• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31299
+
-

ترور علیه مردم

حمله تروریستی به مراسم رژه نیروهای مسلح اهواز حداقل 15 شهید و 53 نفر زخمی در پی داشت

گزارش
ترور علیه مردم

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در کشور،دیروز  مراسم رژه نیروهای مسلح در عموم استان‌های ایران اسلامی برپا شد. اما در اهواز این مراسم با حمله گروهک تروریستی «الاحوازیه» به جان‌های بی گناه مردم و سربازان و مسئولان نظامی همراه بود که بار دیگر طعم تلخ تروریسم را به کام مردم ایران ریخت. این حادثه تا لحظه تنظیم این گزارش حداقل 15 شهید و 53 زخمی داشته است. 
به گزارش همشهری، دیروز در جریان رژه نیروهای مسلح در اهواز، گروه تروریستی الاحوازیه، مردم را هدف تیر خشم خود قرار دادند تا 31 شهریور امسال یادآوری تلخی از سالروز جنگ تحمیلی باشد برای خوزستانی‌هایی که سال‌ها برای حفظ آب و خاک خود، علیه نیروهای بعثی عراق جنگیدند و خون دادند. تعداد زیادی از نیروهای مسلح و مردم غیر نظامی  در این حمله تروریستی به شهادت رسیدند.   
 دیروز در حالی که مردم اهواز در حال تماشای رژه نیروهای مسلح بودند، هدف رگبار سلاح های چهار تروریست قرار گرفتند.

تمامی صحنه های ثبت شده از این اقدام ‌تروریستی نشان دهنده سبعیت حمله‌کنندگانی بود که اگرچه خود را در قالب گروهی تجزیه‌طلب به نام الاحوازیه، معرفی می‌کنند اما برای اهوازی ها جز درد و غم به جا نگذاشتند. سران این گروه که خاستگاه آنان برخی کشورهای عربی منطقه است و خود در غرب مستقر هستند، در گفت‌و‌گو با رسانه‌های خارجی مسئولیت این اقدام تروریستی را پذیرفتند. 
شمار کشته‌شدگان و مجروحان تا لحظه تنظیم این خبر به صورت مداوم در حال تغییر بوده است اما آنچه مسلم است،شماری از شهیدان از میان مردم هستند که در بین آنان یک کودک چهار ساله نیز به چشم می‌خورد. 


انتقال مجروحان به بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد:بلافاصله پس از حادثه تروریستی، شماری از مجروحان به بیمارستان‌های آپادانا، ارتش، میلاد و آیت‌الله کرمی اهواز منتقل شدند. مجروحانی هم که نیاز به عمل جراحی داشتند، به بیمارستان گلستان اهواز انتقال یافتند.

«ایرج نظری» تاکید کرد:  احتمال این که بر شمار شهدا افزوده شود ، وجود دارد.
در این حال قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همه بیمارستان های خصوصی و دولتی خوزستان به حال آماده‌باش در آمده اند و تمام امکانات خود را بسیج کرده اند.
«رمضان احدی» افزود: تمام بیمارستان های دولتی و خصوصی، اورژانس ها و جراحان برای امداد رسانی بسیج شده اند.


هلاکت و دستگیری مهاجمان

بر اساس گزارش های رسمی، تعداد تروریست‌های حمله‌کننده به رژه نیروهای مسلح در اهواز 4 نفر بوده است.
«سردار ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح در این باره گفت: هیچ یک از تروریست‌های حمله به رژه اهواز متواری نیستند. ۳ نفر از تروریست‌ها در جا به هلاکت رسید و یک تروریست دیگر که مجروح شده بود، در بیمارستان به هلاکت رسید.
"غلامرضا شریعتی" استاندار خوزستان نیز در گفت­وگو با خبرنگاران حاضر در اهواز از انهدام تیم تروریستی عامل این اقدام خرابکارانه خبر داد و گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی، اطلاعاتی، نظامی و انتظامی حاضر در محل، عوامل این اقدام خرابکارانه به هلاکت رسیده اند. 


حادثه چگونه رخ داد؟

نیروهای مسلح پیش از ظهر دیروز(31 شهریور)،به مناسبت سالگرد شروع جنگ تحمیلی و همراه با نیروهای مسلح سراسر کشور در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز در حال برگزاری رژه بودند که حمله تروریستی آغاز شد. صدای تیراندازی ها تا 10 دقیقه ادامه یافت و به این ترتیب مراسم ناتمام ماند.
تروریست‌ها در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری مراسم رژه مستقر بودند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده سپاه و مردم حاضر در صحنه  را هدف قرار دادند.

به گفته سخنگوی ارشد نیروهای مسلح، تروریست‌ها از چند روز قبل سلاح‌های کلاشنیکف خود را در پارک اطراف محل رژه مخفی کرده بودند.
در این عملیات تروریستی شمار زیادی از مردم حاضر در محل که تعداد زیادی از آنان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، مورد هدف تروریست‌ها قرار گرفتند و تعدادی از آنها شهید و زخمی شدند. یکی از شهدا کودکی 4 ساله به نام «محمد طاها اقدامی» است. 
در مراسم رژه دیروز آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری امام جمعه موقت اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمال عالمی‌نیسی فرماندار اهواز در مراسم حاضر بودند که همه آنها در صحت کامل به سر می‌برند.

سردار «رمضان شریف» سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تایید هویت عوامل تروریستی که وابسته به جریان جدایی­طلب «الاحوازیه» هستند به خبرنگاران گفت: چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه بوده و این جریان در سال‌های گذشته به سمت کاروان‌های راهیان نور هم تیراندازی کرده است. اقدام امروز آنها برای تحت­الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح بود.


خون کافی موجود است

در پی وقوع حادثه تروریستی، قائم مقام وزیر بهداشت به همراه رئیس اورژانس کشور و رئیس سازمان انتقال خون کشور به دستور "سید حسن قاضی‌زاده هاشمی" وزیر بهداشت، به منظور نظارت بر درمان مصدومان عازم اهواز شدند.
مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور دیروز در این باره گفت: برای تامین خون مورد نیاز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز نگرانی نداریم و در حال حاضر ۲۵۰۰ واحد خون در اهواز موجود است. 
دکتر «علی‌اکبر پورفتح‌الله» افزود: در حال ارسال گروه خونی O منفی از تهران و ایلام به اهواز هستیم. در عین حال با توجه به اینکه تاسوعا و عاشورای حسینی را پشت سر گذاشته‌ایم، حجم اهدای خون‌مان بالاست و بابت تامین خون موردنیاز برای رسیدگی به مجروحان حادثه تروریستی اهواز نگرانی نداریم.  


موضوع ترور در مجلس بررسی می‌­شود 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح اهواز را امروز (یکشنبه) با حضور دستگاه‌های ذیربط بررسی می‌کند.
«علی نجفی» سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این زمینه به ایسنا گفت: این‌که حمله تروریستی همزمان با رژه نیروهای مسلح و سالگرد هفته دفاع مقدس انجام شده، نشانگر تلاش مذبوحانه‌ای برای به چالش کشیدن اقتدار نیروهای مسلح است که البته توان و آمادگی نیروهای مسلح، همبستگی مردم و حضور آنها قطعا این اقدامات را خنثی خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید