• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 4 مهر 1397
کد مطلب : 31827
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

پنجشنبه 5 مهر 
جمعه 6 مهر

تماشای شکست حصر آبادان-
عملیات ثامن‌الائمه ساعت یک‌بامداد روز پنجم مهرماه سال1360 آغاز شد و پس از 2روز، با عقب‌راندن نیروهای عراق و شکست حصر آبادان به پایان رسید. برای خواندن روایت‌های آن روز و البته دیدن تصاویر مرتبط می‌توانید به سایت سازمان اسناد و کتابخانه‌ملی (www.nlai.ir) مراجعه کنید. در این نشانی می‌توانید این موارد را ببینید؛ شرح عملیات، تصاویر روزنامه‌ها، مقالات تمام متن و گزیده مقالات. علاوه‌براین، کتابی با عنوان «شکست حصر آبادان» نوشته نازخندصبحی هم منتشر شده که 9روایت داستان‌گونه کوتاه درباره عملیات مهم در جنگ ایران و عراق دارد. این کتاب کمتر از 100صفحه است و داستان‌های کتاب فقط در محدوده فضای جبهه و عملیات روایت نشده‌اند و بعضی داستان‌ها، به جنبه‌های خانوادگی و اجتماعی هم توجه دارند.

شلوار جین روی صحنه- نمایش «مثل شلوار جین آبی» را ببینید. این نمایش که از 5مهرماه روی صحنه خواهد رفت به کارگردانی احسان گودرزی به تهیه‌کنندگی رامبد جوان پیش از این نیز 2 بار در سال۱۳۹۳ و یک‌بار در سال ۱۳۹۵ اجرا شده بود. مثل شلوار جین آبی، مردی که همسر پزشکش را در تصادف خیابانی و نزاع از دست داده، می‌بینیم؛ مردی که به روابط اجتماعی و معضلات پیرامونش معترض است؛ معضلاتی که بخشی از آن ریشه در خانواده و تبار او دارد. این نمایش ۴۵‌دقیقه‌ای از 5 مهر، ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل‌لوشاتو به آدرس حافظ، نوفل لوشاتو، بعد از چهارراه رازی، نرسیده به خیابان ولیعصر، کوچه زیبا، پلاک یک روی صحنه می‌رود.
 نمایش مثل شلوار جین آبی، برگزیده چهارمین فستیوال مونولیو ۱۳۹۲ بود و شما می‌توانید با خرید بلیت ۳۰هزار تومانی آن را تماشا کنید.



به سوی سرزمین وحشی- پنجم‌مهر روز جهانی جهانگردی است و این می‌تواند بهانه‌ای باشد برای دیدن فیلمی درباره سفر باعنوان «به‌سوی سرزمین وحشی». این فیلم دغدغه‌ای را مطرح می‌کند که خیلی‌ها بارها به آن فکر کرده‌اند؛ گریز از هویت تحمیل‌شده توسط ساختارهای تعریف‌شده زندگی شهری، به‌کمک سفر و تجربه زندگی در طبیعت. 

شخصیت اصلی این فیلم-کریستوفر‌مک‌کندلس- با رتبه‌عالی از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، خانواده‌ای بسیار ثروتمند و سرشناس دارد. او همه‌چیز و همه‌کس را رها می‌کند. حتی تمام پس‌انداز 24هزاردلاری‌اش را می‌بخشد و پیاده راهی سفر به طبیعت آلاسکا می‌شود؛ سفری برای خودشناسی و دیدن جهان از زاویه‌ای متفاوت. این فیلم را شان‌پن در سال2007 ساخت.

فصل شکار بادبادک‌ها - تا امروز فیلم ‌تئاتر دیده‌اید؟ اگر نه، «فصل شکار بادبادک‌ها» را از دست ندهید. این فیلم‌تئاتر که در مکتب تهران به نمایش درمی‌آید، با پرداخت 12هزار تومان میزبان شما خواهد بود. این نمایش ۵ مهر در 75دقیقه و از ساعت 20:30 به نمایش گذاشته می‌شود. نویسنده و کارگردان این اثر جلال تهرانی و بازیگر آن بهنوش طباطبایی است. روایت زنی است که دخترعمویش را گم می‌کند و هنگامی که او را پیدا می‌کند خانواده‌اش گم می‌شوند. برای تماشای فصل شکار بادبادک‌ها به خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه کیوان، پلاک ۸، زنگ یک، سالن مکتب تهران بروید.



تمام ایران در آزادی - ورزشگاه آزادی فردا یکی از روزهایی را سپری می‌کند که آدم با تماشای تصویر هوایی از ورزشگاه تصور می‌کند تمام ایران در آزادی هستند. استقلال و پرسپولیس فردا با هم بازی می‌کنند. هرقدر هم که نوشته باشند این بازی کیفیت پایینی دارد و تماشایی نیست بازهم پرمخاطب‌ترین رویداد ورزشی ایران همین بازی است. به جدول لیگ برتر که نگاه کنید، در آغاز هفته هشتم وضعیت پرسپولیس خیلی بهتر است. قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، امسال هم بالانشین است ولی استقلال فصل را خوب شروع نکرده و طرفدارانش ترجیح می‌دهند اصلا به جدول نگاه نکنند. بااین حال داستان دربی با هر مسابقه دیگری متفاوت است. فردا هر دو تیم باید به تبعات نتیجه‌ای که ثبت می‌شود فکر کنند. استقلال با برد می‌تواند هوادارانش را به ادامه فصل امیدوار نگه دارد و پرسپولیس در آستانه بازی با السد در لیگ قهرمانان آسیا برای حفظ روحیه به موفقیت در این بازی نیاز دارد. به‌نظر می‌رسد انگیزه‌های دو تیم برای تماشایی‌شدن این بازی کافی باشد. فردا ساعت 18:30 تمام ایران این بازی را تماشا می‌کنند.



نمایش دل سگ - نمایش «دل سگ» که براساس رمان «دل سگ» میخائیل بولگاکوف ساخته شده، در خانه نمایش مهرگان با قیمت ۳۰ هزار تومان اجرا خواهد شد. دل سگ 5مهرماه ساعت19 به کارگردانی آیلین کیخایی و نوشته محمد یعقوبی آماده نمایش است. بازیگران دل سگ کیوان محمودنژاد، ایمان اصفهانی، عاطفه جلالی، سپیده جعفری، سارا باقری و آیلین کیخایی هستند. داستان از این قرار است که پروفسور مشهور، سگی ولگرد را به انسان تبدیل می‌کند. برای رسیدن به خانه نمایش مهرگان باید به خیابان انقلاب، خیابان خارک، بن‌بست اول، پلاک ۵ بروید.



مرز خیال - نمایشگاه «مرز خیال» در گالری آریا 6مهر آخرین روز خود را سپری خواهد کرد. این نمایشگاه گروهی از آثار تصویرسازی از 10صبح تا 20 دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند 5و 6مهر از آن بازدید کنند. در این نمایشگاه 11تصویرساز زن شرکت کرده‌اند. برای رفتن به گالری آریا در خیابان ولیعصر باید خودتان را به بالاتر از سه راه بهشتی، کوی زرین، شماره 10 برسانید. شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه، آخر هفته فرهنگی داشته باشید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید