذاب در شنبه شب اروپا باعث شده گزینه جذابی برای فردای طرفداران فوتبال باقی نماند. شاید جذاب‌ترین مسابقه فردا شب را تیم‌‌های ساسولو و آث میلان در ایتالیا برگزار کنند. حداقل نام ساسولو میان بالانشین‌های این فصل سری آ دیده می‌شود و میلان هم گرچه دیگر شبیه میلان نیست ولی باز خاطره‌انگیز است.


نمایشگاه کتاب‌های درسی- این خبری اختصاصی برای دانشجوها و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف تحصیلی است. نمایشگاه کتاب‌های درسی دانشگاهی در کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد و تأمین منابع علمی دانشگاه تهران، به‌منظور ارتقای نظام آموزشی دانشگاهی در حال برگزاری است. ۱۷۳عنوان کتاب در زمینه‌های علوم پایه، معماری و عمران، مدیریت، آمار و ریاضیات، علوم کشاورزی، حقوق و علوم سیاسی، اقتصاد، فلسفه، عرفان و تصوف، تاریخ، باستان‌شناسی و فرهنگ و زبان‌های باستانی در این نمایشگاه ارائه شده‌اند که بازه زمانی چاپ این کتاب‌ها از سال۱۳۲۶ تا سال‌های اخیر است. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵مهر ۱۳۹۷، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت۸ تا ۱۶ از این نمایشگاه در طبقه همکف کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران بازدید کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید