• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31494
+
-

انسداد در دیزل‌آباد

حدود 2سال پیش، تقاطع دیزل‌آباد با هدف روان‌سازی ترافیک شهر کرمانشاه مسدود شد

درشهر
انسداد در دیزل‌آباد

فاطمه محمدی| کرمانشاه- خبرنگار:

بسته شدن تقاطع دیزل‌آباد در شهر کرمانشاه یکی، دو سالی است که موجب اعتراض اهالی شهرک‌های اطراف این محدوده شده است و مردم خواستار توجه مسئولان به مشکلات انسداد این تقاطع هستند. حدود 2سال پیش، تقاطع دیزل‌آباد با هدف ایجاد ترافیک روان برای شهر کرمانشاه مسدود شد و با بسته شدن این تقاطع، مسیر اهالی شهرک امام و رانندگان مسیر میدان امام حسین(ع) دورتر شد اما به اذعان پلیس، نتایج مثبت ترافیکی برای شهر به وجود آمد. 

اهالی منطقه می‌گویند انسداد تقاطع دیزل‌آباد سبب دور شدن مسیر مدرسه برای دانش‌آموزان شده و برای تردد باید مسیر بسیار طولانی را از کمربندی طی کنند تا به دوربرگردان برسند. مردم خواستار باز شدن این خیابان یا در نظر گرفتن راه دیگری برای این محدوده هستند. 


طرح موقت بود 

«داریوش امیری» یکی از اهالی ساکن منطقه به همشهری می‌گوید: اوایل که معبر چهارراه دیزل‌آباد را بستند، گفتند طرح موقت و سه ‌ماهه است و به خاطر تعمیرات بسته می‌شود اما بعدها معلوم شد موقت نبوده و حالا تمام ترافیک مسیر پخش شده است.

امیری با اشاره به اعتراض اهالی شهرک‌های علوم پزشکی، تاکسیرانی، کشاورزی، دادگستری و دیزل‌آباد می‌افزاید: شهرک تجاری صنعتی دیزل‌آباد با تامین خدمات چوب آهن، تعمیرات ماشین سبک و سنگین، میلیاردها گردش پولی و ایجاد هزار فرصت شغلی و پرداخت میلیاردها عوارض و ماده 100 به شهرداری یک شهرک استراتژیک است و بستن آخرین ورودی اصلی آن تاثیر منفی در بازار کسبه داشته و جوابگوی هزینه‌های کارگری و مالیاتی نیست. 

 وی ادامه می‌دهد: مسدود شدن راه 3 شهرک از چهار سو و انتقال مسیر آنان به شهرکی صنعتی و متروکه در شب امکان بروز آسیب‌های اجتماعی را افزایش می‌دهد. این شهروند اضافه می‌کند: اکنون به صورت شبانه‌روزی 50 هزار خودرو باید به جای صفر تا 40 ثانیه توقف پشت چراغ راهنمایی در عرض 3 دقیقه پل ایثار را دور بزنند و چندین هزار مراجعه‌کننده و شهرک‌نشین باید 4 کیلومتر اضافه مسیر را برای ورود به شهرک‌ها طی کنند و این اضافه مسیرها سالانه بیش از 400 تانکر افزایش سوخت و آلودگی و هزاران کیلومتر ساعت وقت هدر می‌رود.امیری بیان می‌کند: مسئولان نباید بدون کار کارشناسی یک طرح ناکارآمد اجرا کنند.


مشکلات ترافیکی 

یکی دیگر از شهروندان کرمانشاهی با بیان این‌که انسداد دیزل‌آباد مشکلات ترافیکی بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است، می‌گوید: انسداد این چهارراه باعث شده مسیر ورود به شهرک بسیار طولانی شود. وی می‌افزاید: انسداد این تقاطع در ابتدا برای مدت 3 ماه بود. این تغییر مسیر باعث و بستن معبر باعث بروز مشکلاتی درحوزه اجتماعی شده است که مسئولان باید به طور جدی پیگیر آن شوند. «محمدی» ادامه می‌دهد: از مسئولان طرح‌های ترافیک شهری درخواست می‌کنیم به فکر مردم و شرایط زندگی آنها هم باشند؛ یا مشکل انسداد این تقاطع را حل کنند یا چاره‌ دیگری برای رفع این معضل بیندیشند تا مشکلات مردم این چند شهرک هرچه زودتر حل شود.


انتقادهای پلیس راهور 

معاون آموزشی پلیس راهور کرمانشاه در گفت‌وگو با همشهری درباره انسداد تقاطع دیزل‌آباد اظهار می‌کند: بحث زیرساخت‌ها و اصلاحات هندسی ارتباطی با پلیس راهور ندارد و مسئولیت این امور در داخل شهرها با شهرداری است و شهرداری پیشنهاد‌های خود را در شورای ترافیک مطرح می‌کند. 
سرهنگ «کیومرث غلامی» می‌افزاید: بزرگراه تعریف دارد و نباید هیچ راه همسطحی را قطع کند. تقاطع همسطح در بزرگراه مشکل ترافیکی ایجاد می‌کند. از اول نیز اشتباه کردند که تقاطع همسطح ایجاد کردند. باید تقاطع غیرهمسطح ایجاد می‌کردند.  وی می‌گوید: انسداد تقاطع دیزل‌آباد مصوبه شورای ترافیک است و مصلحت جمع و قانون را باید در این مورد در نظر گرفت و این‌که به واسطه انسداد تقاطع عده‌ای به‌زحمت می‌افتند تا مسیر دوربرگردان را طی کنند.دلیل نمی شود طرح را تغییر داد باید مصلحت جمع را در نظر گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید