• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 25 شهریور 1397
کد مطلب : 30787
+
-

اخبار فردا

اخبار فردا

دوشنبه 26 شهریور

دست‌آفریده‌‌های عاشورایی- فرهنگسرای رویش نمایشگاه دست‌آفریده‌های عاشورایی را در گالری برج آزادی برپا کرده است. این نمایشگاه از 20 شهریور همزمان با آغاز‌ماه محرم شروع شده و فردا آخرین روز بازدید از آن است. البته این روزها بازار برگزاری عزاداری‌‌ها و برنامه‌‌های مرتبط با محرم داغ است اما اگر گذرتان به میدان آزادی می‌افتد، بازدید از این نمایشگاه هم نمی‌تواند خالی از لطف باشد؛ چرا که صنایع‌دستی و هنری محرم و عاشورا به نمایش درآمده است و از آن طرف برنامه‌‌های تعزیه‌خوانی نیز اجرا می‌شود.

داستان قرارداد الجزایر - این روز در تاریخ ایران به‌عنوان روزی که صدام‌حسین به شیوه رسمی به ایران اعلام جنگ کرد، شناخته می‌شود. در بیست‌وششمین روز از شهریور سال59، نمایندگان مجمع ملی عراق برای جلسه‌ای فوق‌العاده دعوت شدند. صدام‌حسین در آن جلسه بعد از سخنرانی در مورد ایران، عهدنامه الجزایر - که مرز ایران و عراق را در آب‌های اروند تعیین می‌کرد-را پاره کرد و مدعی حاکمیت کامل عراق بر اروند شد. این سخنان صدام‌حسین، 5روز بعد یعنی در روز 31شهریور به شروع جنگ ایران و عراق ختم شد. کتاب‌های «قرارداد الجزایر و پیا‌مدهای آن»، «همه‌‌چیز درمورد جنگ» و «روند جنگ ایران و عراق» از جمله کتاب‌هایی هستند که با مطالعه آنها می‌توانید اطلاعات خوبی در زمینه این عهدنامه به‌دست بیاورید.

عصر قرمز، شب آبی - جمعیت چند 10میلیونی از هواداران پرسپولیس و استقلال فردا شب لحظه‌های هیجان‌انگیزی را تجربه می‌کنند. مسابقه برگشت تیم‌های پرسپولیس و الدوحیل در روز دوشنبه، 26شهریور برگزار می‌شود. پیش از این قرار بود این بازی روز سه‌شنبه 27شهریور برگزار شود اما به‌دلیل مصادف‌شدن این تاریخ به شب تاسوعا، باشگاه پرسپولیس از کنفدراسیون فوتبال آسیا تقاضا کرد که زمان این دیدار تغییر کند که در نهایت با موافقت این کنفدراسیون روبه‌رو شد. پرسپولیس در بازی رفت با یک گل شکست خورد و هوادارانش امیدوارند فردا با جبران آن گل و برتری با گل‌های بیشتر به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا برسند. این بازی ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. استقلالی‌ها هم از ساعت 30: 20 پای تلویزیون می‌نشینند تا بازی تیم‌شان برابر السد را تماشا کنند. استقلال بازی رفت را در آزادی 3بر یک باخت و فرداشب باید کاری بزرگ در زمین تیم قطری انجام دهد. می‌گویند در فوتبال هر اتفاقی ممکن است. کسی چه می‌داند، شاید فرداشب برای آبی‌های ایران، شبی رؤیایی باشد.



فیل در تاریکی- جلال امین وقتی حساب کرد، دید همه‌‌چیز باید صبح همان روزی شروع شده باشد که اتومبیل او را دم‌خانه‌اش در باغ‌صبا خالی کرده بودند. 
نمایش «فیل در تاریکی» ۲۶ شهریور ساعت 19 در سالن۲ تماشاخانه پالیز آخرین اجرای خود را روی صحنه خواهد برد. این نمایش که براساس کتاب «فیل در تاریکی» قاسم هاشمی‌نژاد نوشته شده، به‌مدت یک ساعت اجرا می‌شود. مهرداد مصطفوی، کارگردان و محمد زارعی، نویسنده این نمایش با یکی از معدود رمان‌های پلیسی سعی کرده‌اند توجه تماشاگران را به سمت اینگونه از نمایش نیز جلب کنند. بلیت فیل در تاریکی با بازی آیدین بهاری، پویا پورامین، امیر جنانی، آوا شریفی، ابراهیم عزیزی و پرهام یداللهی به مبلغ 30هزار تومان به فروش می‌رسد. این نمایش بی‌شک برای کسانی که این کتاب را خوانده‌اند تجربه متفاوت‌تری خواهد بود.



خبر مهم درباره کنکور - تکلیف بازنگری در قانون تأثیر قطعی سوابق تحصیلی کنکور ۹۸ فردا مشخص می‌شود. قرار بود جلسه فوق‌العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو درباره تأثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور هفدهم شهریور برگزار شود که به‌دلیل مقارن‌بودن با هفته دولت برگزار نشد. مجتبی شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم درباره این جلسه توضیح داد: «جلسه، روز ۲۶ شهریور برگزار می‌شود و قرار است قانون تأثیر قطعی و مثبت در کنکور به‌صورت مجدد در این جلسه بررسی شود». به این ترتیب فردا روزی مهم برای متقاضیان شرکت در کنکور سال98 است.



یک روز در نگارخانه فرشچیان - فردا آخرین فرصت برای تماشای نمایشگاه گروهی هنرهای تجسمی در نگارخانه استاد فرشچیان است. این نمایشگاه گروهی با نام «سمای قلم» دربرگیرنده آثاری در حوزه‌های نقاشی، مجسمه، عکاسی و دیجیتال آرت است. علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۱۲۵، نگارخانه استاد فرشچیان مؤسسه صبا مراجعه کنند. ساعت بازدید: 10صبح تا 18عصر.



ملاقات جذاب با تیم لهستان - مسابقه والیبال میان تیم‌های ایران و لهستان در سال‌های اخیر اغلب جذاب و پرهیجان از کار درآمده. فردا شب یک‌بار دیگر با لهستان بازی می‌کنیم. تیم والیبال ایران این روزها در رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان بازی می‌کند. بازی لهستان، چهارمین بازی ایران در این رقابت‌هاست و هواداران والیبال امیدوارند این بازی با برد ایران همراه باشد. این بازی فردا ساعت 10شب برگزار می‌شود و به‌نظر می‌رسد که باتوجه به ساعت برگزاری امکان تماشای آن برای اغلب مردم ایران وجود داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید