• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 2 مهر 1397
کد مطلب : 31489
+
-

افزایش سرویس‌دهی قطار شهری مشهد

سرویس‌دهی قطار شهری مشهد افزایش یافت. به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: سرویس‌دهی این ناوگان همزمان با آغاز سال تحصیلی افزایش یافت. 
«وحید مبین‌مقدم» افزود: سرویس‌دهی خط یکم قطار شهری پیش از این در روزهای عادی از ساعت 6 تا 22 انجام می‌شد که از اول مهرماه از ساعت 5 و 30 دقیقه آغاز شد. 

وی اظهار کرد: همچنین فاصله رسیدن قطار به ایستگاه نیز از 8 تا 10 دقیقه به 5 دقیقه کاهش یافت. 
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: از دیروز 5 هزار بسته مرتبط با مباحث فرهنگ شهروندی و آموزش‌های ایمنی بین دانش‌آموزان در قطار شهری توزیع و پیام‌های مرتبط با این مباحث نیز از مانیتورهای قطار پخش شد. وی افزود: دوره‌های آموزش شهروندی ویژه دانش‌آموزان دوره ابتدایی و مهدکودک‌ها نیز در ایستگاه فرودگاه قطار شهری برگزار شده است. پارسال 10 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت کردند. خط یک قطار شهری مشهد به طول 19 کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل‌آباد اسفند 1389 به بهره‌برداری رسید و هم‌اکنون روزانه به طور میانگین 130 هزار نفر در این مسیر جابه‌جا می‌شوند. 

مسیر توسعه 5/4 کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال 94 به بهره‌برداری رسید. عملیات حفاری 5/14 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی، پانزدهم بهمن 94 به پایان رسید و اسفند سال 95 مرحله نخست این خط به طول 8 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.  اواخر اسفندماه پارسال نیز با بهره‌برداری از 2 کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره‌برداری رسید و در سفر اردیبهشت‌ماه رئیس‌جمهوری به مشهد این خط به خط یک در ایستگاه شریعتی متصل شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید