• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 4 مهر 1397
کد مطلب : 31783
+
-

تدابیر کارشناسانه برای مدیریت ترافیک

گفت‌وگو با رئیس پلیس راهور استان


نیکا فخیمی|  البرز-خبرنگار:

رئیس پلیس راهور استان در توضیح مشکلات ترافیکی شهرک اوج گفت: عمده بار ترافیکی این منطقه ناشی از کم‌عرض بودن معابر اصلی و قرار گرفتن مرکز تجاری بزرگ با مسیرهای متعدد ورود و خروج به پارکینگ اختصاصی در جوار این معابر است که در بسیاری از موارد موجب انسداد مسیر می‌شود.
«غلامعلی شرق» ادامه داد: در ساعات پر‌تردد و روزهای تعطیل، به دلیل تجمع خودروها در مجاورت این مرکز خرید، شاهد پس زدن بار ترافیکی خیابان حج به معابر و محلات مجاور ازجمله بلوار نبوت، خیابان ملاصدرا و شهرک اوج هستیم که مشکلات فراوانی برای ساکنان ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: برای بهبود این معضل و با توجه به وجود مسیرهای جایگزین، نیاز به یک طرفه شدن خیابان حج احساس می‌شود. در حال حاضر، نیز برای رفع موقت ترافیک، در برخی موارد ماموران ما در ساعات پرترافیک به صورت خودجوش مسیر غرب به شرق را یک‌طرفه می‌کنند که تاثیر بسزایی در روان‌سازی عبور و مرور خودروها داشته است.

رئیس پلیس راهور استان همچنین عدم تعبیه پارکینگ در بسیاری از ساختمان‌های شهرک اوج را علت اصلی تراکم خودروهای پارک‌شده در حاشیه خیابان دانست و گفت: با توجه به جمعیت زیاد، کم‌عرض بودن معابر و نبود پارکینگ داخلی در ساختمان‌ها در اکثر ساعات روز شاهد پارک خودروهای فراوان در خیابان مرکزی شهرک هستیم که متاسفانه به دلیل کمبود فضا بسیاری از این پارک‌ها به صورت دوبل و خلاف انجام می‌شود که موجب ایجاد بی‌نظمی و افزایش ترافیک در این شهرک و انسداد مسیر می‌شود.

این مقام افزود: هرچند می‌توان گشت‌زنی ماموران در این منطقه را افزایش داد اما به نظر نمی‌رسد که قبض‌نویسی و جریمه‌های نقدی تاثیر چندانی در بهبود وضعیت داشته باشد؛ چراکه جمعیت فراوان ساکن در این منطقه فراوانی خودرو را نیز به خود اختصاص داده است و مکانی برای پارک وجود ندارد.

شرق اظهار کرد: حل مشکلات ترافیکی شهرک اوج نیازمند اصلاحات بنیادین با همکاری شهرداری است زیرا تا زمانی که به ساختمان‌های بدون پارکینگ مجوز و پایان کار داده شود و پارکینگ دیگری نیز در اختیار شهروندان قرار نگیرد، نمی‌توان انتظار داشت معضلات تراقیکی و پارک خودرو‌ها به راحتی برطرف شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید