• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
چهار شنبه 4 مهر 1397
کد مطلب : 31790
+
-

خوزستانی‌های لیگ برتر، همچنان کم‌فروغ

تیم‌های فوتبال این استان با گذشت ۷ هفته از لیگ برتر هنوز نتوانسته‌اند نتایج مورد انتظار هواداران را کسب کنند

فوتبال
خوزستانی‌های لیگ برتر، همچنان کم‌فروغ

میثاق حسینی| اهواز - خبرنگار:

هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر در روزهای 30 شهریور تا یک مهر برگزار شد و در این هفته 4 نماینده خوزستان به مصاف حریفان خود رفتند؛ مصافی که نتیجه آن فقط 3 امتیاز شیرین استقلال خوزستان برابر ذوب آهن اصفهان بود. فولادی‌ها امیدوار بودند که با مربی رومانیایی خود به یک نتیجه قابل قبول دست پیدا کنند اما در اصفهان نتیجه بازی را واگذار کردند. نفت مسجدسلیمان هم توانایی حفظ برد شیرین خود را نداشت و مغلوب علی دایی و شاگردان نارنجی‌پوش او شد. استقلال خوزستان که با «داریوش یزدی» شکل و شمایل یک تیم آرام را به خود می‌بیند، توانست با تک‌گل «میثم کریمی» از روی نقطه پنالتی ذوب آهن اصفهان را شکست دهد. اما عجیب‌ترین بازی هفته میزبانی نفت آبادان از پیکان تهران بود که بازی قبل از پایان 90 دقیقه با سوت داور لغو شد. 


فولادی‌ها و هزار امید و آرزو

فولادی‌های قرمزپوش که پس از اخراج «سیروس موسوی»، سرمربی خود با «ایلی استان» توافق کرده بودند، در نخستین حضور این سرمربی رومانیایی روی نیمکت فولاد در لیگ برتر یک شکست نسبتا سنگین را تحمل کردند. آنها در همان ابتدای بازی 2 گل دریافت کردند و تک‌گل «پریرا» در نیمه اول هم نتوانست برای آنها گره‌گشایی کند تا فولاد در هفته هفتم مغلوب شود. 
فولادی‌ها که هزار امید و آرزو و نیم‌نگاهی به جایگاه چهارم جدول داشتند، در اصفهان اسیر اشتباهات خود و فرصت‌طلبی سپاهانی‌ها شدند و بازی را واگذار کردند. 
فولاد، با تحمل شکست برابر زردپوشان اصفهانی، در 3 بازی این فصل از لیگ برتر شکست خورده‌ و حالا با تکیه بر جایگاه دهم جدول منتظر لغزش حریفان خود است. 

هرچند سرمربی رومانیایی فولاد خوزستان از همین حال از مدیریت باشگاه فولاد درخواست کرده است که به او فرصت دهند تا قرمزهای شهر اهواز را به جایگاه اصلی‌شان برگرداند. اما تحقق این هدف برای فولادی‌ها دشوار است چراکه در 5 هفته آینده باید به مصاف ماشین‌سازی تبریز، پدیده خراسان، استقلال خوزستان، صنعت نفت آبادان و سپیدرود رشت بروند. 


آبی‌های خوزستان‏، آرام به دنبال بالانشینی

هیچ‌‎کس تصور نمی‌کرد استقلال خوزستان با آن همه مشکلات پیش از آغاز فصل بتواند در جمع بالانشینان جدول رده‌بندی حضور پیدا کند. اما شاگردان یزدی بدون ادعا و آرام و بی‌سر و صدا در مسابقات حاضر شدند و اکنون با 2 برد، 3 تساوی و 2 شکست در جایگاه هفتم جدول و بالاتر از تیم‌هایی همچون استقلال تهران، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان قرار دارند. 
شاگردان یزدی با ثبت 7 گل زده در 7 بازی اخیر خود نشان دادند که حریفی زهردار برای تیم‌های مدعی هستند و نباید آنها را دست‌کم گرفت. 
یزدی مربی بومی آبی‌های خوزستان که در استقلال تهران بازی کرده است، سابقه حضور موفق در استقلال اهواز و نفت و گاز گچساران را دارد و حالا با استقلال خوزستان و جمعی از بازیکنان گمنامش به‌ دنبال درخشیدن در لیگ برتر است. 
آنها در 5 هفته پیش رو باید به مصاف تراکتورسازی تبریز، پارس جنوبی جم، فولاد، نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران بروند و امیدوارند با ادامه دادن به سیر موفقیت خود در بازی‌های اخیر در جمع بالانشینان بمانند. 


برزیلی‌ها، هیاهو برای هیچ

صنعت نفت آبادان گرچه خیلی زود با مربی پرتغالی خود به توافق رسید اما با گذشت 6 هفته از آغاز لیگ برتر هنوز نتوانسته است هیچ‌کدام از حریفانش را شکست دهد و حالا با 5 تساوی رکورددار تساوی در لیگ هجدهم به ‌شمار می‌آید. 
نفتی‌ها امسال به دنبال حضور در 8 تیم بالانشین جدول رده بودند اما تساوی‌های مکرر آنها را در جایگاه چهاردهم جدول قرار داده است. 
طلایی‌پوشان آبادان در این هفته میزبان پیکان تهران بودند اما سنگ‌پرانی هوادارانشان کمک‌داور را مصدوم کرد تا بازی هفتم آنها در لیگ برتر چند دقیقه قبل از سوت داور به پایان برسد و منتظر رأی کمیته انضباطی در این زمینه هستند. 
آنها هفته‌های آینده باید به مصاف ذوب آهن اصفهان، تراکتورسازی، پارس جنوبی جم، فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان بروند و امیدوارند با کسب پیروزی‌های شیرین از انتهای جدول فاصله بگیرند. 


نفت مسجدسلیمان؛گلزنی پس از 488 دقیقه

نفت مسجدسلیمان پس از 488 دقیقه در لیگ برتر موفق به گلزنی شد. «علیرضا مرزبان» سرمربی این تیم معتقد بود که لیگ برای آنها از این هفته آغاز می‌شود و گل دقیقه 38 «موسی کولیبالی» هم زمینه پیروزی بود. نفتی‌ها تازه در هفته هفتم موفق به گلزنی شدند اما هنوز امید خود را از دست نداده‌اند و امیدوارند در هفته‌های آینده امتیازات از دست ‌رفته را جبران کنند.
آنها گرچه در این هفته ناکام ماندند اما امید دارند در هفته‌های آینده با پیروزی برابر حریفان خود از انتهای جدول دل بکنند و به میانه جدول برسند. 
آنها هم در 5 هفته آینده باید به مصاف سپاهان، ماشین‌سازی تبریز، پدیده، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان بروند. 

***
یکی از نکات جالب در بازی‌های آینده تیم‌های خوزستانی لیگ برتر تقابل آنها با همدیگر است. فولاد و استقلال خوزستان در هفته دهم و استقلال خوزستان و نفت مسجدسلیمان، صنعت نفت آبادان و فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان و صنعت نفت آبادان در هفته دوازدهم به مصاف هم می‌روند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید