• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 1 مهر 1397
کد مطلب : 31297
+
-

شوق مهر

جشن شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور با حضور ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

سال تحصیلی 98-97 در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور بیش از 150هزار دانش آموز در مدارس آغاز می‌شود. 
به گزارش همشهری، البته در کهگیلویه و بویراحمد سال تحصیلی تنها برای دانش‌آموزان اول ابتدایی از شنبه 31 شهریور شروع نشده است، بلکه پایه‌های هفتم و دهم نیز از روز گذشته مدرسه را آغاز کرده‌اند. مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: در سال تحصیلی جدید بیش از ۱۵۰‌هزار دانش‌آموز در استان در مدارس تحصیل می‌کنند.

«هادی زارع پور» افزود: همچنین ۱۳هزار و ۴۶۵ پرسنل آموزشی و اداری استان نیز در سال تحصیلی جدید برای آموزش و پرورش این دانش‌آموزان خدمت می‌کنند.
وی با بیان این‌که 3 هزار و۱۷ آموزشگاه در ۱۳ شهرستان و منطقه استان پذیرای این دانش‌آموزان است، می‌افزاید: مهارت‌آموزی، کیفیت‌بخشی و توسعه مشارکت از اهداف آموزش و پرورش در سال جدید است. زارع‌پور ادامه می‌دهد: به غیر از دانش‌آموزان پایه‌های اول ابتدایی و هفتم و دهم که از شنبه سر کلاس حاضر شده‌اند، بازگشایی مدارس برای تمامی دانش‌آموزان استان امروز یکشنبه اول مهر خواهد بود. 


۳۰ درصد مدارس غیراستاندارد است

مدیر کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد همچنین می‌گوید: ۳۰ درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد بوده و نیازمند تخریب یا بازسازی است. زارع‌پور می‌افزاید: همچنین 5 درصد از مدارس استان استیجاری است.
وی بیان می‌کند: ۱۵ مدرسه ابتدایی زیر ۱۰‌دانش‌آموز در این استان در مناطق روستایی وجود دارد.
زارع‌پور می‌افزاید: همچنین ۱۵ باب مدرسه یک دانش‌آموزی، ۱۱۸ باب مدرسه 2 دانش‌آموزی، ۱۱۵ باب مدرسه 3 دانش‌آموزی، ۱۱۲ باب مدرسه 4‌دانش‌آموزی، ۱۰۹ باب مدرسه 5‌دانش‌آموزی، ۸۸ باب مدرسه 6 دانش‌آموزی، ۷۶ باب مدرسه 7‌دانش‌آموزی، ۵۸ باب مدرسه 8 دانش‌آموزی، ۵۴ باب مدرسه ۹ دانش‌آموزی و ۳۰ باب مدرسه ۱۰ دانش‌آموزی در استان وجود
 دارد.
وی بیان می‌کند: در مجموع تعداد این مدارس ۷۷۵ باب است که به دلیل بالا بودن هزینه‌های تحصیل دانش‌آموزان باید تجمیع شوند.


عشایرها از تحصیل جا نماندند

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش عشایر استان می‌گوید: هیچ دانش‌آموز عشایری بازمانده از تحصیل در کهگیلویه و بویراحمد نداریم. 
 «اسماعیل رضایی» اظهار می‌کند: مسئولان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد یاور آموزش و پرورش عشایری استان هستند و پیگیر مشکلات مدارس عشایری‌اند.وی با بیان این‌که امسال در کنکور از دانش‌آموزان عشایری ۲۷ نفر پذیرفته شدند تصریح می‌کند: معلمانی بودند که مجانی برای کمک به دانش‌آموزان کنکوری به مناطق عشایری سفر می‌کردند.وی ادامه می‌دهد: راه‌اندازی پژوهش‌سرای دانش‌آموزی و همچنین دارالقرآن در مناطق عشایری از دیگر اقدامت خوب بوده است.وی به راه‌اندازی کاروان عاشقان حسینی با هدف محرومیت‌زدایی از مدارس عشایری اشاره می‌کند و می‌گوید: مدارس را در تابستان مورد بررسی قرار دادیم و نیاز آنها را احصا کردیم و به مناطق عشایری اعلام
 شد.

برگزاری جشن شکوفه‌ها در مدارس استان

جشن شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور با حضور ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز کلاس اولی در مدارس کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد. این جشن به منظور آشنا شدن هر چه بیشتر دانش‌آموزان با محیط رسمی مدرسه در هر سال و یک روز قبل از اول مهر برگزار می‌شود، امسال هم کلاس اولی‌ها در روز ۳۱ شهریور وارد مدرسه شدند تا با حال و هوای مدرسه بیشتر آشنا شوند.
در آیین‌های ویژه‌ای که با حضور نوآموزان پایه اول، معلمان وخانواده‌ها در آموزشگاه‌های دوره ابتدایی استان برگزار شد کلاس اولی‌ها نخستین روز خانه دوم خود را تجربه کردند. خانواده‌ها نیز برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با محیط مدرسه همراه با آنان وارد کلاس‌های درس شدند تا اولین روز تحصیلی در ذهن فرزندانشان ماندگار شود.
در آیین نمادین روز شکوفه‌های استان که در دبستان دخترانه فرهنگیان یاسوج با حضور مسئولان آموزش وپرورش استان برگزار شد، مدیر کل آموزش وپرورش استان گفت: امسال حدود 15 هزار دانش‌آموز کلاس اولی در 1675 آموزشگاه استان تحصیل می‌کنند. «هادی زارع پور» افزود: ارتباط مستمر خانواده‌ها با مدرسه برای پیشرفت تحصیلی فرزندان ضروری است. وی ادامه داد: امسال از مجموع ۱۵۰ هزار دانش‌آموز استان، ۱۴ هزار و ۸۰۰ دانش آموز، کلاس اولی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :